Welke telefoon past bij mijn wensen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Welke telefoon past bij mijn wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 14:24

Bijna iedereen heeft vandaag de dag wel een smartphone, dus ik dacht ik vraag het gewoon even hier.

Mijn oude telefoon heeft helaas een software batterij fout die niet te herstellen is.

Ik zoek een telefoon met :

Goede batterijduur
Goede camera
Prijskaartje < 250 euro
Geen mega schermdiagonaal.

De rest is in principe mooi meegenomen luxe, maar bijzaak.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke telefoon past bij mijn wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:29

Huawei staat wel bekend om het hebben van een goede camera: https://www.coolblue.nl/zoeken/merk:huawei?query=huawei
Ik zelf ben geen fan van Android telefoons ik heb liever Apple. Van wat ik gehoord heb zijn het gewoon degelijke telefoons. Gaan zoals elke smartphone 1 dag mee. Prima camera, qua grote kom je bijna niet meer onder een grote telefoon uit.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:41

Als je geen mega grote telefoon wil dan zou ik eens kijken naar de iPhone SE. Erg fijne telefoon, erg gebruiksvriendelijk en stabiel besturingssysteem, prima camera, en de batterij gaat bij mij zeker twee tot drie dagen mee (wat vrij lang is voor een smartphone).
Nieuw kosten ze rond de 300 euro, ik zie dat coolblue net een leuke aanbieding heeft: https://www.coolblue.nl/product/773381/ ... -goud.html
Maar ik zag ze laatst ook refurbished bij kruidvat te koop staan, voor maar 175 euro.
https://www.kruidvat.nl/apple-remanufac ... /p/4408874

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:42

Omdat ik ook niet zo'n koelkast wil en wel een telefoon zocht met goede specs ben ik vorig jaar overgestapt van Android naar iOS/Apple. In Android zijn er wel kleinere schermdiagonalen, maar dat zijn allemaal budgettelefoons met in het algemeen trage processoren, matige schermkwaliteit en matige camera's.

Ik heb de iPhone SE, een 4-inch scherm en prima prestaties:
https://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoon ... cificaties
Wellicht wel iets duurder dan je in gedachten hebt. Even Googlen en shoppen helpt. Ik heb hem besteld op Black Friday, scheelde weer een paar euro.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:43

Ik zou ook zeggen iPhone SE, refurbished. Heb ik, en ben er heel tevreden van.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:45

Maar als je dan weer naar de camera kijkt en niet banketstaaf tegenover Apple. Heeft dat budget toestel lang niet zo een goede camera als zeg een huawei. En ze zitten dan wel in de zelfde prijs categorie.
Ik zou zelf ook voor de Apple kiezen gewoon omdat Android en ik geen vriendjes zijn.
Maar als je niet zo gebonden bent aan een besturingssysteem zou ik toch een Android overwegen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Welke telefoon past bij mijn wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:47

Gv heeft een sony ericsson xperia xa1 met een heel goede camera. Redelijk ok batterijduur zolang je locatie niet aan hebt staan. Geen idioot grote telefoon ook.

tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Welke telefoon past bij mijn wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:51

Ik heb sinds kort de huawei p smart + , ben er super tevreden over.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:55

Lau schreef:
Maar als je dan weer naar de camera kijkt en niet banketstaaf tegenover Apple. Heeft dat budget toestel lang niet zo een goede camera als zeg een huawei. En ze zitten dan wel in de zelfde prijs categorie.
Ik zou zelf ook voor de Apple kiezen gewoon omdat Android en ik geen vriendjes zijn.
Maar als je niet zo gebonden bent aan een besturingssysteem zou ik toch een Android overwegen.

Qua megapixels bedoel je?
Zo lang je geen posters wil afdrukken is het formaat van de foto's van de iPhone SE prima.
Het is geen spiegelreflex kwaliteit, maar geen enkele smartphone maakt perfecte foto's. Ik vind niet dat iPhones onder doen voor andere telefoons wat kwaliteit betreft.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:59

8nnemiek schreef:
Lau schreef:
Maar als je dan weer naar de camera kijkt en niet banketstaaf tegenover Apple. Heeft dat budget toestel lang niet zo een goede camera als zeg een huawei. En ze zitten dan wel in de zelfde prijs categorie.
Ik zou zelf ook voor de Apple kiezen gewoon omdat Android en ik geen vriendjes zijn.
Maar als je niet zo gebonden bent aan een besturingssysteem zou ik toch een Android overwegen.

Qua megapixels bedoel je?
Zo lang je geen posters wil afdrukken is het formaat van de foto's van de iPhone SE prima.
Het is geen spiegelreflex kwaliteit, maar geen enkele smartphone maakt perfecte foto's. Ik vind niet dat iPhones onder doen voor andere telefoons wat kwaliteit betreft.


