Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 06:59

Hij is helaas niet Zo stevig. Het ringetje van het bandje is een zwak punt in het design. En niet los te kopen, dus als dat kapot gaat moet je er een elastiekje om doen. Ik ken meerdere personen met dit horloge (ikzelf ook), en allemaal hetzelfde probleem.
Trappen tellen daar heeft hij ook moeite mee. Als ik echt een trap op ga telt hij hem vaak niet, maar tijdens een vlakke wandeling kan hij zomaar 15 trappen tellen.
Krassen op het scherm heb ik nauwelijks, design vind ik ook wel leuk. Maar duurzaam is hij dus niet.

Om deze reden ben ik na 1,5 jaar toch op zoek naar een ander horloge. En dan is het best een prijzig ding.


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:06

Dat ringetje bedoel ik. Die bij mijn kennis is in 1,5 jaar al 2x stuk gegaan.
Je kunt helaas geen bandje kopen, wel een compleet nieuw horloge.....
Ook de afstand die je per dag aflegt klopt voor geen meter bij mij.

Dus samengevat

Voordelen:
- mooi design
- stappen tellen doet hij goed
- geen krassen op het scherm (wordt ook bij de paarden gebruikt)
- batterij gaat best lang mee in vergelijking met andere modellen

Nadelen:
- ringetje van bandje al 2x kapot in korte tijd en je kunt geen nieuw bandje bestellen (overigens begint de band bij mij nu ook van het horloge af te scheuren en de mijne is nog geen 1,5 jaar oud). Bij mijn kennis is datzelfde aan de gang op precies dezelfde plaats
- trappen tellen niet nauwkeurig
- afstanden tellen niet nauwkeurig

Als die band echt helemaal afgescheurd is van het horloge dan is hij niet meer te gebruiken, dus daarom ben ik nu naar een andere aan het kijken. In ieder geval iets met een duurzaam bandje eraan, dat heb ik wel geleerd.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:34

Toen ik Garmin een paar maanden geleden aangeschreven heb hierover was het er nog niet. Daarnaast heb ik een donkerblauwe, kun je dat bandje ook in blauw krijgen?
En dan is er nog het feit dat toen alleen het ringetje kapot was, en om daar nou 35 Euro voor te gaan betalen... Maar goed dat je dat gevonden hebt. Een nieuw bandje is natuurlijk altijd nog goedkoper dan een totaal nieuw horloge, ook met foute kleur :)

Ik loop bijvoorbeeld 12000 passen op een dag. En dan geef hij aan dat ik 2.5 km gelopen heb. Dan zou ik wel hele kleine pasjes moeten maken.
Volgens mij is 12000 passen toch meer iets in de richting van 8 km (gewoon wilde schatting). Mijn collega loopt dan met me mee en die heeft een app op de telefoon die ook de afstanden meet, en dat lijkt wel overeen te komen.

Edit: ik heb even via die link gezocht en ik zie er geen blauwe bij staan. Wel een rode (?? Dacht dat dit horloge niet in het rood bestond?). En die is maar 25 Euro, dat is ook vreemd dan.


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:47

Ja, sorry, GPS had ik nog niks over gezegd. Ik heb het idee dat die wel nauwkeurig is. Als je met het paard zeg maar een cross rijdt en je hebt hem aan staan dan kun je daarna heel goed zien welke route je gereden hebt. En die afstanden kloppen ook best goed.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:25

Vanmorgen is de hele band dan van het horloge afgescheurd, ik kan hem niet meer dragen. Hij is nu iets ouder dan 1 jaar. Bij mijn vriend staat hetzelfde te gebeuren, bandje ingescheurd op dezelfde plaats (dat horloge is 1 maand ouder). Ik ga Garmin maar aanschrijven of dit onder garantie valt. Als het niet zo is dan durf ik echt geen Garmin meer te kopen.

Ik heb nog even gezocht maar deze heb ik in het donkerblauw:
https://www.gps.nl/uit_productie/review ... rt_hr.html

Als er nog nieuwe bandjes te krijgen zijn voor dit type, dan was ik eigenlijk niet van plan om daar 35 Euro voor te gaan betalen. Denk dat ik dan toch maar op zoek ga naar een horloge waar goedkopere bandjes voor te krijgen zijn. Ik weet bijvoorbeeld dat je voor Fitbit ook merkloze bandjes kunt kopen voor maar 10 Euro.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:33

[***] schreef:
Scum schreef:
Ik heb nog even gezocht maar deze heb ik in het donkerblauw:
https://www.gps.nl/uit_productie/review ... rt_hr.html


Als je deze hebt is dat niet degene waar het topic over gaat, dus ook geen idee of je het bandje kan wisselen. Zeker ook dat je deze nieuw hebt gekocht? Gezien het een model van 2013 is..

Wel balen natuurlijk en hopelijk vind je nog een oplossing!


Ja, daar zit ik dus ook over te twijfelen of het dezelfde is. Maar het topic gaat toch over de VivoActive HR, en de mijne heet ook zo.
Zeker nieuw gekocht, vorig jaar bij Mediamarkt :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 18 bezoekers