Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:06


Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 16:23

Ik heb mijne nu anderhalf jaar, heb hem altijd om. Bij de paarden, zwemmen, douchen, werken.
Er zitten wat kleine oppervlakkige deukjes aan de zijkant, maar die vallen niet op.

Ik vind het een fijn horloge, gebruik hem voornamelijk als stappenteller, maar ook wel met wandelen/zwemmen/sporten. Baantjes tellen kan hij niet heel nauwkeurig, maar verder nooit problemen eigenlijk!

Anoniem

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:53

Dank je :)
Zwemmen doe ik toch niet dus dat is niet zo'n probleem, haha.

Hij is dus verder toch wel stevig? Heb wat schrik dat ik na een paar maanden bv het scherm niet meer goed kan lezen door de krassen van tussen de paarden te zitten ofzo.. Die ik nu heb doe ik puur om als ik vertrek en weer af als ik terug kom, maar deze wil ik dan wel intensiever gaan gebruiken..

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:57

Fijn sport horloge. Ik gebruik deze voor hardlopen, wandelen en ook gebruikt met skiën.
Bijna altijd om, ook bij het paard.
Zit een fijn app bij en ook belangrijk vind ik, de accu gaat lang mee. Ik ken geen andere sport horloge waarvan de accu langer meegaat.
Ik ben zeer tevreden.

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:29

Kun je met deze bijv. ook binnenkomende Whatsapp berichtjes lezen?

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:53

maitestar23 schreef:
Kun je met deze bijv. ook binnenkomende Whatsapp berichtjes lezen?


Ik krijg mn mail, WhatsApp, instagram melden binnen op mn horloge (niet als hij op dat moment een activiteit registreert geloof ik).

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:54

[***] schreef:
Dank je :)
Zwemmen doe ik toch niet dus dat is niet zo'n probleem, haha.

Hij is dus verder toch wel stevig? Heb wat schrik dat ik na een paar maanden bv het scherm niet meer goed kan lezen door de krassen van tussen de paarden te zitten ofzo.. Die ik nu heb doe ik puur om als ik vertrek en weer af als ik terug kom, maar deze wil ik dan wel intensiever gaan gebruiken..


Ik vind de krassen en deuken echt onwijs meevallen, je ziet de deukjes amper en krassen heb ik nog niet gevonden. Dus ik neem aan dat dat bij jou ooo geen probleem zal zijn dan :)

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:23

maitestar23 schreef:
Kun je met deze bijv. ook binnenkomende Whatsapp berichtjes lezen?

Ja dat kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:32

Kan je sms/whatsapp enzo niet zien als je bv aan het wandelen bent? (Met dus de routeregistratie aan).
Dat leek me juist wel handig, dat je snel kan zien of het belangrijk is of niet en je niet bij elke biepje je mobiel moet uithalen ;)

Bedankt voor de reacties verder!

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:33

[***] schreef:
Kan je sms/whatsapp enzo niet zien als je bv aan het wandelen bent? (Met dus de routeregistratie aan).
Dat leek me juist wel handig, dat je snel kan zien of het belangrijk is of niet en je niet bij elke biepje je mobiel moet uithalen ;)

Bedankt voor de reacties verder!


Volgens mij niet, tenminste, die krijg ik dan niet binnen. Wellicht dat je dat in kunt stellen, dat durf ik niet te zeggen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:59

Hij is helaas niet Zo stevig. Het ringetje van het bandje is een zwak punt in het design. En niet los te kopen, dus als dat kapot gaat moet je er een elastiekje om doen. Ik ken meerdere personen met dit horloge (ikzelf ook), en allemaal hetzelfde probleem.
Trappen tellen daar heeft hij ook moeite mee. Als ik echt een trap op ga telt hij hem vaak niet, maar tijdens een vlakke wandeling kan hij zomaar 15 trappen tellen.
Krassen op het scherm heb ik nauwelijks, design vind ik ook wel leuk. Maar duurzaam is hij dus niet.

Om deze reden ben ik na 1,5 jaar toch op zoek naar een ander horloge. En dan is het best een prijzig ding.

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:57

Ik heb de Garmin Vivosmart en ben daar erg tevreden mee. En heeft ook veel van dezelfde functies behalve gps.

Anoniem

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:25

Dank je Dovahkiin, voor mij is de GPS de hoofdfunctie (heb er nu eentje met enkel GPS die stilaan aan vervanging toe is), de rest is leuke bijzaak ;)

@ Scum : hmm, dat klinkt dan wel niet zo goed .. Maar je bedoelt dan het ringetje waar je de overschot van je bandje in doet? Of iets van het bandje zelf?

