Ervaringen Tele2 mobiel & ervaringen T-mobile Iphone+

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Ervaringen Tele2 mobiel & ervaringen T-mobile Iphone+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 22:02

Vanaf morgen mag ik mijn abbonement verlengen of overstappen. Momenteel zit ik bij T-mobile en ik ben heel erg tevreden.
Nu wil ik gaan voor een iPhone 8+ of een iPhone X. Bij T-mobile zijn er veel problemen met deze toestellen en tevens ben ik bij Tele2 met beide toestellen veel voordeliger uit. Nu ben ik totaal onbekend met Tele2 en heb ik geen mensen in mijn omgeving die hier zitten, maar lees op internet veel slechte recensies en verhalen o.a. over internet in het buitenland en over het bereik in NL ook. En ook over de slechte klantenservice..

Dus nu ben ik benieuwd naar de ervaringen van bokkers met Tele2.. dus wat is jullie ervaring met Tele2 mobiel? :)

Ook een vraag voor de mensen die bij T-mobile zitten en een iPhone + of X hebben.. ondervinden jullie problemen met o.a. wegvallen van gesprekken etc?
Laatst bijgewerkt door PINK op 20-08-18 22:12, in het totaal 3 keer bewerkt

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Re: Ervaringen Tele2 mobiel met iPhone 8+/iPhone X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:04

Ik heb zelf een iPhone 8 bij Tele2 en het bevalt me prima, internet werkt altijd en werkt ook snel, en met de iPhone zelf is ook niks mis mee. :)

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:09

Tele2 was ik altijd tevreden mee, totdat er inderdaad problemen waren en ik de klantenservice nodig had. Wat een ellende. Het probleem (dat best een serieus iets was) is dus ook nooit opgelost en heb ik maar mee moeten dealen totdat mijn abonnement verliep (nog zo'n 1,5 jaar....). Toen ben ik als de wiedeweerga overgestapt en ook niet van plan om nog ooit terug te gaan. Voor mij nooit meer Tele2 :=
Mijn ouders hebben ook met de vaste diensten van Tele2 thuis diverse problemen gehad en ook dat heeft heel veel moeite gekost om dat opgelost te krijgen.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Ervaringen Tele2 mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:10

In heb een s7 met tele 2! Bevalt me nog super:)
In hen juist weet positieve ervaring met de klantenservice

Yannie

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-11-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:13

Ik ben super tevreden met Tele2. Zit al jaren bij ze! Ben ook tevreden met de klantenservice, wij hebben in de stad een Tele2 winkel en word daar altijd keurig geholpen als ik vragen heb over mijn abonnement. Over het bereik heb ik ook niks te klagen.

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 22:14

Wat fijn om ook positieve ervaringen te lezen! Dat maakt het toch over weegbaar om eventueel over te stappen.
Wil geen gedoe met een net nieuwe en dure telefoon bij T-mobile..

Hoe is het qua verbindingen in het buitenland bij Tele2?

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Re: Ervaringen Tele2 mobiel & ervaringen T-mobile Iphone+

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:15

Ben volgens mij alleen nog maar in Duitsland geweest met Tele2 maar daar werkt het wel redelijk, op snelwegen niet echt goed maar volgens mij staat Duitsland daar wel bekend om.
Was afgelopen week wel in Zuid-Limburg (dus dichtbij Belgische en Duitse grens) en daar werkte het prima. :j

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:18

Ik heb de klantenservice de afgelopen 2 jaar nooit nodig gehad en ik heb een sim-only abonnement. Enige keer dat ik slecht bereik had was in the middle of nowere in zuid-frankrijk, maar daar hadden mijn ouders (t-mobile en vodafone) ook slecht bereik dus dat lag niet aan tele2 :')

eline_di

Berichten: 3899
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Rietmolen (Gelderland)

Re: Ervaringen Tele2 mobiel & ervaringen T-mobile Iphone+

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:28

Het netwerk van Tele2 is bewezen minder goed dan dat van T-Mobile.T-Mobile heeft het best geteste netwerk van NL.
De problemen met de iPhone bij T-Mobile heb ik niet eerder gehoord.
Maak je bij T-Mobile gebruik van klantvoordeel? Dan kan een overstap weleens financieel nadelig zijn.
Houd er wel rekening mee dat je het duurste toestel wilt en daar ook voor betaald. Als je enkele maanden kunt wachten, tot de nieuwe iPhone een tijdje uit is, zal de X voordeliger worden.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:34

Ik geloof dat wij al een jaar of 12 (misschien zelfs meer) een abonnement hebben bij Tele2.
Heb een tijd gehad met slecht bereik, maar dat is eigenlijk helemaal over. Alleen als je bijv naar een druk bevolkt concert gaat ofzo, kan je fluiten naar je bereik (maar dan komt alleen KPN er vaak door). Internet (4G) is snel, nooit problemen mee.
Buitenland ook gewoon altijd goed bereik en heb toch al wel wat verschillende landen gezien. Zusje had ook in Zuid Afrika altijd prima bereik.

