Contact opnemen met wijkagent?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Contact opnemen met wijkagent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 18:36

Oke, zo ver gaat het nog niet, maar het is wel écht irritant. In de straat naast ons huis staan aan één kant van de straat auto's geparkeerd. Die staan daar prima en daar heeft niemand last van. Nu heeft een aantal buren bedacht dat het veeeel te ver is om de auto op een geschikte parkeerplaats te zetten, dus parkeren ze op de stoep. Het zijn steeds verschillende auto's, dus ik weet ook niet van wie de auto is. En ik heb wel wat beters te doen om de hele dag te wachten op de eigenaar om er iets van te zeggen.
Het was eerst sporadisch een klein autotje. Vervelend, maar niet het einde van de wereld. Nu staat er dus steeds vaker een bak van een auto geparkeerd op de stoep, zodat er niemand meer over de stoep kan.
Het is overigens niet dat er nergens plek is.

Op deze foto is er achter de rode auto plek voor 2. Achterin de foto staat een geel gestreepte lantaarnpaal. Daar naast zijn ook nog parkeerplekken. En kun je aan beide kanten van de weg parkeren. De weg in de achtergrond is een 50km weg. Deze weg is een 30 km weg.
Afbeelding

Deze foto is 180° de andere kant op. Hier zie je links en rechts horizontaal blokken staan. Zowel links als rechts zijn zo'n 20/25 parkeer plekken.
Afbeelding

Wij twijfelen wat we moeten doen. Laten we dit zo? Nemen we contact op met de wijkagent? Of iets anders?
Wat zouden jullie doen?

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:39

Zeker iets aan doen. Iemand in een rolstoel of iemand die blind is of slechtziend. Of zelfs al een moeder met kinderwagen kan er heel veel last van hebben. In onze buurt hebben we ook een vrouw die niet ziet en met haar hulphond loopt en dit soort dingen zijn dan echt een vervelend obstakel. Een stoep is geen parkeerplaats.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Contact opnemen met wijkagent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:42

Dan mogen ze in half Nederland komen... Woon zelf ook in zo'n lekkere straat. Midden op de stoep staan maar ook parkeren aan de verkeerde kant van de weg (waar verbodsbord staat), zodat je je er zelf met de auto maar langs kunt wurmen...

Kom heel vaak van dit soort dingen tegen, ook op FB bij "Foutparkeerders"

Hebben de agenten een dag (jaar) taak aan, als ze hier voor moeten komen.....Doen ze vast niet. (Helaas! Misschien leren zulk soort mensen het na een dikke boete eens!)

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:42

Je mag de stoep niet blokkeren, ik zou het dus gewoon even melden, wellicht kunnen ze daar wat vaker controleren.

Bij mijn vrijwilligerswerk werd op een woonerf standaard een auto geparkeerd terwijl alleen voor laden en lossen is toegestaan. Iemand heeft daar blijkbaar een melding van gemaakt want ze hadden uiteindelijk een boete te pakken en parkeerde daarna op 1 van de 80 andere parkeerplaatsen binnen een straal van 100 meter.

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:50

Is dat in castricum? :=
In dat geval kan je op de site van de gemeente een melding maken! Dan sturen ze er een boa op af.

Afbeelding

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Contact opnemen met wijkagent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:54

Volgens mij kun je voor zoiets gewoon een verzoek tot handhaving doen bij de gemeente en hoef je hiervoor niet de politie te bellen, maar ik kan het mis hebben.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:55

Hier doen ze dat in de hele wijk want als ze de auto netjes langs de stoeprand zetten kunnen er geen auto’s meer door. Aan mijn kant is er nog redelijk wat stoep over maar aan de overkant niet.
Denk dat als ik de wijkagent bel hij er een dagtaak aan heeft maar heb ook nog niemand horen klagen.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Contact opnemen met wijkagent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:57

Och ja, hier ook al eens moeten omrijden omdat de straat geblokkeerd werd door zulke parkeerders :roll:

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 18:59

Jilletje schreef:
Is dat in castricum? :=
In dat geval kan je op de site van de gemeente een melding maken! Dan sturen ze er een boa op af.

[ [url=m/avc806.png]Afbeelding[/url] ]


Nee, is in heemskerk. Net een andere gemeente.

chanicha schreef:
Hier doen ze dat in de hele wijk want als ze de auto netjes langs de stoeprand zetten kunnen er geen auto’s meer door. Aan mijn kant is er nog redelijk wat stoep over maar aan de overkant niet.
Denk dat als ik de wijkagent bel hij er een dagtaak aan heeft maar heb ook nog niemand horen klagen.


Er kan heel gemakkelijk langs gereden worden op het moment dat er aan 1 kant van de weg wordt geparkeerd. Dat wordt er geen stoep geblokkeerd en geen weg.
En het is niet dat parkeerplek hier schaars is.

Ik ga naar die handhaving kijken :)

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Contact opnemen met wijkagent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:05

Ik zou hier zeker de gemeente van op de hoogte stellen. Denk dat je daar meer gedaan krijgt dan bij de politie; dit is toch echt een kwestie voor gemeentelijke handhaving.

Behalve dat het erg irritant is, is het ook gewoon gevaarlijk.

Zeker wat mee doen dus ipv afwachten. Probleem lost zich duidelijk niet uit zichzelf op.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:05

Oh gruwelijk irritant, doen ze hier ook. En ik probeer dus mijn 2-jarige te leren dat ie alleen op de stoep mag lopen/fietsen met z’n loopfiets en dat lukt soms gewoon niet :roll: maar ik ga hem echt niet leren dat ie er over de weg langs kan dus heeeeel jammer als er dan per ongeluk een kras op je auto zit.... :o.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:11

Wij hebben Toezicht en Handhaving voor dit soort dingen. Geen idee of jullie ook zo’n afdeling hebben.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Contact opnemen met wijkagent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:22

Bij ons schrijft Handhaving hiervoor. Laats door mn vriend ook aangegeven bij hun. Hij is vuilnisman en kon er niet normaal langs. Handhaving zit bij hun in t zelfde gebouw dus die erheen gestuurd. Boete geschrevrn en sindsdien niet meer voorgekomen.

Anoniem

Re: Contact opnemen met wijkagent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:29

Bij mijn beste vriendinnetje in de wijk gebeurt dit ook heel veel. Daar word er meermaals gecontroleerd (ook 's nachts) en bekeurd.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Contact opnemen met wijkagent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 19:36

Dan ga ik even contact opnemen met handhaving van onze gemeente :)

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Contact opnemen met wijkagent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 09:12

Mijn klacht is doorgestuurd naar handhaving. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.