Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:06

Hier ook weinig de kachel aan. Vriendlief heeft het al heet als het 16 graden is in hiis.. ik heb vaak late diensten dus is vriendlief alleen thuis. Tevens hebben wij deze herfst geen kachel aan gehad nog. Hebben dit jaar hele huis aangepakt met allernieuwste dubbel glas, nieuwe achterdeur en voordeur en kunsttof kozijnen dus verwacht niet echt heel koud te gaan krijgen in huis. Super geïsoleerd nu


Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:23

Lang leve het mooie weer nu nog steeds. :D
Hier is het overdag 24 graden binnen, in de avond koelt het af naar rond de 21. Nog warm genoeg om geen verwarming aan te hoeven. :)

Wij zijn veel weg en dan staat de verwarming meestal op 17. ‘S avonds gaat hij dan wel aan op 21 meestal. Maar heb ook een dekentje op de bank waar ik graag onder kruip. :)

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 21:40

Verwarming hier altijd op 15 als we er niet zijn en snachts. Als we thuis zijn is het tussen de 18 en 20 graden en dat is doordeweeks maar 4 uurtjes. Huis is totaal niet geïsoleerd en het ijs staat in de winter binnen op de ramen dus stoken vind ik ook zo zonde

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:02

Hier een goed geisoleerd huis maar wel vrijstaand, dus geen warmte van de buren. Verwarming staat 's avonds op 21,5 graden. Koukleumpjes zijn wij. ))
Hoewel we met deze temperaturen de verwarming nog nauwelijks aan hebben gehad. Paar avonden tot nu toe, denk dat we 5 keer nog niet halen. Kachel gaat nooit ver terug overdag en 's nachts, altijd naar 20 graden.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:10

Wij doen nooit de verwarming aan, de AC wel. Het vriest hier ook niet echt, soms -1 ofzo :')

F_inley

Berichten: 6397
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:10

Voordeel van haast nooit thuis is dat je een hoop bespaard op stookkosten. Ik hou op de app bij wat ik verbruik en dat is echt heel weinig nu zeker. Je kan ook zien wat je terug krijgt als je zo doorgaat en zit nu op 325,00 en daar bovenop nog een bonus van 300,00 is wel motiverend om dat te zien

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:38

Ik hoef de verwarming maar weinig aan te hebben.
Woon op de 1e verdieping en mn buren naast me stoken de gehele dag denk ik.

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:32

Ik heb tot nu toe alleen nog maar een paar keer even verwarming aan gehad van de douche, maar die ga gelijk daarna weer uit. Woon wel in een seniorenflat dus word voor de rest meer dan genoeg gestookt. En 's middags zonnetje op mijn raam dus dat is gratis warmte.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 23:49

Wij hebben een hoekhuis, maar gebouwd in 2008 en erg zuinig, vanaf mei heb ik nog maar 1 avond de verwarming aan gehad. We hebben overdag de zon op de voorkant en die warmte blijft goed hangen, zonder stoken is het binnen nu nog 20,5 graden.
Samen met de zonnepanelen die dit jaar flink hebben opgewekt krijgen we zoals het nu lijkt ongeveer 400 euro terug van Essent.

Afgelopen week goed vlees kunnen inslaan. De Coop had de varkenshaas 50% afgeprijsd, kwam neer op 1,50 per varkenshaas van 300 gram. En gisteren hacheevlees 35% afgeprijsd dus 500 gram voor 3,50. Is ook wel eens fijn om iets anders te eten dan gehakt of kip.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 00:07

Rijtjes huis uit 1956 :+ , niet warm te krijgen. CV uit 2001 , maar wel dit jaar dakisolatie en dubbele glazen boven gekregen (daar staan de radiatoren nooit aan )

moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:52

Hier ook pas 1 keer de kachel aangehad, maar het gaat toch wel wat kouder worden

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:30

Hier nog niet aan gehad
Tweekapper uit 57 maar wel vrij goed geisoleerd (Muren, dak, dubbel glad )

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:36

hier rijtjeshuis uit 1950, nog geen kachel aan gehad. Stel dat ook zo lang mogelijk uit. Doe eerst warme trui aan, sloffen aan, dekentje op de bank, kaarsjes aan, warme kop thee enz.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:14

Hier een woning met 1 stel naast me en 2 buren onder me. Kachel echt nog niet aan gehad. En hopelijk is dat voorlopig ook nog niet nodig.

