Help ik kan mijn kamer niet inrichten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Help ik kan mijn kamer niet inrichten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-18 22:29

Ik woon sinds een half jaar op mezelf maar slaap wel in een klein kamertje. Afgerond 2 bij 3 meter die ik met de wasmachine deel. Ik denk dat het officieel ook niet bedacht was als slaapkamer, maar een student moet creatief zijn. :+

Dit is nu een plannetje wat ik in mijn hoofd heb.
Afbeelding
Ik heb precies 202,5 centimeter de ruimte om een bed tussen te plaatsen. Dus ik zag bij ikea, bedbodems 200 centimeter lang en hoeft allen maar een matras op, top!
Nu is het probleem, de wasmachine moet op ongeveer dezelfde plek zitten als hij nu staat ivm de water toe en afvoer, waardoor er alleen een 120 bed past in die hoek. En die kan ik dus niet vinden, alleen 140 en groter. :(

Hoe ik het nu heb
Mijn bed staat aan de lange zijde langs het raam. De wasmachine staat op dezelfde plek en tegenover mijn bed staat een kast. De linker deur is nu afgesloten en ik kom binnen via de rechter. Ik heb dus amper ruimte om mijn kont te keren en ben het zat!

Wie kan mij helpen mijn ideale bed te vinden of een beter ontwerp te maken?

Ik had al een idee om mijn bed op de wasmachine te bouwen, maar daar is mijn kamer helaas te laag voor.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:36

:D Afbeelding
Leenbakker

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:36

Wasmachine er uit gooien en bij ouders wassen :+

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:37


9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:39

Hoe laag is je slaapkamer dat je niet bovenop de wasmachine kan slapen?
Kast rondom de wasmachine bouwen?

Super onhandig dat dat wasmachineblok zo'n beetje middenin de kamer moet staan! Kan je niet de leidingen verlengen ofzo?

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:39

Waarom moet de wasmachine daar staan. Moet je zelf wassen? Zo ja, eens kijken voor een wasserette of bij een tankstation met wasmachine of je daar kuntwassen. Heb je in je mini ruimte in ieder geval meer leefplek.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Help ik kan mijn kamer niet inrichten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:43

Hoe laag is je plafond? Want als je bed zelfs niet omhoog kan, is het wel echt een claustrofobisch hok...
Als je voor een hoogslaper gaat, kun je bijvoorbeeld kastruimte onder je bed maken en dan kan die grote kast eruit. Daarvoor in de plaats bijvoorbeeld een (inklap)tafeltje en stoel, dan kun je zelfs nog zitten.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.
Always look on the bright side of life :)ddd


Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:48

Roadracer schreef:
Hoe laag is je plafond? Want als je bed zelfs niet omhoog kan, is het wel echt een claustrofobisch hok...
Als je voor een hoogslaper gaat, kun je bijvoorbeeld kastruimte onder je bed maken en dan kan die grote kast eruit. Daarvoor in de plaats bijvoorbeeld een (inklap)tafeltje en stoel, dan kun je zelfs nog zitten.



Precies of planken aan de muur waar je bakken op kunt zetten en dan op de plek van de kast een bureau met stoel. Daarboven kun je dan ook weer planken of wandkastjes hangen. Tegenwoordig bestaan er ook spijkers van Tesa die je op kunt plakken en je niet hoeft te boren.

Ik had zelf ooit 8 vierkantemeter kamer. Daarin stond een bed, tafel, bureau met stoel, kastje met tv en had ik nog een inpandige kast. Het is even puzzelen maar er past best veel in.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:57

Al eens gedacht aan een hoogslaper? Dat is vrij gemakkelijk zelf te maken.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Help ik kan mijn kamer niet inrichten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:04

Ik heb nog een hoogslaper liggen. Is een twijfelaar, dacht 1,20 breed. Ding stond op de planning om verkocht te worden maar we zijn er nog niet aan toe gekomen om foto's te maken.
Mooi stevig houd.

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:18

Heb je al gedacht aan een eenpersoonsbed? ik heb een paar jaar geleden in een soortgelijke ruimte gewoond, dat was echt drama :+ Bij mij stond de kledingkast op de plaats waar bij jou de wasmachine staat, en ik had een keukentje op de plaats waar bij jou de kledingkast staat. Ik herken het 'kont niet kunnen keren' wel.

Ik heb nu zelf trouwens kastjes van Besta (Ikea) aan de muur hangen boven mijn bed en aan de zijkant, bij jou zouden er misschien ook wel 3 boven je bed kwijt kunnen (ze zijn uit mijn hoofd 60cm breed)? voor je kleding, zodat je kledingkast eruit kan bijvoorbeeld. Als je een iets hoger bed neemt dan kan je eronder ook van zulke kastjes (of manden oid) kwijt, staat niet heel chique maar geeft wel meer opbergruimte waardoor je kledingkast mogelijk weg kan.

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/cate ... oom/11794/

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Help ik kan mijn kamer niet inrichten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:22

Kan je je bed niet zo maken dat je ‘m omhoog kan klappen tegen de muur aan ofzo? Dan heb je iig wat ruimte als je niet slaapt.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:34

Ik zou ook voor het bed boven wasmachine gaan. Niet echt de hoogte ve hoogslaper maar dus zo een beetje halfweg. Daarvoor is de kamer toch hoog genoeg? Je kan toch rechtstaan in de kamer?

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: Help ik kan mijn kamer niet inrichten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 23:48

zelf zou ik dan kiezen voor een hemnes of brimnes bed (inschuifbaar) met 2 x 60 cm breed matras. zodat je snachts een bed hebt van 120 en overdag kan je de 2 matrassen op elkaar leggen en heb je een bank

normaal zijn die bedden voor 80 cm matras dus als je hem als bank gebruikt moet je de kussens achter er in stoppen om die 20 cm te overbruggen en snachts kan je hem tot aan je matras aanschuiven. (ik had een 140 matras op zon 160 bed)

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 00:17


Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 00:27

Kast naast de wasmachine voor de linkerdeur. Onder het raam een slaapbank. Bed is te breed voor daar, dan kun je niet meer tussen je bed en de wasmachine door :') Maar als het overdag is ingeklapt tot bank kan dat wel. En dan heb je in de hoek tussen de kast en de bedbank nog ruimte over.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Help ik kan mijn kamer niet inrichten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 00:47

Ik snap ook de meerwaarde van de wasmachine niet. Je kunt je was nergens te drogen hangen en het neemt te veel plaats in. Dan nog eerder een douchecabine in de plaats. Zou zelf voor een hoogslaper gaan met kledingkast onder.
Waar je huidige kast staat zou ik een klapbaar tafelblad zetten (hebben ze bij ikea geloof ik) en een plooistoel. Boven het klapbaar tafelblad eventueel een tv die je aan de wand kunt bevestigen. Indien geen tv boekrekjes die je kunt ophangen en nog plantje opzetten :)

uva uvam vivendo varia fit

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 02:00

Ik zou ook zo'n uitschuif bed nemen. Zelf heb ik deze gehad en die was heel fijn: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/prod ... lsrc=aw.ds

Het bed is wel iets smaller dan een eenpersoonsbed omdat het ook als bank gebruikt kan worden. Maar dat went! Je houd dan ook veel meer ruimte over, en als er iemand blijft slapen schuif je hem uit.

betadine: Ik denk dat TS een woning deelt en dus niet zoveel keuze heeft wat betreft de wasmachine? Ik heb zelf ook in een kamer gezeten met een wasmachine (die gelukkig wel in een inbouwkast stond dus ik had er niet veel last van).

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-18 07:27

Wat een hoop reacties

@sabrina
Die zou wel perfect zijn! Hopen dat het frame dan niet nog iets uitsteekt, niet elke website vermeld dat helaas.

Mijn kamer is gewoon 220 hoog, maar heb wel last van balken die nog 12 centimeter uitsteken. Om dan op mijn wasmachine te bouwen zit ik toch al snel op een constructie die rond de 1 meter hoog is wat met een twee meter vriend ook niet heel handig is lijkt mij. Of ik moet het opnieuw voor me zien om te weten hoe goed het zal werken.

De wasmachine houden we ook graag, mijn huisgenoot en mijn vriend z'n was word ook gedaan dit word in een ander deel van het huis opgehangen. De reden dat het bed niet breder dan 120 kan zijn komt vanwege de afvoer buis die in de weg zit. En om noualles voor dit huisje om te leggen.

Afbeelding

Ik had inderdaad al gedacht aan dingen ophangen, maar ik heb gips plaatjes en onze kapstok met plugjes is er al er een paar keer afgevallen, ik weet niet hoe ik dan stevig een kast moet ophangen.

Ik woon inderdaad samen met mijn huisgenoot, mijn vriend woont er niet bij in maar komt wel vaak langs.
verder hoef ik echt alleen maar een bed, wasmachine en wat berging voor kleding te hebben. Dat er geen ruimte is voor een bureautje en stoeltje is geen punt.

Ik zal eens naar het slaapbank idee kijken!
(Sorry voor eventuele typfouten zit op mobiel)

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:11

Met zijn 2-en op 1.20 m slapen? Dat moet je toch niet willen?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Help ik kan mijn kamer niet inrichten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:52

Zijn we niet allemaal zo begonnen Suzanne? Heel romantisch op 8m2 in een twijfelaar. 12 jaar later moet ik er niet meer aan denken. Maar toen was het prima :)

TS, in Tiny houses hebben ze vaak heel handige bed constructies, opklapbaar, uitschuifbaar etc. Een mevrouw sliep zelfs in een piano! Ik zou daar eens kijken naar inspiratie.

moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 08:58

Na 9 naar slapen wij nog steeds op een twijfelaar :') we zijn niet lang maar dat maakt niet uit als je maar niet breder wordt, haha. Heb nooit ruimte te kort.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Help ik kan mijn kamer niet inrichten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:17

TS, hoe breed is je deur? Anders zou ik toch echt overwegen om voor een hoogslaper te gaan. Het kan niet zo zijn dat je vriend je hoofd stoot als hij uit bed moet.
Ik zou zeggen, ze je vriend op de wasmachine en kijk hoeveel ruimte er boven zijn hoofd blijft. Is dat genoeg plaats dan een hoogslaper boven de wasmachine. De overige ruimte kan je als kledingkast gebruiken. Kan je kast eruit en eventueel ingeruild worden voor een lager/kleiner formaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 09:24

Mijn man en ik sliepen in de beginperiode in een 1 persoonsbed samen. Ging prima.

Maar als het past zou ik ook voor de hoogslaper gaan. Kun je onder het bed nog een zitje maken, of een bureau misschien?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Help ik kan mijn kamer niet inrichten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:06

Je hebt ook van die half hoogslapers. Daar past dan bijv net een landenkast of je wasmachine onder..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers