Met laptop op internet zonder wifi

Moderators: Mjetterd, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MoniqueT

Re: Met laptop op internet zonder wifi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 22:54

Ik zou in jouw geval inderdaad gewoon eens kijken of je met een ruim datapakket kan hotspotten op je telefoon of een MIFI-router kopen met een databundel. Als je zo weinig thuis bent, kan dat volgens mij makkelijk uit.

Kijk eens op www.mifiwinkel.nl voor meer uitleg.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 09:31

Dat is inderdaad MIFI. Werkte geweldig in Australiƫ tijdens onze rondreis een paar jaar geleden. Mijn dochter in Engeland gebruikt het ook veel. Wij gebruik de MIFI minder nu Europa vrije dataroaming heeft, maar eerder had ik hem altijd bij me. Let alleen op met software updates, die vreten data.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:10

Die 500MB gaat je niet helpen als je via een telefoonabonnement je laptop wilt gebruiken. Dan ga je praten over serieus datagebruik. Alleen al omdat gewone internetsites veel zwaarder zijn dan voor een laptop dan de mobiele versies. Het is dus een kwestie van een ruim of onbeperkt data-abo vinden en dan via je je telefoon of een MIFI-router (klein mobiel apparaatje, formaat creditcard) verbinding maken met je laptop.

Wij doen dat trouwens geregeld hier in Spanje, ons internet kan er nog weleens een dag uitliggen als er zwaar weer is, omdat alles door de lucht komt (WIMAX). Mijn man heeft een Nederlands abonnement van Telfort en houdt elke maand veel GB over. We gebruiken die dan om toch online te kunnen met telefoons en laptop thuis. Maar dan moet je niet de hele dag muziek luister of filmpjes kijken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie