Quooker, advies gevraagd

Moderators: ynskek, Polly, Ladybird, Princesj, Hanmar, Mondy, Mjetterd

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:18

liekec schreef:
Ik ben zeker niet per definitie tegen een Quooker, want snap het gemak. Bedenk je alleen wel wat het met je rekeningen doet als er 24/7 een kan kokend water gaande gehouden moet worden. Is niet erg milieuvriendelijk. Weet niet of je er wat om geeft, maar wilde het je slechts meegeven :)

Wij verbruiken minder gas, omdat onze boiler zover van de keuken weg hangt, dat ik elke keer 4,5 l water weggooien voor ik warm water had.

Met de Quooker meteen heet water uit de kraan. Daarbij ik een Quooker zuinig in z'n verbruik omdat die erg goed geïsoleerd is.
Daar bovenop hebben we tegenwoordig zonnepanelen, dus de stroom voor de Quooker wekken we zelf op.

@TS: wij hebben ook de Quooker met 1 kraan en 7 liter vat.
De kokend waterkraan is beveiligd, die kun je niet per ongeluk aandoen.
Wij willen echt nooit meer zonder.
Wij hebben dus die kraan waar ook gewoon warm water uit de tank van de Quooker komt, dat was bij ons juist voorwaarde, omdat we dat steeds weggooien van ooit warm gestookt en weer in de leiding afgekoeld water niet meer wilde. Onze boiler zit op zolder voor rechts en de keukenkraan zin beneden achter links. Veel verder uit elkaar konden die niet zitten. Wij hebben bovendien ook nog een flexkraan, met zo'n uittrekslang. Als je die uittrekt gaat je kokend water automatisch uit, ook weer als beveiliging. We hadden die kraan niet perse gewild maar was toen wij hem kochten in de aanbieding en daardoor goedkoper dan de gewone kraan.

karuna schreef:
Hoe zit het met versheid van water na bv paar dagen weg gaan?

Zolang hij het kokend houdt is er niet zo'n probleem met versheid.
Maar wanneer je hem uitzet (bij ons in het boekje staat >3 dagen weg advies om uit te zetten) moet je idd daarna, wanneer je hem weer aanzet, de tank leeg laten lopen voor het eerste gebruik.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Marije_jiplover

Re: Quooker, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:28

Nee, dat gebeurt niet. Als je de kokende kraan dichtdoet, loopt het laatste stukje vd slang leeg.
Het koude water komt uit een ander slangetje de kraan in en komt dus niet in contact met het kokende water.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie