Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:29

Sassy schreef:
Die glazen fotowanden heb ik ook naar gekeken, erg mooi, maar was er wat bang voor dat dat te druk is voor deze keuken. Denk dat het dan toch schilderen wordt.

Heb je misschien een link van die pelletkachels? Ik ben er nog geen tegengekomen die zonder stroom en ventilator werken, ben ik wel benieuwd naar.
Handig als de stroom ooit uitvalt, dat je nog kan verwarmen.



Ik heb vooral Franse sites, maar vond deze in het Nederlands:
https://www.kusk.nl/pc/pelletkachels/
https://www.biokachels.nl/pelletkachel- ... ventilator

Een werkende kachel bij stroomuitval is hier inderdaad ook de reden om hiervoor te gaan, met een hout kachel moet je in de buurt zijn om steeds opnieuw hout erop te gooien, deze hebben vaak de mogelijkheid om voor 24 uur pellets in de kachel te doen.
Daarbij wordt het de enige warmtebron in de woonkamer.

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:33


Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 06:25

Jes, bedankt voor de links. Ga ik eens naar kijken.
Nu moet ik zeggen dat de houtkachel die wij nu in de keuken aangesloten hebben een combi hout/kolen is, dus moesten we over langere tijd moeten stoken kunnen daar ook kolen en brikets in.
Dan branden die wel door tot 36 uur aan een stuk zonder bij te vullen.

Maar dat was nu niet (meer) onze bedoeling met een cv in huis :o
We willen enkel nog kunnen bij-verwarmen.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:17

Ik ben altijd een beetje huiverig van planken boven een bed (bang dat ze 's nachts naar beneden komen c.q. dat dingen die er op staan vallen door trillingen etc).

Pelletkachels hebben topch altijd stroom nodig ?? Anders worden de pellets niet ' doorgevoerd' (asaangedreven wormwiel).
Overigens kan een houtkachel met het juiste hout ook een nacht doorbranden.

karijn

Berichten: 5405
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:58

Ik heb mijn boekenkast uitgemest en opnieuw ingedeeld. Intussen verboden terrein voor de jongens om speelgoedjes op te bewaren. Hopen dat ze het volhouden :D

Afbeelding

Deze kast is een zelfbouw. Hij kwam gezaagd met een bouwtekening. Scheelde me in eurootjes heel veel. Maar jezus...wat een ramp was het. De opbouw was te zwaar voor de onderbouw (die stond ineens scheef) en hebben in alle hoeken van de kastjes hoekprofielen bevestigd. De bovenbouw zit aan de muur bevestigd.

Ik wil over een jaar een lage brede boekenkast die tot de onderkant van de groene streep komt.
Laatst bijgewerkt door karijn op 15-10-18 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:59

Mooi! Is het heel anders dan hiervoor? Zoals jij het nu hebt, vind ik de boeken absoluut niet druk/storend.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:00

@MarjanB - Ik zou graan voor een aantal wandplanken van verschillende lengtes, en dan speels ophangen. Ik zou vooral een kleur kiezen waardoor de wandkleur het mooiste uitkomt, en niet aan de hand van de rest van je meubels.


Iemand die een PVC click vloer met tegel of beton motief heeft liggen?

karijn

Berichten: 5405
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:03

_Lorette_ schreef:
Mooi! Is het heel anders dan hiervoor? Zoals jij het nu hebt, vind ik de boeken absoluut niet druk/storend.


Dank je. Het lag bezaaid met frutseldingetjes van de jongens en ik had nog meer prullaria erin staan. Vuilniszak doet wonderen.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:07

Goedemorgen dames. Ik lees al lang mee in dit topic en heb nu zelf de koe bij de hoorns gevat en ga ons huis ook opfrissen. Om te beginnen met de kleur. Wij konden het toen we hier introkken niet eens worden over een kleur en dus is het grijs geworden. Somber en grauw vond ik ineens. Dus nu gaat er een andere kleur overheen en ik ben erg blij met het resultaat. Nu ga ik het zitgedeelte ook doen en vraag me af wat ik met de schouw ga doen. Ter illustratie:
Afbeelding

Links de nieuwe kleur, rechts de oude. En nu de vraag, laat ik de schouw wit, verf ik hem mee, of zou een andere tint van dezelfde kleur mooier zijn?

