Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 22:02

Ik heb onlangs m'n eerste huis gekocht en aangezien het nieuwbouw is, mag ik ook op zoek naar een keuken.

Vanavond heb ik de eerste winkel bezocht en een offerte gekregen. Hoewel het een erg mooie keuken is, vind ik 'm ook duur ;( en volgens de verkoper is er niet over de prijs te onderhandelen. Ik heb wel een uitgebreide offerte meegekregen en ga zaterdag nog bij een andere winkel kijken. Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat bokkers voor een keuken hebben en wat de keuken kostte! Ik hoop op die manier een beetje te kunnen vergelijken.

Mijn keuken: hoogglans wit, greeploos, kunststof blad (ook tegen achterwand), inductie kookplaat, nofrost koel- en vrieskast, gootsteen met zo'n klein bakje erin/ernaast, heteluchtoven, vaatwasser. Alle apparatuur is inbouw.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:05

Heel herkenbaar, toevallig kom ik ook net terug van t uitzoeken van m’n keuken voor m’n nieuwbouwhuis. Mag ik vragen wat ze ervoor vroegen?

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 22:07

Ja natuurlijk! Had ik er ook eigenlijk bij moeten zetten :D
circa 10.500 euro, waarvan ik er 2.500 terugkrijg omdat ik de projectkeuken niet neem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:09

Ikea, super kwaliteit, prijs en service.

We hadden binnen 2 maanden een lek in de wasbak omdat die niet goed was afgewerkt. 1000x excuses, nieuw blad met wasbak en een cadeaubon van €150 euro ivm het ongemak.
Hebben 25 jaar garantie.

Wij horen er enkel goede verhalen over.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:10

Haha, geeft niks toch. Je moet ook zoveel onthouden bij n nieuwbouwhuis :D

Moet zeggen dat de prijs me nog mee valt, hoogglans, inductie, luxe spoelbak en no frost zijn best dure producten helaas.
Wij hebben voor ongeveer dezelfde prijs: mat, stenen blad, gas, gewone koelkast en n gewone spoelbak. Oh en geen achterplaat.
Dus ben bang dat er idd niet zo heel veel aan de prijs te doen is ;(

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:10

Wij hebben een licht grijze keuken van de Ikea, met een kraan, spoelbak en kookplaat van internet, dat vonden we niet mooi bij de Ikea. En een wit marmeren aanrechtblad. Ook een inbouw koelvries combi, magnetron, oven en vaatwasser. Wij hebben wel een behoorlijk grote keuken, maar waren bij de Ikea niet heel duur uit, wil je het wel in een pb sturen. En ze hebben daar ook wel best mooie bladen.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door san4nie op 20-09-18 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 22:11

CRos95 schreef:
Dus ben bang dat er idd niet zo heel veel aan de prijs te doen is ;(


Daarom hoor ik ook graag de ervaringen van anderen :)

Overigens: ik ben niet handig en heb ook geen zin om dat te leren, ik laat dus ook alles installeren door de keukenboer.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:14

Afbeelding

Alleen de keuken incl apparatuur ik geloof iets van €8500,-
We hebben hem wel zelf geplaatst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:14

Tiggs schreef:
CRos95 schreef:
Dus ben bang dat er idd niet zo heel veel aan de prijs te doen is ;(


Daarom hoor ik ook graag de ervaringen van anderen :)

Overigens: ik ben niet handig en heb ook geen zin om dat te leren, ik laat dus ook alles installeren door de keukenboer.


Dat heb ik ook laten doen. Niet te doen zelf.

Blue_flower
Berichten: 1926
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:15

Het wil qua kosten wel eens lonen om de kasten bij Ikea te kopen en het blad bij een bladen verkoper (heb evt per pb nog wel een optie voor je).

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:16

Wij ook Ikea, zeeeer over te spreken. Ik vind hem echt mooi, ik ben geen keukenprinses (kan keurig koken en ook best ‘smakelijk’, alhoewel we soms ook wel eens aan het absolute minimum zitten, nl. “Nou.... ‘t was weer.... Ehm, gaar.”) dus stoomaparaten en dat soort dingen heb ik niet.
Service was prima. We hebben wel apart een mooi Corian blad genomen en een mooie kookplaat. Maar dan nog, keuken, kookplaat, Corianblad, gietvloer en stucen voor iets meer dan €15.000.

