Welke spin is dit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Welke spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 00:37

Ga je waarschijnlijk niet meer terugvinden. Spinnen blijven zelden op dezelfde plaats. Het zijn vaak de mannetjes op zoek naar vrouwtjes.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 00:40

zo te zien een huisspin, zijn niet gevaarlijk of agressief, wel kunnen ze redelijk groot worden. succes ermee haha

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Welke spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 01:06

Heb je wel eerst gekeken of de spin niet al boven in de klamboe zit.?Anders wordt het wel heel knus samen onder de klamboe.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 01:12

Britta31 schreef:
Heb je wel eerst gekeken of de spin niet al boven in de klamboe zit.?Anders wordt het wel heel knus samen onder de klamboe.

:')

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 01:17

Spinnetje spinnetje wil jij zijn mijn vriendinnetje.Ik kriebel je hier,ik kriebel je daar.We blijven altijd bij elkaar :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 08:06

Klamboe was volstrekt leeg. Spin zat aan andere kant. Goed geslapen spin spoorloos. Benieuwd of ie zich nog een keer laat zien. In zoverre heb ik mijn ieks voor spinnen aardig overwonnen. Laat me niet opfokken of word hysterisch. En nu ach niet leuk ok, al zou ik graag weten wat voor exemplaar het is en of eventueel meegelifte spinnen van ver hier kunnen overleven. :+

lastig
Berichten: 791
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Welke spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 08:52

Is er trouwens een reden waarom ze in je huis zitten or zitten ze in elk huis? Hier zijn ze wel maar we wonen in een boerderij en bosrijk gebied. Dus denk een goede garantie voor spinnen. Maar zitten ze dan ook in die dure luxe steriele landhuizen . Ik heb het idee dat die mensen nooit ongedierte hebben :p

En nog belangrijker. Kun je het voorkomen?/ of beperken?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 08:57

Erg groene ruime achtertuin die dier en insect vriendelijk is aangelegd, in redelijk groene wijk. Vroeger op boerderij zaten ze ook, ik weet niet beter dan dat er spinnen binnen en buiten zitten. Vandaar dat angst ervoor niet handig is. :') maar ja klein meisje toen, moest plassen midden in de nacht en toen hing er een knoepert precies vlak boven mijn hoofd %) dat was genoeg voor blinde paniek toen

Dus hard gewerkt om mijn angst aardig weg te krijgen. Mooie nuttige beestjes :j

lastig
Berichten: 791
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Welke spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:26

Ik vind ze niet mooi en niet nuttig haha. Maar omdat mijn kerel vaker weg dan thuis is ben ik wel mezelf aardig aan het trainen ze minder eng te vinden haha. Maar elke keer toch weer even een hart dat overslaat :p

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:32

Ze zitten in principe in elk huis. Nu moet ik zeggen dat toen ik nog in een studentenhuis woonde met overal kieren en gaten er echt veel meer zaten. Ik heb mijn kat zo getraind dat hij op commando spinnen en andere insecten opeet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:52

Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10854
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:54

karuna schreef:
Erg groene ruime achtertuin die dier en insect vriendelijk is aangelegd, in redelijk groene wijk. Vroeger op boerderij zaten ze ook, ik weet niet beter dan dat er spinnen binnen en buiten zitten. Vandaar dat angst ervoor niet handig is. :') maar ja klein meisje toen, moest plassen midden in de nacht en toen hing er een knoepert precies vlak boven mijn hoofd %) dat was genoeg voor blinde paniek toen

Dus hard gewerkt om mijn angst aardig weg te krijgen. Mooie nuttige beestjes :j


Kan best zijn, maar ben van de week toch echt binnen en buiten het huis op spinnenjacht gegaan. Met mijn vriend de stofzuiger. Ik kan dagelijks wel raggen. Nu mogen ze een feestje vieren in de stofzuigerzak.... binnenkort komen er nieuwe feestgangers bij...

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:59

Gewone huisspin. Vangen met een glaasje en een papiertje en bij de buren in de tuin gooien.
Pas als je hond, op schoot, met de kop scheef ergens naar de muur kijkt achter je wordt het creepy... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:00

Rocamor schreef:
karuna schreef:
Erg groene ruime achtertuin die dier en insect vriendelijk is aangelegd, in redelijk groene wijk. Vroeger op boerderij zaten ze ook, ik weet niet beter dan dat er spinnen binnen en buiten zitten. Vandaar dat angst ervoor niet handig is. :') maar ja klein meisje toen, moest plassen midden in de nacht en toen hing er een knoepert precies vlak boven mijn hoofd %) dat was genoeg voor blinde paniek toen

Dus hard gewerkt om mijn angst aardig weg te krijgen. Mooie nuttige beestjes :j


Kan best zijn, maar ben van de week toch echt binnen en buiten het huis op spinnenjacht gegaan. Met mijn vriend de stofzuiger. Ik kan dagelijks wel raggen. Nu mogen ze een feestje vieren in de stofzuigerzak.... binnenkort komen er nieuwe feestgangers bij...

