Leven met enkel zonnepanelen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Leven met enkel zonnepanelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-18 21:44

Wie heeft er verstand van zonnepanelen? Ik namelijk 0,0. Er is een huisje hier in Spanje waar ik wellicht wil gaan wonen. Maar, midden in de bergen, wel stromend water, helaas geen elektriciteit. Er liggen zonnepanelen op het dak en er staat een kleine generator of iets dergelijks.

Hoe werkt dat? Ik heb dus écht geen idee hè....! :Y) Hoe veel energie komt er vanaf de panelen? En als het in de winter (vroeg donker) drie dagen achter elkaar regent, bestaat er dan een kans dat je dus bijv. zonder energie komt te zitten? Heb je bijvoorbeeld wel een soort stopcontact voor het koffiezetapparaat etc.?

Wie kan mij de ins en outs geven van zonnepanelen? *\o/*

Sommige strijden zijn er om gestreden te worden, maar sommige strijden kunnen niet gewonnen worden. Maar blijf vechten, met niets doen verlies je altijd.
Achter iedere traan die ik om je laat, schuilt een glimlach van mooie herinneringen. Dag lieve Lot, ik mis je. 25-01-2016


xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Leven met enkel zonnepanelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 13:24

Wauw, dank voor alle reacties!! Daar heb ik veel aan.

Ik ben wezen kijken bij de plek voordat ik deze post schreef, dus heb echt veel te weinig opgelet merk ik nu. Heb geen idee hoe en wat het nu aangesloten is. In ieder geval staat er een koelkast incl. vriezer. Er is eerder ook gewoond (parttime geloof ik), dus de aansluiting etc. is er al wel.

De volgende keer moet ik foto's te maken, dan is er iets meer over te zeggen :')

Het "primitieve" leven vind ik totaal geen probleem. Maar in de avonden in het donker zitten zie ik niet zitten inderdaad, en ik heb gewoon écht internet en een opgeladen telefoon / laptop nodig voor de stichting. Dus zo primitief kan ik nou ook weer niet leven, haha :P :)

Voordeel is dat ik in Zuid-Spanje woon, temperatuur zal dus nooit onder de 0 graden zijn, en een dag zonder zon is gelukkig meer uitzondering dan normaal. Hoewel het natuurlijk af en toe flink kan regenen, maar dat is nooit meer dan 1 week achter elkaar.

Sommige strijden zijn er om gestreden te worden, maar sommige strijden kunnen niet gewonnen worden. Maar blijf vechten, met niets doen verlies je altijd.
Achter iedere traan die ik om je laat, schuilt een glimlach van mooie herinneringen. Dag lieve Lot, ik mis je. 25-01-2016

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, JudithDario, Lijsken, MissWeenie, xLoki en 43 bezoekers