Dit is de muur in eetkamer. Om een beter idee te krijgen van de kleur.
Afbeelding

Let niet op de zooi. Veel meubels zijn verschoven om ruimte te maken voor verven. Ik zal later nog wel eens foto’s maken van het eindresultaat.

Hierna is het volgende project een nieuwe bank, maar ml wil nog niet ivm een kleine meid en als we dan stof nemen, dan is die bank in no time vies. Nu heb ik hier wel eens iets voorbij zien komen van een stof die vochtig afneembaar is? Kan dat kloppen? Zo ja, heeft iemand tips? Want dan kan dat logge, zware, zwarte ding ook meteen de deur uit.

Angelaa2
Berichten: 4226
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:59

Mooie kleur hierboven <3

Je hebt ook van die spray die je op je meubels kunt spuiten. Wij hebben dit op de eetkamer stoelen gedaan en water en vlekken kun je er zo af halen met weinig moeite. Onze spray kwam bij de Pronto vandaan, maar schoonzus had ook iets bij de Lidl? Gevonden dacht ik :D

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:30

mooie kleur, ik zou de schouw meenemen voor een rustiger beeld...

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:31

Frisse kleur!
Qua schouw is het net wat je wilt, wil je dat hij wegvalt of mag hij juist opvallen?

Voor de bank begrijp ik jouw partner goed, ik wacht ook nog even totdat de jongste wat ouder is.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 08:54

Ik vind de kleur echt ontzettend mooi maar niet samen met het grijs. Als je de schouw meeneemt zou ik de grijze muur wit maken

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:00

Oh, misschien wat verwarring, maar de grijze kleur wordt ook blauw. Dat had ik van de week nog niet gedaan, omdat ik de bank in mijn eentje niet kan verschuiven. Ik denk dat ik de schouw eerst wit laat. Kan altijd kijken, hij is zo geverfd als het niet bevalt natuurlijk.

En die bank, ik snap het ook, maar deze is gewoon niet handig.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:10

Ik zou niet dezelfde kleur nemen, maar juist iets wat mooi past bij dit blauw. Het wordt anders veels te blauw en de schouw zou ik wit laten. Dat geeft met die schuine lijnen juist een heel mooi effect.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:23

Oohw dan snap ik het

Ik ga mee met dubbeldun en kies voor iets wat er uitkomt en het op laat vallen IPV dat je een hele hoek krijgt in een kleur. Als je bijvoorbeeld mooi behang gebruikt dan kan je de haard echt een focal point in de kamer laten worden

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:23

Ik sluit me aan bij DubbelDun. Achter de bank zou ik een kleur nemen die goed past bij het blauw. In elk geval iets neutraals/rustigs. En de schouw echt wit laten! :)

Edit: mooi behang is ook een goed idee. :j

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 10:40

Ik zou juist de schouw wel doen ,vind het een rare afstekende hoek zo.Maar ik denk idd dat het slim is hem niet te doen en dan zien wat je er zelf van vind,dan kan je hem altijd nog doen.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 11:01

De grijze muur niet blauw, daar is het net te laat voor :o . Maar als het toch niet mooi is, dan is ie zo weer anders. Als ik het maar zelf regel vindt ml veel goed gelukkig. Eerst zo maar eens kijken, het is in elk geval een stuk minder grauw voor. Het is best donker voor, dus dit geeft meer licht. Als het droog is, dan zal ik een nieuwe foto maken.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 14:09

Ik zou de schouw in een donkerdere tint van jouw kleur doen.

