Appartement zonder VVE kopen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ManonGrr

Berichten: 1447
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Appartement zonder VVE kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 10:17

Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar een huis en heb inmiddels een leuk huisje op het oog. Bod gedaan en deze is geaccepteerd. Echter; het gaat om een huis waar 2 huizen van zijn gemaakt, dus beide een eigen voordeur. Hierdoor is een VVE verplicht. De VVE is wel ingeschreven bij de KVK, maar nog niet actief. De huidige bewoners van beide panden betalen dus ook geen maandelijkse bijdrage. De koop is onder voorbehoud van het rondkrijgen van de VVE, maar het loopt erg moeizaam. De huidige bewoners krijgen geen medewerking van hun bovenburen. Nu wil ik dit huis heel erg graag kopen en ik heb met mijn hypotheekadviseur gesproken; volgens hem gebeurt het regelmatig dat de VVE niet actief is in dit soort panden en dat dat geen probleem hoeft te zijn voor de hypotheekverstrekker. Ik zou dus, financieel gezien, het huis gewoon kunnen kopen. Daarnaast heb ik rondgekeken naar andere huisjes in die omgeving, maar er zijn inderdaad erg veel panden zonder actieve VVE. Dit betekend dat als ik in deze omgeving wil wonen, ik waarschijnlijk sowieso uitkom bij een huis zonder actieve VVE.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik neig er namelijk naar om er ‘gewoon voor te gaan’, maar wil achteraf niet met de gebakken peren zitten.

Alvast bedankt!

And i cannot hide, even if i try... You mean everything to me. Any fool can see, what you've done to me; you mean everything to me! Najego <3


ManonGrr

Berichten: 1447
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Re: Appartement zonder VVE kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 11:10

Inderdaad, dit probleem heb je (bijna) bij elk appartement in die omgeving. Het liefst blijf ik inderdaad weg bij een VVE, maar gezien de prijsklasse waarin ik zoek ben ik er bijna aan gebonden.

Het zijn 2 adressen (a en b) en alles is per adres aangesloten inderdaad!

And i cannot hide, even if i try... You mean everything to me. Any fool can see, what you've done to me; you mean everything to me! Najego <3


ManonGrr

Berichten: 1447
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Re: Appartement zonder VVE kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 14:07

Iemand hier nog een mening over?

And i cannot hide, even if i try... You mean everything to me. Any fool can see, what you've done to me; you mean everything to me! Najego <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clmr en 15 bezoekers