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:18

Wij zullen nu wel de kachel aan moeten zetten. Schilder is bezig en nu staat er wel heel veel open, onder andere 3 stuks dubbele tuinieren.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 14:52

Neonlight schreef:
Wij zullen nu wel de kachel aan moeten zetten. Schilder is bezig en nu staat er wel heel veel open, onder andere 3 stuks dubbele tuinieren.


Maar dan stook je toch, zoals wij dat noemen, voor de mussen? -O-

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 17:09

Kachel staat nu ook niet aan, maar zodra alles dicht is (over een uurtje gok ik) zal hij wel aan moeten want het is flink afgekoeld in huis.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:19

Hier stook ik nog niet, maar ik heb voor de hond wel een pyjama aangeschaft, want ze had al flink meer eten nodig om op gewicht te blijven, een teken dat het eigenlijk te koud voor haar wordt. Tot nu toe had ze die alleen 's nachts aan gehad, maar vandaag ook overdag.

Afbeelding

https://pomppa.fi/en/tuotteet/jumppapomppa/

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"


Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:22

Handig !

Ouders hebben een oude kat (Mijn kat maar omdat haar dochter nog leefde toen ik uit huis ging is ze niet meegegaan ), ik gok dat ik een snugglesafe haal voor haar (Ze word 7 november alweer 15 ) . Die komt net de winter altijd door , kruipt de kachel op als die aanstaat etc.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:26

Is het al een oudere hond?
Hier nog geen problemen met de hond, wij merken ook dat ze in de winter meer nodig heeft vanwege de kou. Maar hond zonder ondervacht en maar een dun vachtje. In de winter moet ze echt jasjes aan buiten als ze niet echt rent.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:27

Iemand de vegetarische krokketten van de Scoupy al gevonden? Ik heb vandaag bij onze XXL appie gezocht, maar niet gevonden. En zou ze graag proberen! Wel lekker 2 flessen sap meegenomen, zo kom ik de volgende week weer door met een sappie in de ochtend :).

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:25

Neonlight schreef:
Is het al een oudere hond?
Hier nog geen problemen met de hond, wij merken ook dat ze in de winter meer nodig heeft vanwege de kou. Maar hond zonder ondervacht en maar een dun vachtje. In de winter moet ze echt jasjes aan buiten als ze niet echt rent.


Nee, ze is 3.5 jaar. Maar de kachel slaat pas aan bij 13 graden binnen en het is een slecht geïsoleerd huis. Wel een atletisch gebouwde hond (ongunstige oppervlakte: inhoud verhouding, ze is 40cm hoog en 10kg. Net iets grover dan een windhond), maar geen dunne vacht (poedel). Ze is sowieso snel mager, dus ik grijp er vrij vroeg op in.

Overigens vond zij deze zomer heerlijk, ondanks dat ze 9 weken met een medical pet shirt heeft moeten lopen. Weinig gehijgd ook.

Buiten heeft ze het overigens nog niet nodig, in tegenstelling tot kleine Boris die wel een flinterdunne vacht heeft zonder dekvacht (langharig).

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Aight
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:04

Sting schreef:
Iemand de vegetarische krokketten van de Scoupy al gevonden? Ik heb vandaag bij onze XXL appie gezocht, maar niet gevonden. En zou ze graag proberen! Wel lekker 2 flessen sap meegenomen, zo kom ik de volgende week weer door met een sappie in de ochtend :).


Bij de jumbo lagen ze gewoon in het vriesvak bij de normale beckers snacks

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:10

Ik heb de vegetarische ook bij de ah gevonden in het vriesvak. Nog niet geprobeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:33

Aight schreef:
Sting schreef:
Iemand de vegetarische krokketten van de Scoupy al gevonden? Ik heb vandaag bij onze XXL appie gezocht, maar niet gevonden. En zou ze graag proberen! Wel lekker 2 flessen sap meegenomen, zo kom ik de volgende week weer door met een sappie in de ochtend :).


Bij de jumbo lagen ze gewoon in het vriesvak bij de normale beckers snacks


Ik mag ze alleen bij AH halen zag ik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, cent, uxgranta en 57 bezoekers