Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10473
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:20

Wat een rare business eigenlijk, die keukens. Dat afdingen en zich opeenstapelende kortingen, dat zie je toch nauwelijks in andere branches?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:21

Jawel hoor, bij badkamers en bruidsjurken kopen kan het ook :+
En bij oa bankstellen vaak ook.

mysa

Berichten: 10473
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:28

Ok, bruidsjurk was bij mij spijkerbroek, dus dat weet ik niet. Keuken is ooit gemaakt in de fabriek van mijn schoonouders en een bankstel heb ik wel gewoon gekocht. Maar kwam niet in me op om korting te vragen. Daar ben ik ook vast niet goed in. ;)

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:41

Nou, de autobranche kan er ook wat van en de professionele business is erop gebaseerd. Omzet versus kortingen en extra bonussen.

Ooit bij een groothandel voor elk miljoen omzet taart gekregen. Dat was elke twee a drie maanden een taart......

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:14

Wij hebben een 2e hands Ikea keuken gekocht ( keuken was er nieuw ingezet om het huis te verkopen. Kopers vonden het vreselijk dus hebben meteen de keuken en weer uit laten halen.).
Hebben ongeveer 2000 euro betaald en zelf neer gezet zijn erg blij met onze Ikea keuken!

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:32

Afbeelding
200 euro van marktplaats.4 jaar oud,maar de kopers van het huis vonden de kleur niet mooi.Alles erbij aan inbouw.De keuken moet je dan wel zelf inbouwen.Was toch een hele klus.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:43

Zo hadden wij ooit interesse in een mooi groot fornuis waar in de showroom uiteraard geen prijskaartje aan hing.
Ik weet toevallig dat dat fornuis er al jaaaaaren staat dus dacht dat de prijs wel mee ging vallen.

Uiteindelijk gebeld en een prijs gekregen en was uiteraard een "zacht prijsje" want hij stond eigenlijk in de weg. Lang verhaal kort, ik kreeg 50% korting maar dan geen garantie, geen factuur..

Nu ik een prijs wist ben ik even verder gaan kijken en al snel kwam ik hetzelfde fornuis op Internet tegen (gewoon bij een dealer dus met garantie etc) voor dezelfde prijs als dat ik als "zacht prijsje" moest betalen bij de eerste zaak..

Die eerste zaak is het duidelijk niet geworden :+

Voor ons huidige huis gaat de zoektocht ook beginnen. Gaat ook een keuken zijn voor de verkoop van ons huis dus de keuze zal een afweging worden tussen prijs en kwaliteit.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:52

Onze apparatuur is van Indesit. Heb hier zelf goede ervaringen mee. Keukenboer zei ook dat dit prima apparatuur is. Bauknecht kon ook, apparatuur was precies hetzelfde maar een ander logo :+ Je betaald natuurlijk ook gewoon voor de merknaam.
Wij hebben standaard 5 jaar garantie op de apparatuur geloof ik, en we kregen van Indesit zelf (valt onder Whirpool) nog de optie als je alle serie nummers doorgaf om de garantie nog met 2 jaar te verlengen.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 12:21

Onze keuken is/was 17.000 euro.

We hebben alle apparatuur van siemens. ( vaatwasser ,5 pits kookplaat,afzuigkap, combi magnatron en een losse oven,1 grote koelkast en 1 hele grote vriezer. wasbak en een uitneembare kraan.

Hoogglans kasten Glaze achterplaat gespoten in de zelfde kleur als onze muur. En een stenen aanrecht (3.5 meter + bar bij elkaar ongeveer 5 meter aan aanrecht blad.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:43

Bij superkeukens voorkopen ze meerdere merken keukenkastjes...(en type frontjes, dus lak, folie, kunststof )

Maar dan moet je even doorvragen... de ene keuken van superkeukens is de andere niet.

Maar dat geldt voor meer keukenboeren, dus zorg dat je het merk weet dat vergelijkt veel makkelijker...

(maar de merken die staan vaak niet vermeld in de showroom..en als je pech hebt staat het zelfs niet op de voorbeeld frontjes...maar soms ook wel)..

Hier hebben we bewust alle concerns die onder de mandemakers groep vallen links laten liggen

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:45

Hier prima ervaring met Superkeukens. Zou er zo weer terug gaan. Prima keuken, netjes geplaatst, niks aan de hand.

