Emigreren, ervaringen

Moderators: Mondy, Mjetterd, Polly, Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nagini

Re: Emigreren, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 03:47

Ik ben toen ik 22 was naar USA verhuisd voor een jaar. Toen naar UK voor 2 jaar en nu woon ik alweer 2.5 jaar in Australie. Ik ben nu 27.

In USA was ik nog nooit geweest, in London wel al een paar keer en in Australie was ik ook nog nooit geweest.
Qua werk, in USA had ik al werk voordat ik er heen ging (nannying) en in London even goed (leerkracht basis onderwijs) via een agency. In Australie vond ik het 't moeilijkste, toen was ik eerst 3 maanden werkeloos en toen een jaar in een onderbetaalde uitdagingloze job gewerkt.

Destijds naar London verhuisd omdat ik van Londen houd. Het heeft nog altijd een speciale plek in mn hart.
Australie omdat m'n vriend daar al woonde.

Spijt? Ja. Soms. Nee. Het is altijd moeilijk om weg te zijn vanuit 'thuis'. Echt spijt is er niet, alleen als ik heimwee heb, wat overigens minder en minder voorkomt. Het is moeilijk contact te hebben of je familie te zien als je ver weg woont. Je mist bepaalde events waar je graag bij had willen zijn en soms mis ik (heen gek) gewoon in een Nederlandse supermarkt rond te lopen en alle yummie dingetjes daar te kopen.
Daar tegenover staat dan wel weer dat het contact met mijn ouders eigenlijk een heel stuk beter/hechter is geworden, JUIST omdat ik zo ver weg woon.
Ook maak ik me soms zorgen voor het geval ik wel terug zou komen naar NL. Pas ik daar nog? Ik zou me helemaal ontaard voelen. Zou het financieel slecht voor me zijn? Hoe gaat het met mijn pensioen als ik later 60 ben. Wie weet joh.. dat is soms wel eens lastig.

Verder klinkt het allemaal heel spannend maar uiteindelijk is het leven ergens anders soms net zo monotoon als in Nederland. Je moet nog steeds je rekeningen betalen, de huur en naar het werk elke dag. Het is zeker vaak geweldig, want hier zijn dingen die in NL niet zijn.. maar ook daar wen je weer aan.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
www.thecompletecanine.com.au

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie