Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:34

In Uden via de stichting denk ik 10 jaar wachttijd geloof ik.
Hier ook meteen ingeschreven vanaf 18 jaar.

Ik had het geluk dat een bekende uit een appartement ging en mij aandroeg als nieuwe huurder, was particuliere huur. Ging dus super makkelijk. Je moet ook wel een beetje geluk hebben hoor :)

Na mij ook zeer snel een nieuwe huurder gevonden, omdat ik ging verhuizen.

Edit; later ook bij een andere woonstichting aangemeld, mooiland geloof ik dat het heet. Aangemeld, gereageerd op één woning met loting en ik was meteen eerste!
Uiteindelijk heb ik het niet gedaan, maar mooiland zit in kleinere dorpen rondom Uden, waar je dus veel makkelijker een huurwoning kan vinden.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:40

Azmay schreef:
CharmingS schreef:
Ik stond nog geen 2 maanden ingeschreven, heb wel op iedere woning gereageerd die voorbij kwam. Bij onze woningbouw vereniging worden ook huizen verloot, en ik had het geluk dat ze mij er uit hebben getrokken. Heb nu een eengezinswoning voor mezelf en 3 honden. 3 verdiepingen, tuin en schuur. Maar heb dan ook echt geluk gehad, want de medewerkers waren allemaal super verbaasd dat ik een woning had na 2 maanden ingeschreven te staan.

Het kan dus wel, maar je moet er wel wat voor doen.. Iedere dag kijken en reageren ;)

Edit: Ik stond in Valkenswaard ingeschreven tussen de grens van België en Eindhoven

Dan heb je wel heel vel geluk gehad, ik heb ook nog een tijdje mee geloot daar maar het minimale aantal inschrijvingen was 200 of zo :+


Heb zeker heel veel geluk gehad, ook met de prijs waar ik het voor kan huren. Locatie is top, huis is top kortom Happy me!!

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:43

Breek me de bek niet open over wachttijden voor een huurhuis... dat was 24 jaar geleden al een drama. In mijn geval waren het tot drie keer toe afzeggingen omdat een gezin van buiten de Nederlandse grens voorrang kreeg. Toen ben ik maar gaan kopen. Gelukkig wilde mijn vader daarvoor borg staan, anders had ik het nooit kunnen doen.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:50

Hannanas schreef:
8 jaar. Regio Arnhem heel normaal, al jaaaaaaaren. 10 jaar geleden al.

Edit: daarom ook altijd meteen inschrijven als je 18 bent geworden.


Jup ik zit ook in die omgeving echt drama. Je moet echt geluk hebben met een lootwoning. Gelukkig hebben mijn vriend en ik nu particulier wat kunnen vinden.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:07

Gelukkig heb ik een koophuis maar ik weet dat t hier op t eiland heel lang duurt. Zeker 10 jaar en er zijn momenteel ruim 1000 mensen zoekende

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:10

uhm hoelang ik gewacht heb.....1 dag....
hier kent iedereen zo n beetje elkaar en er is altijd wel iemand die iets weet...…

via de gemeente schat ik in (afhankelijk van het dorp waar je wil wonen) op zn snelst een maand of 3 en de meer gewilde dorpen een 8 maanden tot een jaar...;)

(zeeuws vlaanderen)

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:17

Ik heb 3.5 jaar ingeschreven gestaan voordat ik een woning kreeg. Het was loting en ik was 3e op de lijst. De nr 1 en 2 waren tijdens de bezichtiging heel enthousiast dus ik had het niet verwacht dat ik het appartement zou krijgen.

In het dorp waar ik woonde kwamen maar weinig woningen vrij en dat was allemaal op meettijd dus ik ben verder gaan kijken. Nu woon ik in Arnhem

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:26

Mijn vriend en ik huren ook particulier, we kwamen via de woon stichtingen amper in aanmerking voor huizen omdat mijn vriend BBL doet en dus student is. Particulier zijn we naar 2 huizen gaan kijken en de 3e was het

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:38

capopjekop schreef:
Ik heb 3.5 jaar ingeschreven gestaan voordat ik een woning kreeg. Het was loting en ik was 3e op de lijst. De nr 1 en 2 waren tijdens de bezichtiging heel enthousiast dus ik had het niet verwacht dat ik het appartement zou krijgen.

In het dorp waar ik woonde kwamen maar weinig woningen vrij en dat was allemaal op meettijd dus ik ben verder gaan kijken. Nu woon ik in Arnhem


Lucky bastard! Telkens als ok derde sta wil 2 het hebben ~~}>

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:40

Geloof dat ik 2 maanden ingeschreven stond en toen kregen wij al een woning :)

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:41

Winschoten 3 maanden

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:49

In Amsterdam is de wachttijd nu 14 jaar 8)7

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:08

Ik heb 4 maanden ingeschreven gestaan.
Ben door kernbinding binnen gekomen anders is het ook minimaal 6 jaar..
Regio Utrecht

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:21

Wij hebben 2,5 jaar gewacht in Tiel. Hadden veel eerder een appartement kunnen hebben in een mindere wijk, maar hebben nu een grotere woning met 2 verdiepingen.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:26

Ik sta nu 5 jaar in Utrecht ingeschreven en maak nog nergens kans op. En moet toch binnen een jaar mijn huidige woning uit :\

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:34

Hier in Groningen is het afhankelijk van de plek maar voor een eengezinswoning minimaal 8/10 jaar.
Ik sta nu 8 jaar ingeschreven maar als ik reageer kom ik geregeld nog op plek 100 terecht.