Oehlala
Berichten: 4305
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 14:56

wij hebben een grijze van de Ikea met dubbele aardewerken spoelbakken, afzuiger, vaatwasser, en kranen. en massief houten keukenblad voor 2300€. wij hebben hem zelf geplaatst. ik vind het voor dat geld en de snelheid van leveren een prima keuken. bij de echte keukenboer was de prijs bijna 10.000€ en een wachttijd van 12 weken.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:26

Suzanne F. schreef:
Hier prima ervaring met Superkeukens. Zou er zo weer terug gaan. Prima keuken, netjes geplaatst, niks aan de hand.



Hier ook top hoor ben wel 3-4x terug geweest (en ik ben een lastige kritische koper) en pas daarna handtekening gezet. Ben ook totaal niet onder druk gezet of on doorzichtige prijzen/ rare verkoop onderhandelingen. Verkoopster dacht ook uitstekend mee.....(nou moet je daar ook geluk mee hebben...).

De prijs was de prijs en die prijs was en is gewoon zeer realistisch.(en ik ben echt een uitstekende onderhandelaarster als het moet...mensen vragen mij ook om op huizen te bieden en te onderhandelen)

Ook de monteur die de boel kwam installeren...had mijn vader niet beter kunnen doen (en die is handig...) echt alles keurig en netjes gedaan!

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:27

Hier een keuken hoogglans wit met hoge kunstof achterwand en aanrechtblad en incl. alle inbouwapparatuur van goede kwaliteit (koelkast, combimagnetron, afzuigkap, vaatwasser, glaskookplaat, kraan) van miele en siemens. Alleen de kookplaat is van whirlpool omdat ze die niet hadden van miele of siemens. De apparatuur is iets waar wij niet op gaan bezuinigen.
Verder veel brede lade's in plaats van kastjes.

Het is verder wel een rechte keuken van zo'n 4 meter lang. Dus redelijk klein. Voor zo'n 5500 euro inclusief plaatsen en aansluiten.

Ik moet zeggen dat ik de prijs die jij noemde erg hoog vind klinken, dus zou zeker nog even wat andere winkels afgaan.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:35

mailow schreef:
Lindor92 schreef:
[ [url=m/03R4r5.jpg*]Afbeelding[/url] ]

Dit wordt onze keuken. Wij gaan ook nieuwbouwen. We hebben een grote koelkast, vaatwasser, combioven, kookplaat met geïntergreerde afzuigkap en een normale spoelbak en kraan. Keuken is van kunststof, dus geen granieten blad oid. Wij betalen inclusief plaatsen 9000 euro.


Bij superkeukens geweest toevallig? Had daar vanavond een afspraak en daar stond precies deze keuken in dezelfde kleurstelling en opstelling !


Ontwerp is inderdaad van een foto van superkeukens. Wij kopen de keuken bij Primo. Komen daar net weg. Aantal aanpassingen gedaan en wat betere apparaten erin. Betalen nu iets meer. Maar vind het niet veel geld voor zo'n grote keuken.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:56

Kvik heeft ook mooie keukens en badkamers.

Ik wil niks van de Mandenmakersgroep.
Teveel gedoe en gezeik.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:11

Dat hoor ik van heel veel mensen, dus dat zie ik maar als een goede raad :D
Ik weet verder ook nog niet zo goed wat ik wil. Wordt iig een kook-(schier)eiland en een kastenwand. Maar de kleuren ed ben ik nog niet over uit. Geen hoogglans voor mij, ben niet zo'n poetser O:)
Dat zei ik toen ook in de Ikea, vrouwtje hoorde me en zei ooh dat valt wel mee hoor, gewoon 1x in de week een doekje erover... Ja nou dat zeg ik, niks voor mij :')

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 09:30

Wij hebben een keuken van Arma, ongeveer
€10 000 incl montage.

Meter of 5 lang (recht model) met 3 bovenkasten
Mdf blad met kunststof top coat
Apparatuur: vaatwasser, 5 pits inductie, afzuigkap, koelvriescombi, stoomoven, gewone oven
Enkele spoelbak, geen spannende kraan
Geen achterwand
Mat wit, stoere grepen (al zeg ik t zelf :D)

Hier zie je een deel van de keuken, rechts zitten de ovens boven elkaar en daarnaast de koelvriescombi

Afbeelding

En hier de tekening

Afbeelding

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-18 13:36

Mooi Corelli!
Ik ben gisteren nog naar een andere winkel geweest. Daar kwamen ze ruim 3000 euro lager uit, maar had er absoluut geen goed gevoel bij. Er werd weinig meegedacht, is niets gevraagd over bijvoorbeeld elektra en de verkoper leek veel minder geïnteresseerd en kundig.