Heb al een aantal keer de klantenservice gebeld en altijd ook als prettig ervaren.

Weet je, hier heb je wat, daar laat je wat. Bij elke aanbieder ga je wel dingen tegen komen waar je tegenaan loopt. Ik denk dat je een aanbieder moet kiezen die voor jou goed voelt. Je ziet altijd alleen maar de negatieve recensies, mensen die al jaren (zoals wij) tevreden zijn, schrijven niet zo snel een recensie.

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Ervaringen Tele2 mobiel & ervaringen T-mobile Iphone+

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:42

Heb zowel als met ele2 als t-mobil positieve ervaringen. Ik keek bij het verlengen van mijn abbo altijd naar het goedkoopste abbo die bij de telefoon zit die ik wil.
Let op, via mobiel.nl worden vaak nette prijzen gehanteerd, wat bij de provider zelf, veel duurder uit kan vallen!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ervaringen Tele2 mobiel & ervaringen T-mobile Iphone+

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:46

Ik heb een 8plus en simpel (t-mobile) en begin er niet aan. Ik tel de dagen af... nog 14 maanden. :+

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:48

Ik heb zelf een abonnement bij Tele2. Vind het een super fijne provider. Ik vind juist dat ik goed internet heb, ook in het buitenland geen problemen mee gehad. Echt niks over te klagen.

PINK

Berichten: 4388
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 23:12

Bedankt voor alle reacties! Hier kan ik echt wat mee. Even goed over nadenken wat ik wil en welk model haha.


eline_di schreef:
Het netwerk van Tele2 is bewezen minder goed dan dat van T-Mobile.T-Mobile heeft het best geteste netwerk van NL.
De problemen met de iPhone bij T-Mobile heb ik niet eerder gehoord.
Maak je bij T-Mobile gebruik van klantvoordeel? Dan kan een overstap weleens financieel nadelig zijn.

Het is al vanaf het begin dat de iPhones ‘uit’ zijn al een bekend probleem bij T-mobile en Apple. Veel gebruikers hebben er last van. Ik maak geen gebruik van klantvoordeel! :)

MarlindeRooz schreef:
Ik heb een 8plus en simpel (t-mobile) en begin er niet aan. Ik tel de dagen af... nog 14 maanden. :+
Is het zo erg? :oo Wat voor problemen er vaar je? En buiten dat om.. Vind je de 8+ verder wel een goede/fijne telefoon? Welke kleur heb je? Mijn voorkeur gaat hier toch steeds meer naar uit.

M_I_K_A

Berichten: 242
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:23

Ik heb al jaren Tele2. Prepaid, verschillende abonnementen (zowel Sim Only als met telefoon) Ben er heel tevreden over.
Momenteel de iPhone 7, had een keer verkeerde instelling, geen idee meer wat het was.
Na een kort telefoontje met de klantenservice was dat verholpen.
Mijn broer had er zo’n 8 jaar geleden mid er goede ervaringen mee. Hij reed als vrachtwagenchauffeur veel op buitenland en had dan weinig bereik. Zelf heb ik daar nooit last van gehad.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13140
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:28

Ik heb sinds kort Tele2 en bevalt me prima. Tot nu toe geen problemen.
Onlangs naar Parijs geweest en had de hele reis en in Parijs zelf prima bereik.

femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Re: Ervaringen Tele2 mobiel & ervaringen T-mobile Iphone+

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:31

Ik heb de 8 plus en tmobile en nergens problemen mee. Meerdere keren ook met vragen goed behandeld door de klantenservice.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:32

Zowel mijn man als ik hebben al jaren tele 2 en bevalt nog steeds prima.
Goed bereik, ook vorige week nog toen we in de Ardennen zaten.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Ervaringen Tele2 mobiel & ervaringen T-mobile Iphone+

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:38

Ik zit ook bij Tele2. De prijzen zijn inderdaad een stuk vriendelijker daar en de klantenservice is bij mij ook altijd goed geweest. Het abbonement staat bijv op de naam van mijn vader (nog steeds :') ) en eigenlijk mogen ze me niet helpen als ik bel, maar als ik zijn geboortedatum kan vertellen, doen ze er nooit moeilijk over.