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:16

Bij welke winkel ben je geweest?
Ik heb zelf jaren in een keukenzaak gewerkt en de prijs kan erg winkel afhankelijk zijn.

Ikea levert opzich wel oké keukens. Zelf geen ervaring mee. Maar heb wel gehoord dat zij systeempjes blijven aanpassen. Waardoor je na enkele jaren problemen met je garantie kan krijgen omdat het artikel niet meer verkrijgbaar is.
Maar dit is geen ervaring uit eerste hand.

Als je een L keuken hebt, of n recht blok, zou je ook eens voor een showroomkeuken kunnen kijken :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:18

miisshOrse schreef:
Bij welke winkel ben je geweest?
Ik heb zelf jaren in een keukenzaak gewerkt en de prijs kan erg winkel afhankelijk zijn.

Ikea levert opzich wel oké keukens. Zelf geen ervaring mee. Maar heb wel gehoord dat zij systeempjes blijven aanpassen. Waardoor je na enkele jaren problemen met je garantie kan krijgen omdat het artikel niet meer verkrijgbaar is.
Maar dit is geen ervaring uit eerste hand.

Als je een L keuken hebt, of n recht blok, zou je ook eens voor een showroomkeuken kunnen kijken :-)


Vriendin van me had schade aan een frontje door hete lucht. Viel onder garantie. Ikea kon het frontje niet meer leveren.

Ze kreeg daarom 12 nieuwe frontjes van Ikea. Viel onder garantie.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:19

Tiggs schreef:
CRos95 schreef:
Dus ben bang dat er idd niet zo heel veel aan de prijs te doen is ;(


Daarom hoor ik ook graag de ervaringen van anderen :)

Overigens: ik ben niet handig en heb ook geen zin om dat te leren, ik laat dus ook alles installeren door de keukenboer.

Je opent t topic voor mij ook precies op tijd! Onze deadline nadert en ik ben dr nog niet uit haha

Wij laten hem ook lekker plaatsen, kan best wat zelf maar heb toch al genoeg te doen in n nieuwbouwhuis :'). Installatie was bij ons ong €1500 geloof ik.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:21

Sowieso naar meer winkels gaan, in alle winkels waar ik ook ben geweest heb ik nog nooit gehoord dat er niks van de prijs af kan en heb ik ook overal onderhandeld. Sommige keukenwinkels beweren goedkoper te zijn dan andere offertes, het is goed kijken of je dan ook hetzelfde krijgt, maar dat uitzoeken is het proberen waard.

Uiteindelijk hadden wij de kastjes, een stenenblad en extra grote gootsteen, koel/vriescombi bij de keukenwinkel besteld en, het gasfornuis, de kraan en de vaatwasser en een combimagnetron los bij andere winkels (bol. Com) want dat scheelde ook veel en dan kun je zelf kiezen. Ik gok dat we 8500 kwijt waren(weet niet meer precies maar in ieder geval niet meer dan dat) , maar buitenom het keukenblad wel zelf geïnstalleerd en dan gaat het om een grote L keuken met o.a. 6 pits gasfornuis(met zo'n oven zeg maar)
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 20-09-18 22:35, in het totaal 4 keer bewerkt

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-18 22:22

Bedankt voor de vele reacties al!

Blue_flower schreef:
Het wil qua kosten wel eens lonen om de kasten bij Ikea te kopen en het blad bij een bladen verkoper (heb evt per pb nog wel een optie voor je).


Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dit vind ik eigenlijk al 'gedoe'. Maar bedankt voor je reactie!