karijn

Berichten: 5405
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 18:54

Ik vind die schouw ook niet mooi maar dat is persoonlijk. Op de muur achter je bank zou ik wel een enorme eyecatcher hangen of zo. Om het vele blauw wel te breken.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:42

Op zich zou het mooi zijn om beide muren inclusief de schouw in 1 kleur te schilderen. Daardoor valt de schouw wat weg en creeer je meer rust. Maar, dat zou ik niet met deze (felle/frisse) kleur blauw doen. Eerder zou ik kiezen voor een neutrale tint. Maar dat is niet wat jij wilde. En ik zou er voor kiezen om de blauwe muur bij de eettafel een tof behang te geven of te bekleden met hout/steenstrips. Anyway, ik vrees dat je aan mijn reactie niets hebt... :')

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:12

Ik zoek een staande lantaarn (als een vloerlamp) voor binnen, maar na eeuwig zoeken denk ik niet dat bestaat wat ik zoek. Het zijn prikdingen (voor in de tuin), enorme gevaartes (wederom voor buiten), niet herkenbaar als lantaarn (te strak/modern), etc. etc.
Een losse lantaarn leek mij eenvoudiger te vinden, dan zou ik hem zelf om een lampje aan een staander hangen, maar probeer maar eens een lantaarn of lantaarn-achtig windlicht te vinden waar een hengsel aan zit dat vastzit aan de lantaarn zelf, niet aan de dop en waarvan de bovenkant/dop eraf kan, zodat daar ruimte is voor het lichtje.

Ik weet niet meer waar ik nog moet zoeken/kijken. Mocht iemand hier bij toeval iets tegenkomen... Er valt niet te zoeken op mijn specifieke criteria, waardoor ik noodgedwongen honderden lantaarns moet bekijken en ze na mailtjes aan de leverancier toch niet geschikt blijken te zijn.

Edit: windlichten zijn wel te vinden, maar ik wil iets wat er ook echt uitziet als een lantaarn in de stijl van klassieke straatverlichting. Hoeft niet heel klassiek of met tierlantijntjes, maar moet wel herkenbaar zijn als lantaarn.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 19-10-18 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:14

Heb je een foto van wat je ongeveer zoekt want ik heb er geen beeld bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 14:15

EedihcrO schreef:
Goedemorgen dames. Ik lees al lang mee in dit topic en heb nu zelf de koe bij de hoorns gevat en ga ons huis ook opfrissen. Om te beginnen met de kleur. Wij konden het toen we hier introkken niet eens worden over een kleur en dus is het grijs geworden. Somber en grauw vond ik ineens. Dus nu gaat er een andere kleur overheen en ik ben erg blij met het resultaat. Nu ga ik het zitgedeelte ook doen en vraag me af wat ik met de schouw ga doen. Ter illustratie:
[ [url=m/f49qej.jpg]Afbeelding[/url] ]

Links de nieuwe kleur, rechts de oude. En nu de vraag, laat ik de schouw wit, verf ik hem mee, of zou een andere tint van dezelfde kleur mooier zijn?

Dit is de muur in eetkamer. Om een beter idee te krijgen van de kleur.
[ [url=m/UnYFKY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Let niet op de zooi. Veel meubels zijn verschoven om ruimte te maken voor verven. Ik zal later nog wel eens foto’s maken van het eindresultaat.

Hierna is het volgende project een nieuwe bank, maar ml wil nog niet ivm een kleine meid en als we dan stof nemen, dan is die bank in no time vies. Nu heb ik hier wel eens iets voorbij zien komen van een stof die vochtig afneembaar is? Kan dat kloppen? Zo ja, heeft iemand tips? Want dan kan dat logge, zware, zwarte ding ook meteen de deur uit.

Superleuk die kleuren, ik houd ervan!!!

lorette ik ben best creatief en beelddenker maar ik snap niet helemaall wat je bedoeld :')