SMS van tandarts, maar niet voor mij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

SMS van tandarts, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 14:15

Help! Ik krijg - inmiddels al een paar jaar - steeds een sms van 'Uw Tandarts'. Het gaat steeds om afspraken die iemand (staan een naam en geboortedatum bij) steeds maakt bij de tandarts. Voorheen dacht ik oh, wat stom, maar het was maar eens per jaar dus laat maar.
Maar nu mankeert meneer waarschijnlijk wat meer aan zijn gebit en krijg ik om de haverklap smsjes dat hij een afspraak heeft gepland.

Omdat het 'uw tandarts' heet en verder niets, lukt het me ook niet om te achterhalen om welke tandarts het gaat. Er zit één 'uw tandarts' in Haarlem, die heb ik gebeld maar die is het niet.
Op facebook kan ik de persoon ook niet vinden, dus ik kan hem ook geen bericht sturen.

Telefoonnummer blokkeren gaat helaas niet, er staat namelijk geen nummer in. Ik kan ook geen sms terug sturen want er staat onderin beeld 'afzender biedt geen ondersteuning voor antwoorden'. Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen proberen?

Anoniem

Re: SMS van tandarts, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:20

Je kunt je provider bellen, die kunnen waarschijnlijk wel meer zien.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:24

Heb je behalve op Facebook zoeken ook al de naam en geboortedatum gewoon gegoogled?

Overigens wel vervelend voor die persoon dat hij nu zo vaak naar de tandarts moet.

honolulu

Berichten: 1905
Geregistreerd: 24-02-06

Re: SMS van tandarts, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:11

Uw tandarts is geen tandartsenpraktijk maar een sms functie voor praktijken. Als het goed is staat onder in de sms de praktijknaam. Dan gewoon even bellen en probleem aangeven. https://www.sms-services.nl/sms-diensten/no-show/ Google brengt me naar deze pagina als bedrijf achter de software, maar vraag me af of zij er wat mee kunnen.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: SMS van tandarts, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 22:34

Nee, er staat echt alleen 'Uw Tandarts'. Er is niets maar dan ook echt niets te ontdekken qua praktijklocatie oid. Dat maakt het ook zo lastig..
Ik ga Tele2 eens bellen morgen. Dank voor de tips!

Gewoon googlen levert helaas geen hits op, het is best een algemene naam helaas.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: SMS van tandarts, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:40

Soms werkt een reply stiekem tóch. Valt te proberen. Provider bellen ook prima oplossing. :)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: SMS van tandarts, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:58

Dat is inderdaad een SMS service. Ik krijg dergelijke sms'jes van m'n dierenarts, die heeft dan als afzender ook alleen "dierenarts". Grappige is dat hond en kat naar een andere dierenarts gaan, maar van beide krijg ik sms'jes van dezelfde afzender :P Is dus gewoon een automatisch berichtje vanuit het afsprakensysteem. Daar kan je inderdaad niet op antwoorden, ik zou niet weten hoe je de afzender moet achterhalen.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:00

Renee1991 schreef:
Nee, er staat echt alleen 'Uw Tandarts'. Er is niets maar dan ook echt niets te ontdekken qua praktijklocatie oid. Dat maakt het ook zo lastig..
Ik ga Tele2 eens bellen morgen. Dank voor de tips!

Gewoon googlen levert helaas geen hits op, het is best een algemene naam helaas.

Het is echt de algemene centrale. Ik krijg ook sms’jes van uw tandarts. Er moet echt een praktijk bij staan. Staat in mijn sms’jes ook

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 23:08

Joeee lekker eigenwijs. Staat echt geen praktijk bij hoor :n
Afbeelding
Afbeelding

Op 'Uw Tandarts' kan ik ook niet klikken.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: SMS van tandarts, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:13

apart... Heb je je provider al gevraagd?

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: SMS van tandarts, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-18 23:18

Nee, nog niet.. Ga ik morgen eens doen.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 07:35

De persoon heeft geen facebook, maar misschien wel Linkedin of Twitter? Of heel old school: telefoongids.nl?
Kun je niet contact zoeken met het bedrijf achter uwtandarts?

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 08:11

purny schreef:
apart... Heb je je provider al gevraagd?


Zo apart is dat blijkbaar niet, mijn praktijk heeft er ook geen naam bij staan. De laatste keer een straatnaam omdat ze verhuisd waren, maar normaal gesproken niets.

Ik denk dat de provider je beste gok is.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: SMS van tandarts, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 08:59

Dit zou met de avg regels toch helemaal niet meer mogen..? >;)

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: SMS van tandarts, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 10:35

Nou ja, als het aan het juiste nummer gericht is lijkt het mij geen probleem. Alleen krijg ik nu voor- en achternaam plus geboortedatum van een patiënt door die ik niet ken.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:03

Speirs schreef:
Dit zou met de avg regels toch helemaal niet meer mogen..? >;)

Er mag wel meer niet en word toch gedaan.
Kun je het nummer niet blokkeren?

Anoniem

Re: SMS van tandarts, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:07


Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:14

Het enige wat je volgens mij kunt doen is een ander nummer nemen of hopen dat meneer zijn gegevens aanpast. Want als het goed is ontvangt hij dus geen SMS berichten, wellicht vergeet hij dan zijn afspraak of komt hij niet opdagen en begint zo het gesprek over gegevens. Eens per jaar vraagt de tandarts toch ook of alle gegevens nog kloppen? Wellicht daar op wachten?

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: SMS van tandarts, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:29

Joh, datalek. Kan best zijn dat de andere persoon zijn telefoon nummer verkeerd heeft doorgegeven of het verkeerd is overgetypt.

Wel vind ik het niet zo handig van die tandartsen en dierenartsen die hun praktijknaam niet toevoegen in hun automatische replies. Hier in het bedrijf heb ik er juist extra op gehamerd.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: SMS van tandarts, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:36

Kan je ipv de tandarts die persoon niet proberen op te zoeken in de gouden gids of zo gezien je voor- en achternaam hebt? Of is het een veelvoorkomende naam?

Dorus

Berichten: 13204
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:38

Harvey1 schreef:
Eens per jaar vraagt de tandarts toch ook of alle gegevens nog kloppen? Wellicht daar op wachten?

Bij ons niet hoor :n

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: SMS van tandarts, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:10

Ja melden is een goed idee. Dit is nou juist een mooi voorbeeld van waarom de avg er is.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: SMS van tandarts, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:05

Iemand kan gewoon een verkeerd nummer hebben doorgegeven. Dit soort grote bedrijven die zorgen voor zo een sms'jes, voldoen echt wel aan de avg hoor. :)

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 11:55

Hehe, eindelijk kan ik hier iets goeds melden. Ik kwam met al jullie tips helaas niet verder, niemand kon iets doen. Nu door de huidige Corona maatregelen stond er een link naar de website van de betreffende tandarts bij, met hun Coronabeleid. Ik heb ze meteen gebeld en ze hebben mijn nummer bij die patiënt verwijderd. Na zes jaar ben ik eindelijk van die smsjes af :')

MuSLi

Berichten: 5236
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:05

De aanhouder wint *\o/*