@MiisshOrse: bij Bruynzeel.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:26

Wij hebben een keuken van Superkeukens. Op zich ben ik er heel tevreden over (vind m nog steeds erg mooi maar we hebben hem ook pas twee jaar :+ ) alleen zijn er wel kleine dingetjes, de deur van de koelkast staat iets krom bijvoorbeeld. Dit zie je alleen als je er van de zijkant op kijkt en hij sluit ook nog goed af maar het is wel zonde. Verder doet het lampje in de oven het niet.
We hebben alle apparatuur van Zanussi en dat is volgens mij een B merk maar alles werkt verder naar behoren. Er zit een koel vries combi in, vaatwasser, inductie kookplaat, inbouw afzuigkap en combi oven. Daar waren we totaal tussen de 6000 en 6500 voor kwijt uit mijn hoofd. Onze keuken heeft een L vorm, afmetingen weet ik zo niet.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:29

Daar komen onze halve keuken dus deels ook vandaan. Na 4 jaar in ieder geval nog als nieuw. Dat lampje uit de oven kun je toch zelf vervangen?

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:31

Tip: haal je blad bij een grafstenenboer. Klinkt misschien een beetje raar, maar de prijzen zijn daar een stuk beter (althans een aantal jaar terug) en ze hebben mooi steen.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:32

Sowieso die offerte meenemen naar het volgende bedrijf.

Mijn ex begon ooit met de eerste offerte voor keuken en badkamer op 24500 euro.
Bij nummer 4 was dat 14000

Hij nam elke nieuwe offerte mee naar de volgende. En bij elke kon wel wat van de prijs af.
Kan er niks meer vanaf dan weet je ook dat je goed zit

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:34

We hebben een l keuken, landelijk met granietenblad. De keuken is in ons nieuwbouwhuis geplaatst.

Voorzien van vries/koel, vaatwasser, extra grote oven, magnetron en gas plaat met wokpit. Afzuigkap en granieten venster bank bijpassend bij het blad.

Ze begonnen bij 15.900, uiteindelijk na 2 x weg gaan en naar een ander filiaal, deden beide precies dezelfde stappen korting. Uiteindelijk heeft mijn man gezegd dat ze hem voor 7 gratis mochten komen plaatsen op een zaterdag tegen 5 uur en dat was akkoord.

Een keuken kan makkelijk de helft af. Ik heb in de meubelmarkt gezeten en ken de rekensoms een beetje.

Neem desnoods iemand mee die goed kan onderhandelen. Laat je niet gek met gratis plaatsen of 50% korting want die acties zijn er altijd. Net als in eigen fabriek gemaakt etc.

Verdiep je er maar eens in, dan zie je zo hoeveel zaken en bv onder mandemaker vallen.

wonderlover

Berichten: 182
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:39

Wij hebben onze keuken gekocht bij Ikook.
In totaal 14 keukenwinkels bezocht en bij allen voor de zelfde keuken een offerte opgevraagd. Ik geef toe dat het veel tijd en energie heeft gekost.
Maar uiteindelijk wordt je er handig in en weet je wat je wil.
De duurste winkel vroeg voor dezelfde keuken 21.500 euro, uiteindelijk de keuken gekocht voor 5500 inclusief plaatsen en apparatuur. Heb er een sport van gemaakt om de weg te vinden in keukenland.

Keuken is hoogglans wit, composietblad, gas op glas kookplaat, vaatwasser, vlakke afzuigkap, combimagnetron, koelkast en designkraan.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 23:05

Mij is door een keukenboer ooit verteld dat een medewerker tot 40% korting mag geven en een leidinggevende vaak zelfs nog meer. Neem geen genoegen met een minimale korting.

LEKKERGEK

Berichten: 998
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 23:18

Ikea! Hier een U vormige keuken van 9 meter, met no Frost koel/vriezer, magnetron, oven, extra grote inductie kookplaat, luxe gootsteen (ook met bakje ernaast), vaatwasser, afzuiger, uitrekbare kraan, in iedere kast verklichting (kastje open, licht aan, kastje dicht, licht uit) en houten aanrechtblad. Voor €5200,-. Wel zelf geplaatst. Ikea heeft top service wat garantie betreft!

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 23:28

Een keukenboer die geen korting kan geven???? Heel apart. Onze keuken is op maat gemaakt , 25 jaar oud en koste toen iets van 20.000 gulden. Apparatuur al een aantal vervangen maar de rest nog goed.