Iphone backup maken - kapot scherm

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Iphone backup maken - kapot scherm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 22:46

Hoi!

Mijn laatste hoop, hopen dat Bokt kan helpen :D

Een aantal weken terug mijn Iphone 7 kapot laten vallen, scherm kapot. Deze laten repareren, maar na 2 weken begaf het 'nieuwe' scherm zich... reageerde nergens meer op. Dus terug naar de telefoonwinkel, om een nieuw scherm. Bleek de Touch IC kapot te zijn, viel te repareren maar zaten enorm veel risico's aan.
Als excuses hebben we een total loss verklaring gekregen om dit via de verzekering te regelen, en zo een Iphone 7 plus gekocht.
Nu is mijn laatste backup van januari maar er staan nogal wat gesprekken en foto's op de oude telefoon die ik graag terug zou willen hebben.

Telefoon al aan de PC gehangen, ITunes opstarten. Geeft aan dat ik de Iphone eerst moet bijwerken, dus hierop geklikt. Telefoon werd bijgewerkt, vervolgens gaf de pc aan dat de telefoon was ontkoppelt. Waarschijnlijk moest ik de toegangscode invoeren zodat de update voltooid zou kunnen worden, maar dit kan ik dus niet omdat het scherm nergens op reageert.
Dit tot 3 keer toe gehad, volgens Itunes is de enige optie verder nog de Iphone herstellen, maar dan ben ik dus alles kwijt en dat is niet de bedoeling.

Iemand een idee hoe ik toch mijn foto's en gesprekken van de Iphone 7 kan halen??

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Re: Iphone backup maken - kapot scherm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:48

Heb je de functie niet aanstaan waarbij de telefoon automatisch backups maakt?

Ik weet niet of je kan inloggen via iCloud omdat je scherm het niet doet, maar het is het proberen waard.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 22:50

Werecat schreef:
Heb je de functie niet aanstaan waarbij de telefoon automatisch backups maakt?

Ik weet niet of je kan inloggen via iCloud omdat je scherm het niet doet, maar het is het proberen waard.


Jawel, maar ik had vanaf januari te weinig opslagruimte om dit te doen, dus sindsdien is dit ook niet meer gedaan.
Via Icloud inloggen is gelukt, maar geeft geen backups aan... :(

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Re: Iphone backup maken - kapot scherm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 22:54

Ik heb ook even ingelogd op mijn iCloud, maar zag inderdaad ook niks over backups maken. Hmm, lastig. Ik denk nog even mee, maar ik hoop dat iemand anders in de tussentijd weet wat je kan doen.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-18 22:58

Werecat schreef:
Ik heb ook even ingelogd op mijn iCloud, maar zag inderdaad ook niks over backups maken. Hmm, lastig. Ik denk nog even mee, maar ik hoop dat iemand anders in de tussentijd weet wat je kan doen.


In ieder geval bedankt voor het meedenken!!

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Iphone backup maken - kapot scherm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-18 11:37

Verder mensen die me zouden kunnen helpen?

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Iphone backup maken - kapot scherm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 11:38

Ik heb geen idee. Maar als het niet lukt zou ik even langs een iphone winkel gaan, zoals amac ofzo.
Zij kunnen je wel helpen.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:45

Hier is zeker een oplossing voor. Je kan een lightning naar USB converter inclusief een bedraad computertoetsenbord gebruiken (AliExpress) om je telefoon te unlocken. De backup van het toestel moet dan wel via iCloud gebeuren dus eerst via je nieuwe telefoon even voor 1 maand iCloud storage vergroten en dan backup maken en vervolgens herstellen naar je nieuwe iPhone 7 Plus. Is even een werkje maar prima mogelijk!