Vochtige badkamer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Vochtige badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 20:55

Hoi allemaal,

Sindskort woon ik in een huurhuis. De badkamer is zeiknat na het douchen, er hangt stoom en alles is nat. Er is geen raam in de badkamer. Vandaag is iemand van de woningbouw geweest, maar hij zei ja, natuurlijke afzuiging. Er zit dus wel zo’n gat, maar het zuigt niet. Inmiddels laat de verf ook totaal los, daarnaast heb ik geen zin in schimmel straks. Wie heeft er tips voor dit vochtprobleem?

Groetjes,

FA

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Vochtige badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:57

Is het een appartement of een gezinswoning?

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:00

Klinkt zeer herkenbaar. Ik heb een ontvochtiger gekocht. Was wel een duur apparaat (120 euro), maar het is het wel waard. Het apparaat heb ik tijdens het douchen al aan en tot ongeveer een half uur na het douchen. Dat werkt echt heel goed.
Wat ook helpt is na het douchen even de wanden afnemen met een handtrekker (niet leuk om te doen, maar alle beetjes helpen).
Ik heb overigens ook geen raam en de mechanische afzuiging werkt praktisch niet.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Vochtige badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:02

Douche met zo'n trekker doen na het douchen, en eventueel ook je badkamer deur open laten als je klaar bent.

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 21:05

malih schreef:
Is het een appartement of een gezinswoning?


Het is een eengezinswoning!

Bedankt allemaal al voor de snelle tips! Zo’n trekker is inderdaad eerst een goedkope oplossing. Zal me eens verdiepen in zo’n ontvochtmachine!

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Vochtige badkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:23

Deur open laten. Zijn wel meer badkamers zonder raam etc.
En bij ons werkt de afzuig installatie ook niet voldoende.
Wij hebben al een aantal keer alle plafonds onder de schimmel gehad en enigste waar op wordt gehamerd is deuren open.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:45

Flying_Angel schreef:
malih schreef:
Is het een appartement of een gezinswoning?


Het is een eengezinswoning!

Bedankt allemaal al voor de snelle tips! Zo’n trekker is inderdaad eerst een goedkope oplossing. Zal me eens verdiepen in zo’n ontvochtmachine!


Soms sluiten mensen hun afzuigkap aan op het centrale ventilatie systeem en dat komt de natuurlijke flow niet ten goede.

Wij hebben een nieuwbouwwoning onze ventilatie zetten we vaak 45 minuten aan. Daarna is de badkamer vaak ook nog vochtig. Als t buiten niet te koud is doen we het raam open.

Lindsey_99
Berichten: 2485
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:46

Vraag aan de woningbouw of ze in de 'natuurlijke afzuiging een badkamerventilator kunnen monteren, of doet het zelf. Je hebt alleen ergens een elektrische aansluiting nodig. Die dingen zijn er van simpel, (zelf aan uit zetten) tot luxer (gekoppeld aan lamp en tijdklok of hygrometer)