Doubtless

Berichten: 8465
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:41

In eindhoven binnen een paar weken. 1e keer was het voor de snelste inschrijver & 2e keer was loten.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:58

Nijmegen is ook aardig hopeloos. Gewilde wijken is rustig 10+ jaar. Toen wij ons huis in Delft verkocht hadden en regio Nijmegen gingen wonen, waren we dan ook erg blij dat we via de makelaar een jaar konden huren. Daarna gekocht. Wij wonen nu in Wijchen en daar is het ook behoorlijk hopeloos. Maar uiteraard niet zo erg als de grote steden. Er zijn alleen weinig huurhuizen en er worden er momenteel ook veel verkocht.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:48

In Leusden is de wachttijd nu ook 5/10 jaar. Ik heb mij op mijn 18e ingeschreven en kreeg op mijn 22e een 1 kamer woning. Daar na 3 jaar opnieuw ingeschreven en omdat ik doorstromer was met 2 jaar mijn huidige woning gekregen. Nu in 2015 opnieuw ingeschreven maar ik maak voorlopig geen kans...de regels zijn weer veranderd...

tiwi1969

Berichten: 7635
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:12

10 jaar geleden was hier in Apeldoorn 5,5 jaar inschrijfduur niet genoeg voor een huis op appartement voor een gezin. Dwz minimaal 3 slaapkamers. Loting bestond nog niet, gelukkig kreeg ik met urgentie heel snel een eengezinswoning.

Nu is mijn schoondochter bij ons ingetrokken, samen met mijn zoon zitten ze samen op de grootste slaapkamer. Ze staan bijna 3 jaar ingeschreven maar dat blijkt niet genoeg voor het kleinste flatje. Gelukkig kunnen ze nu ook inschrijven op loting woningen, zijn wel vaak oude flatjes in de minst populaire buurten. Helaas daarmee nog geen geluk.
De situatie wordt langzaam wel onhoudbaar voor mij, heeft een medische reden, heb meet dam genoeg aan mijzelf en heel veel rust aan mijn hoofd nodig. Wil ze ook niet op straat zetten.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:38

ik woon in Gemeente Alkmaar en na 6 jaar nog geen succes, wonen nu noodgedwongen duur particulier

Hier wacht je gemiddeld 8 jaar op een huis

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:07

In Enschede ging het een aantal jaar geleden op loting. Daar hadden we binnen een aantal maanden iets. Wel iets krakkemikkigs in een slechte wijk, maar beter dan niets.

Sinds mijn 18e sta ik ingeschreven in het groene hart. Daar heb ik vorig jaar (8 jaar op de wachtlijst gestaan) een hoekwoning kunnen huren. Niet in ons favoriete dorp en er moest ook aardig wat aan opgeknapt worden, maar langer wachten wilden we niet.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 21:25

Wij hebben na 2,5 jaar ingeschreven staan een boven-de-grens huurwoning van een woningcorporatie kunnen huren op basis van snelle reactie, omdat mijn vriend echt neurotisch elke avond om dezelfde tijd inlogde (woningen komen elke avond om een bepaalde tijd online).
Daarvoor woonden we particulier in hetzelfde appartementencomplex. We wisten dus met dank aan de buren dat deze corporatiewoning vrij zou komen en we er bovenop moesten zitten. We betalen nu even veel voor dit als voor het particuliere appartement, terwijl dit anderhalf keer zo groot is, met ook een groter balkon en een veel beter servicecontract.

In Rotterdam sta ik nog steeds ingeschreven... Al vanaf 2010 en nog nooit ergens kans op gemaakt _O-

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:06

Hier is ook een jaar of 10 gemiddeld.
Wij hebben toen na ruim 7 jaar iets gekregen, dat was echt super gelukkig. Ingeschreven voor een complex wat nieuw gebouwd werd, tegen de tijd dat het eindelijk opgeleverd werd (jaar later) hadden veel andere ingeschrevenen inmiddels al een woning of geen interesse meer. De kijkers die boven ons stonden knapten af op dat het vrij casco opgeleverd werd, of op de drukke weg er langs, of de prijs helemaal bovenin het sociale segment. En de laatste kwam niet opdagen voor de bezichtiging. Dus daar hebben we zo veel geluk mee gehad, een ruim nieuw appartement in de wijk die we wilden.
Voor die tijd hebben we een tijdje anti kraak gehuurd en daarna jarenlang particulier op een piepklein krakkemikkig zoldertje gezeten.
Inmiddels hebben we een huis kunnen kopen.
Wel heb ik me naar aanleiding van een ander topic hier op bokt opnieuw ingeschreven voor je weet maar nooit. Je hoort veel te vaak dat vrouwen na scheiding in woningnood komen. Helaas heb ik te lang niet meer ingeschreven gestaan en is daardoor mijn opgebouwde tijd komen te vervallen. Maar goed, het is nou niet dat ik een scheiding voorzie. Maar niemand kan 10 jaar in de toekomst kijken...

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 09:04

Jeetje het is dus overal echt drama. Niet leuk dit! Ik ben nu 5 jaar ingeschreven en no way dat ik de komende jaren hier in aanmerking kom voor een huis. En ik wil heel graag iets voor mezelf! Heel erg jammer q weer.