Ik heb nu ook een witte keuken trouwens, maar mat :D

Overigens denk ik ook dat de keuze voor de apparatuur die ik wil nu eenmaal hogere kosten met zich meebrengt. Verder ga ik echt niet zelf installeren, dat kost me denk ik meer aan vrije dagen en humeur dan dat de installateur kost ;)
Ik heb Bemmel en Kroon en Grando nog op de lijst staan. Als dat het ook niet is, wordt het toch Bruynzeel.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:53

i-cook hebben wij goede ervaring mee!
Heel betaalbare keukens (Ikea prijs) met alle mogelijkheden en vaste prijzen (nouja kon nog max 10% afdingen).
Hier hadden wij goed gevoel bij na veel keukenboeren af te zijn gelopen.

Onze keuken is L-vorm, 3m x 3m, met granieten blad. alles inbouw. 6500 euro (ex plaatsen).
Bij Ikea kwamen we ongeveer op dezelfde prijs uit.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:15

@Corelli: Hoe bevalt die indeling van het blad?
Wij hebben ook ongeveer dit idee van de indeling, maar dan zonder de hoge kasten omdat we maar goed 4mtr hebben.

Daarvoor willen we aan de tegenover liggende wand een volledige kastenwand. Dat stuk is goed 3mtr (plus een deur :D )
Die muur zit tussen de keuken en de kamer en we denken erover om daar een soort dubbelzijdige kast te maken, zodat ie aan twee kanten bereikbaar is maar dan iets minder diep per kant, bijvoorbeeld 40cm.
Iemand dat ooit gemaakt of gezien?

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:44

ikke schreef:
@Corelli: Hoe bevalt die indeling van het blad?
Wij hebben ook ongeveer dit idee van de indeling, maar dan zonder de hoge kasten omdat we maar goed 4mtr hebben.

Daarvoor willen we aan de tegenover liggende wand een volledige kastenwand. Dat stuk is goed 3mtr (plus een deur :D )
Die muur zit tussen de keuken en de kamer en we denken erover om daar een soort dubbelzijdige kast te maken, zodat ie aan twee kanten bereikbaar is maar dan iets minder diep per kant, bijvoorbeeld 40cm.
Iemand dat ooit gemaakt of gezien?


Al eens aan bovenkastjes gedacht? Die zijn minder diep dan onderkasten maar passen dan wel goed bij de keuken.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:56

palousa_boy schreef:
ikke schreef:
@Corelli: Hoe bevalt die indeling van het blad?
Wij hebben ook ongeveer dit idee van de indeling, maar dan zonder de hoge kasten omdat we maar goed 4mtr hebben.

Daarvoor willen we aan de tegenover liggende wand een volledige kastenwand. Dat stuk is goed 3mtr (plus een deur :D )
Die muur zit tussen de keuken en de kamer en we denken erover om daar een soort dubbelzijdige kast te maken, zodat ie aan twee kanten bereikbaar is maar dan iets minder diep per kant, bijvoorbeeld 40cm.
Iemand dat ooit gemaakt of gezien?


Al eens aan bovenkastjes gedacht? Die zijn minder diep dan onderkasten maar passen dan wel goed bij de keuken.

Ja. Bij de Ikea is het zelfs een soort standaard maat. Je kunt daar een hele wand samenstellen van kasten die minder diep zijn. Zo'n wand is ook niet het punt, daar zijn voorbeelden te over van. Maar wij willen de kasten als scheiding tussen de keuken en de kamer en dan dus twee ondiepe kasten ruggelings tegen elkaar met dan de mogelijkheid om enkele kasten volle diepte te hebben voor zaken als de koelkast, een vriezer en nog zo een en ander.

Invisible

Berichten: 896
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: vlakbij den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:04

Wij hebben sinds 2 maanden een nieuwe keuken, van Bemmel en kroon, heel fijn geholpen zonder aandringen. Onze eisen waren 1 hoge koelkast en 1 hoge vriezer. En in het midden stoomoven en magnetron, erg fijn geworden. Andere apparaten zijn inductiekookplaat en afzuigkap en quooker en afwasmachine. Geen bovenkastjes maar een speels rekje. Hoogglans met strip aan bovenkant om de kasten te openen. 11 duizend euri waren wij kwijt. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zelf geplaatst
Linkste hoge kast naast inductie is gewoon voor voorraad, zit geen apparatuur in
Laatst bijgewerkt door Invisible op 23-09-18 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Invisible

Berichten: 896
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: vlakbij den haag

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:06

Je kunt trouwens via Bemmel en kroon website je offertje van andere keukenzaak indienen. Gaan ze een nieuw prijsje aanbieden