Naja als je alleen al het verschil kijkt tussen de opties. Zoals bijv die portretstand de 8 heeft hem niet de 8plus wel. Dus zelfs tussen de toestellen zelf van Apple zit veel verschil in de camera. Tuurlijk is de camera prima. Maar ik bedoel dat je voor minder geld of dezelfde prijs een betere camera kan hebben. Want dat hebben de meeste Androids wel een goede camera. Kijk bijv alleen al naar de Sony’s de xperia van mijn stiefvader heeft een betere camera als mijn iPhone nu.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:02

Ik heb een doogee s60
Om de naam kun je lachen, maar de prijs en de specs liegen er niet om.

Wat log, en het ontwerp moet je smaak maar zijn, maar:
- snel
- batterij die 2 dagen meegaat
- 21 mp camera
- die kan écht tegen een stootje...
Tussen de 250-300 issie te krijgen.

Ik ben er in ieder geval heel blij mee!

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:03

Ik heb fotografie gestudeerd en ik ben prima tevreden vd camera van mijn SE.

Domi_94

Berichten: 2046
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:12

Ietwat boven je budget, maar de Sony Xperia XZ1 compact voldoet aan je eisen. De batterij gaat vaak 2 dagen mee bij mij en hij past in bijna elke broekzak

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 18:58

Die Doogee is wel wat. Ik probeer het los te laten dat een telefoon per se sjiek uit moet zien. Ben het ook zo zat dat ik binnen 2 jaar 2 telefoons heb die ondanks accu vervangen een hele slechte batterijduur hebben.

Op de een of andere manier heb ik niks met Apple.
De telefoons die zo zijn gaan hemelen waren Sony en Huawei.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Welke telefoon past bij mijn wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:32

Die Doogee zou mij ook aantrekken als ik niks met Apple had! (maar hier zijn alle toestellen - 2 gsms, 2 laptops en een pc - Apple en gesynchroniseerd met elkaar)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Welke telefoon past bij mijn wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:34

Voor mij was ook belangrijk dat hij écht tegen een stootje kan, want ik laat hem nog weleens vaak vallen. Nou, daar kan hij heel goed tegen.

Voor wie in de buurt woont (noord limburg), mag best eens komen kijken en voelen.

Dammie

Berichten: 3317
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Welke telefoon past bij mijn wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:37

Nokia 6.
Heb ik zelf sinds een paar maanden.
Bevalt prima.
Doe 2 a 3 dagen met de batterij.
Camera is goed genoeg.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 20:52

khirshanta schreef:
Voor mij was ook belangrijk dat hij écht tegen een stootje kan, want ik laat hem nog weleens vaak vallen. Nou, daar kan hij heel goed tegen.

Voor wie in de buurt woont (noord limburg), mag best eens komen kijken en voelen.



Zou je mij willen vertellen over de updates en dergelijke van dit toestel? Krijg je nog regelmatige systeem en beveiligingsupdates of wordt de telefoon ondertussen niet meer ondersteund?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 02:57

Maddoxx schreef:
khirshanta schreef:
Voor mij was ook belangrijk dat hij écht tegen een stootje kan, want ik laat hem nog weleens vaak vallen. Nou, daar kan hij heel goed tegen.

Voor wie in de buurt woont (noord limburg), mag best eens komen kijken en voelen.



Zou je mij willen vertellen over de updates en dergelijke van dit toestel? Krijg je nog regelmatige systeem en beveiligingsupdates of wordt de telefoon ondertussen niet meer ondersteund?


Hij draait op android 7.0, en wordt nog regelmatig geupdate.

In 2017 ergens is hij gelauncht, en zal verwacht ik zeker nog een hele tijd geupdate worden.

Hij heeft een 2,5 ghz octacore processor (of liever: 2 quadcores), 6 gb ram, 64 gb geheugen. Voordeel ten opzichte van veel huidige telefoons: je kunt een micro sd kaartje erbij zetten. Ik heb er nu een in van 128 gb.

Waterdicht, oersterk (zie onderschrift :+), en ook een echte smartphone, in tegenstelling tot de meeste rugged phones.

4g, hd scherm, goed geluid (wel wat schel), goede camera en laannnnnge batterijduur.


Nadeel en tegelijk voordeel zijn de flapjes/klepjes die over de 'open gaten' zitten. Die beschermen tegen stof, vuil en houden dat gedeelte ook echt waterdicht. Zijn alleen wat lastig open te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 05:18

Tipje; over een maandje is het black friday. Ik weet niet hoe snel je een nieuwe moet maar dit kan wel een paar euro schelen! :D