De weg kwijt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

De weg kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 18:07

Als je een nieuwe telefoon neemt moet je een gmailaccount en een samsungaccount aanmaken.
Beide gebruik ik echter nooit, laat staan dat ik deze accounts doorgeef aan derden (of mn inloggegevens weet)

Mn huidige abonnement van mn telefoon is ook al bijna 2 jaar oud en al die tijd gebruik ik gewoon mn hotmailaccount. Ze zijn ook niet gelinkt aan elkaar.


Nu had ik van het voorjaar per mail en per app aangegeven dat ik lid wilde worden van een vereniging zodat ik de bak kon gebruiken. Ik kreeg toen geen antwoord op mn mail, maar de vriendin waar ik bij stond wist me te vertellen dat de persoon die dit aannam met zwangerschapsverlof was. Toevallig woonde iemand van het bestuur vlak bij onze wei en ben ik daar naartoe gegaan om me via haar aan te melden.
Ik kreeg haar telefoonnummer en ik moest haar een appje sturen met mijn gegevens.
Dit keurig netjes gedaan, ondertussen mocht ik alvast gebruik gaan maken van de bak.

Maand na maand ging voorbij en ik kreeg maar geen factuur. Volgens mn vriendin waren ze wel vaker laks en ook zij had er nog geen ontvangen van dit jaar.

Anywho, inmiddels sta ik daar niet meer en had ik echt zoiets van ik hoor niks maar, laat maar.

Ik krijg al weken spam, oa van google, gmail, linkedin. Dus ik bedacht me vandaag goh laat ik eens dat gmailaccount checken, kijken of daar iets mee is.

Zie ik tot mn verbazing 4 mails van die vereniging. 1 met mn aanmelding (11 april) als antwoord op mn allereerste mail. Daarna reactie op mn whatsappgegevens (17 april) dan een factuur (29 april) en 2 maanden later (24 juni) nogmaals de factuur en de dreiging van een verhoging als ik niet binnen zoveel tijd zou betalen.
Die laatste mail en het betalingstermijn (half juli) zijn inmiddels al 4 maanden verlopen.


Ik ga ze vannacht even een mailtje sturen, via mn gewone hotmailacoount, over wat nu verder.
Maar heb ik een poot om op te staan? Ik heb deze mails echt gemist en heb gewoon met mn hotmailaccount gemaild.

Het whatsappje heb ik niet meer omdat ik mijn telefoon omgewisseld heb na een kapot scherm. Ik heb dus enkel oude whatsapps van voor dit abonnement (2016)

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: De weg kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:16

Ik zou iig even contact opnemen met degene die het allemaal regelt om alles uit te leggen.

Hun reactie kan dan 2 kanten op, of ze nemen genoegen met je excuses of ze houden voet bij stuk en moet je ook de verhoging betalen..

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:17

Dus als ik het goed begrijp heb jij nooit dat emailadres aan ze gegeven, maar hebben ze dat zelf ergens opgezocht? En in het appje waarin je gegevens stonden heb jij enkel je Hotmail adres gegeven dat je normaal gebruikt?

Dan zou ik net doen of je die mailtjes niet gelezen hebt. Ik zou ze dan nogmaals een email sturen met het verhaal dat je lid bent geweest van hun vereniging, inmiddels geen lid meer bent, maar nog steeds geen rekening hebt ontvangen.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: De weg kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:19

Kun je nog terugvinden welk emailadres je als contact gegeven opgegeven hebt?

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:20

Wanneer ik via mijn googleaccount mail krijg ik ze daar ook binnen en niet in Hotmail, misschien toch iets in je instellingen?

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:22

Delphi schreef:
Dus als ik het goed begrijp heb jij nooit dat emailadres aan ze gegeven, maar hebben ze dat zelf ergens opgezocht? En in het appje waarin je gegevens stonden heb jij enkel je Hotmail adres gegeven dat je normaal gebruikt?

Dan zou ik net doen of je die mailtjes niet gelezen hebt. Ik zou ze dan nogmaals een email sturen met het verhaal dat je lid bent geweest van hun vereniging, inmiddels geen lid meer bent, maar nog steeds geen rekening hebt ontvangen.

En dat heb jij dus nu net onmogelijk gemaakt voor d'r. Kan me niet voorstellen dat een vereniging met een rijbak niet ooit, via-via, bij dit verhaal op bokt terechtkomt.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: De weg kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 18:26

Dan stuurt TS toch straks een pb naar Bart met verzoek dit topic te verwijderen?
Gebeurt niet makkelijk maar zou dan toch proberen.

Verder TS, heel raar dat ze niks ontvangen hebben. Denk dat je het twee manieren kan spelen. Of je geeft aan dat je Gmail niet gebruikt en je vraagt hun hoe ze eraan komen.
Of je doet alsof je dat account niet hebt en die mails dus nooit hebt gekregen.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 18:27

Ik mail dus NOOIT maar dan ook nooit met mn gmail. Zit altijd zowel op mn laptop als mn telefoon op mn hotmail. Op mn telefoon lees ik vaak mails, op mn laptop maak ik mails.
Ik wist mn inloggegevens niet eens, is ook niet dezelfde naam. De enige mails die in die inbox zaten waren van gmail zelf en dus die 4 mails van de vereniging.


Het is trouwens geen super-de-luxe vereniging hoor. Is gewoon ergens een bak tussen allerlei weilanden in.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: De weg kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-18 18:49

Even gebeld met de persoon aan wie ik ook de app heb verstuurd. Zij vind het ook raar en gaat op zoek hoe/ wat/ waar.
We zijn voor nu overeen gekomen dat als ze me wel bij de KNHS hebben aangemeld ik deze kosten wel betaal, maar de overige kosten niet.

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:16

Delphi schreef:
Dus als ik het goed begrijp heb jij nooit dat emailadres aan ze gegeven, maar hebben ze dat zelf ergens opgezocht? En in het appje waarin je gegevens stonden heb jij enkel je Hotmail adres gegeven dat je normaal gebruikt?

Dan zou ik net doen of je die mailtjes niet gelezen hebt. Ik zou ze dan nogmaals een email sturen met het verhaal dat je lid bent geweest van hun vereniging, inmiddels geen lid meer bent, maar nog steeds geen rekening hebt ontvangen.


Dit laatste is toch helemaal niet nodig? Waarom zou je hierover gaan liegen?
Er is echt niks mis om dit als volwassenen uit te praten met elkaar en het lijkt erop dat TS dit netjes aan het doen is.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: De weg kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:15

Heb je voor het aanmelden op een aanklikbaar linkje met het mailadres geklikt op een website? Dan kan het maar zo zijn dat 'ie dat linkje opent in gmail. De mensen van de vereniging weten niet dat jij er niet kijkt, en jij hebt niet doorgehad dat het gebeurd is.

Goed dat je even hebt gebeld en dat jullie een oplossing hebben gevonden.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-18 20:03

Hilli schreef:
Heb je voor het aanmelden op een aanklikbaar linkje met het mailadres geklikt op een website? Dan kan het maar zo zijn dat 'ie dat linkje opent in gmail. De mensen van de vereniging weten niet dat jij er niet kijkt, en jij hebt niet doorgehad dat het gebeurd is.

Goed dat je even hebt gebeld en dat jullie een oplossing hebben gevonden.


Ik denk dat dit inderdaad gebeurd is. De eerste mail naar hun toe is verzonden via mijn gmailaccount. Ondanks dat ik wel steeds afsloot met mn gegevens (naam, adres, telefoonnummer en emailadres) heeft ze natuurlijk gewoon op reply geklikt.

Ik heb nog niks terug gehoord.