Dan kun je nog wel even stofzuigen.
Gemiddeld aantal spinnen in een regelmatig schoongemaakt huis is veel. Namelijk:
Spoiler:
1500 :wow:
.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:01

Art_Ificious schreef:
Britta31 schreef:
Heb je wel eerst gekeken of de spin niet al boven in de klamboe zit.?Anders wordt het wel heel knus samen onder de klamboe.

:')


Lach maar, heb dit heus een keer gehad. -O- Lig lekker in m'n bedje en hoor ineens *PLOK* op het kussen naast me. Was er dus zo'n huisspin uit m'n klamboe gevallen. Geintje kostte me tien jaar van m'n leven. >;) :')

On topic, lijkt me idd een huisspin. Maar zijn die niet altijd met z'n tweeen? :+ ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Welke spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 10:03

Ja mogelijk. Alleen gekke is huisspinnen lopen hier genoeg die zijn ronder in loopvorm. En lopen anders en hebben hrige poten. Deze is slanker vn vorm, loopt in gestrekte houding en heeft kale poten.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Welke spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:08

Gemuteerde huisspin! :oo :=

Anoniem

Re: Welke spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:11

Als ik google, wat ik beter niet had kunnen doen, zie ik bij de huisspinnen, grote huisspinnen en trechterspinnen ook spinnen zonder haar op de poten.

Rocamor

Berichten: 10854
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:21

Bubblewrap schreef:
Rocamor schreef:

Kan best zijn, maar ben van de week toch echt binnen en buiten het huis op spinnenjacht gegaan. Met mijn vriend de stofzuiger. Ik kan dagelijks wel raggen. Nu mogen ze een feestje vieren in de stofzuigerzak.... binnenkort komen er nieuwe feestgangers bij...

Dan kun je nog wel even stofzuigen.
Gemiddeld aantal spinnen in een regelmatig schoongemaakt huis is veel. Namelijk:
Spoiler:
1500 :wow:
.


Ik heb een ongeschreven afspraak met ze
1. Ze blijven zelf onzichtbaar.
2. Ze mogen hun web maken op plekken waar ik
A. Er geen last van heb
B. Ze niet steeds hoef weg te halen

Bij overtreding van 1. of vaker overtreden van 2. volgt een nachtelijk avontuurtje richting stofzuiger (in de avond komen ze bij ons te voorschijn en kan ik ze dus 1. En 2. aanrekenen)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 10:25

Stofzuiger? Held daar kunnen ze uitkomen. Ze zijn hier welkom als ik ze zie graag eind uit de buurt blijven. Buiten zetten heeft geen zin, ze draaien om en lopen weer naar binnen :')

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:32

Heb er ook 1 lopen.
Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10854
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:33

Tot op heden zijn ze er nog niet uitgekomen. Is ook gezellig in die zak. Heb er van de week zeker stuk of 40 - 50 opgezogen. Zowel binnen als buiten (garage, in/aan raamroosters, tussen kozijnen, aan / in/onder de buitentrap, in / op / aan het buitenmeubilair)

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 13:43

Deugnietje..... ik had de afbeelding niet moeten openen. Gadverderrie!!!!

Volgens mij komen ze niet uit de stofzuiger. Denk dat ze die druk/zuigkracht niet overleven.

mocht ik ongelijk hebben ik wil het niet weten :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Welke spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 23:14

Het exemplaar heeft zich niet meer laten zien. Geen idee wat het nu geweest is maar duidelijk anders dan de gebruikelijke spinnen.
Deze dame/heer zat net op de keukenmuur. 7 cm van poot naar poot wel mooie harige pootjes, hij/zij is nu weer spoorloos. Oeps

Afbeelding

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Welke spin is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 00:52

Voor mij zijn dit gewoon de typische 'kelderspinnen'. Zijn banger voor jou dan jij voor hen hoeft te zijn. Zet er een pot overheen en schuif er een blaadje onder en zet hem buiten uit (of laat dit doen door iemand die er niet spastisch op zal reageren haha). Misschien geeft dat rust haha