Soms heb ik wat minder goed bereik, maar dat heeft iedereen wel eens geloof ik. Volgens mij is tele2 een dochteronderneming van tmobile? Dus dan zou her bereik ipc gelijk moeten zijn. Ook in het buitenland was mijn bereik goed trouwens.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Ervaringen Tele2 mobiel & ervaringen T-mobile Iphone+

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:47

Ben nu bijna een jaar bij tele2. Bevalt uitstekend. Goedkoop abonnement, overal bereik. Wel even checken op hun site. Op niet alle plekken hebben ze uitstekend bereik volgens hun kaart. In de ardennen ook goed bereik gehad.

Nee hier alleen maar positief.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 00:37

Hier ook positief, ik heb alles onbeperkt ipv een router thuis (sim-only): betaal 25 euro en heb altijd snel internet. Sneller dan ik zou hebben met een router. Ook in 7 verschillende landen in europa goed en snel bereik.

Kleine edit: ik zit bij Tele2

Time2Tri

Berichten: 6129
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 06:32

PINK schreef:
Hoe is het qua verbindingen in het buitenland bij Tele2?


Ik heb ook al een paar jaar Tele-2 i.c.m een Iphone en woon in Duitsland .
Er is wel eens een wat slechtere verbinding , maar dat ligt eerder aan het Duitse
netwerk , die kennen geen 4G geloof ik .
Dan zet ik vaak vliegtuigmodus even aan en weer uit , zodat er een ander netwerk
gezocht word .
Met de klanten service geen ervaring , nog nooit nodig gehad .

Laatst was er idd geen verbinding in het buitenland mogelijk door een storing.
Maar als "goedmakertje " 2 GB Data gekregen .

Nikass

Berichten: 16701
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 06:55

Mijn vriend heeft tele2. We hebben wel eens gedoe gehad met de klantenservice van tele2: steeds doorverbonden worden, niets wordt geregistreerd dus als je een dag later moet terugbellen weten ze nergens van, geen oplossingen. Maar dat is wel al even geleden, weet niet of dat nog zo is.
Ik heb zelf T-Mobile en mijn vriend heeft altijd beter bereik dan ik.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Ervaringen Tele2 mobiel & ervaringen T-mobile Iphone+

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:10

Ik weet niet waar je woont maar Tele2 is hier DRAMA! Ik ben nog nooit zo blij geweest met het aflopen van een abonnement. Zowel mijn vader die in West Brabant woont en ik, tijdje midden Brabant en daarna de Betuwe hadden gewoon geen bereik. Als ik in de auto reed dan kon ik bellen vergeten. Ook stilstaand moest ik zoeken naar genoeg bereik. Zo verschrikkelijk irritant. Vriendin die ook in midden Brabant woont had hetzelfde probleem.

Nu tmobile en overal bereik. Wat een opluchting!

Zou echt eens iemand in de buurt zoeken met Tele2 en testen voordat je overstapt.

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Ervaringen Tele2 mobiel & ervaringen T-mobile Iphone+

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:02

Zoveel ellende met Tele2 gehad.
Regelmatig in mn uppie, in het donker, midden in Amsterdam gestaan zonder bereik. Op een aantal plekken voel je je dan echt niet veilig.
Eigenlijk had ik dagelijks grote periodes dat ik geen bereik of internet had.

Klantenservice was in 1 woord ruk. Meerdere mails met klachten geschreven en gevraagd om een oplossing. Echter is het nooit opgelost.
Ik heb ze gesmeekt om mij mijn contract uit te laten kopen, maar ook dat mocht niet.
Hogere telefoonrekeningen die niet klopte en zij uiteindelijk wel konden crediteren.

De dag dat dat abbonement afliep ging de vlag uit.
Helaas te vroeg gejuicht, want kort daarna kreeg ik aanmaningen over achterstallige betalingen, de credits die zij zelf hadden gemaakt.
Uiteindelijk een deel betaald om van ze af te zijn. Maar het voelt nog steeds niet okay.

Nooit meer..