Traplopen is voor mij ook geen vereiste om te weten, doe ik toch nauwelijks en die paar trappen die ik doe zullen het verschil ook niet maken, haha.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:39

Ik denk idd ringetje waar je overschot van het bandje in doet, die van mij is ook stuk gegaan week of 3 geleden, heb hem nu los en moet zeggen dat ik er niet zo heel veel last van heb.
Wil van die mini elastiekjes halen, van die zwarte, dan zit ie ook vast lijkt me? Maargoed, nadeel is dan wel dat je geen nieuwe kan krijgen, daar had ik wel op gehoopt.

Anoniem

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:43

Dat is inderdaad wel jammer, maar geen onoverkomelijk iets. Als dat het enige nadeel is zeg maar... :+
Je kan ook wel andere bandjes kopen dacht ik gelezen te hebben? Hoewel het er aan zetten een rotklus lijkt te zijn, maar het is wel een mogelijkheid...

Ik vind het toch moeilijk om het zo te beslissen wat te doen, en nu is het nog solden en ik hou niet van tijdsdruk :P De andere die ik heb (gewoon een Garmin Forerunner, 5 jaar oud) doet op zich nog wat die moet doen, alleen het opladen begint wat moeilijker te worden, denk dat de contactpuntjes beginnen te verslijten ... De Vivoactive wordt op dezelfde manier opgeladen denk ik? Zal wel bij alle Garmin-producten zo zijn.. Iemand daar al iets mee ondervonden?

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:45

Opladen gaat bij mij volledig zonder problemen, en hij laat erg snel op. Heel fijn!
Ik heb verder weinig nadelen te verdelen, ben toen uitgebreid wezen vergelijken en deze leek me het beste toen. Maar het is en blijft altijd een lastige keuze, ze zijn niet zo goedkoop ofzo :+

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:06

Dat ringetje bedoel ik. Die bij mijn kennis is in 1,5 jaar al 2x stuk gegaan.
Je kunt helaas geen bandje kopen, wel een compleet nieuw horloge.....
Ook de afstand die je per dag aflegt klopt voor geen meter bij mij.

Dus samengevat

Voordelen:
- mooi design
- stappen tellen doet hij goed
- geen krassen op het scherm (wordt ook bij de paarden gebruikt)
- batterij gaat best lang mee in vergelijking met andere modellen

Nadelen:
- ringetje van bandje al 2x kapot in korte tijd en je kunt geen nieuw bandje bestellen (overigens begint de band bij mij nu ook van het horloge af te scheuren en de mijne is nog geen 1,5 jaar oud). Bij mijn kennis is datzelfde aan de gang op precies dezelfde plaats
- trappen tellen niet nauwkeurig
- afstanden tellen niet nauwkeurig

Als die band echt helemaal afgescheurd is van het horloge dan is hij niet meer te gebruiken, dus daarom ben ik nu naar een andere aan het kijken. In ieder geval iets met een duurzaam bandje eraan, dat heb ik wel geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:10

Toch wel een bandje? https://www.coolblue.be/nl/product/7124 ... ncQAvD_BwE

Dat die afstanden niet nauwkeurig meer vind ik dan wel weer minder .. zou je van een sporthorloge wel verwachten. Hoewel het ook voor mij niet op een meter aankomt .. Heb je een idee hoeveel verschil er op zit? En hoe heb je dat bepaalt?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:34

Toen ik Garmin een paar maanden geleden aangeschreven heb hierover was het er nog niet. Daarnaast heb ik een donkerblauwe, kun je dat bandje ook in blauw krijgen?
En dan is er nog het feit dat toen alleen het ringetje kapot was, en om daar nou 35 Euro voor te gaan betalen... Maar goed dat je dat gevonden hebt. Een nieuw bandje is natuurlijk altijd nog goedkoper dan een totaal nieuw horloge, ook met foute kleur :)

Ik loop bijvoorbeeld 12000 passen op een dag. En dan geef hij aan dat ik 2.5 km gelopen heb. Dan zou ik wel hele kleine pasjes moeten maken.
Volgens mij is 12000 passen toch meer iets in de richting van 8 km (gewoon wilde schatting). Mijn collega loopt dan met me mee en die heeft een app op de telefoon die ook de afstanden meet, en dat lijkt wel overeen te komen.

Edit: ik heb even via die link gezocht en ik zie er geen blauwe bij staan. Wel een rode (?? Dacht dat dit horloge niet in het rood bestond?). En die is maar 25 Euro, dat is ook vreemd dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:41

Heb je een idee of de afstanden bij een activiteit (dus gps gebruik, weet niet of die voor de stappen de gps gebruikt? ) wel nauwkeurig(er) is? Want dat is voor mij het hoofddoel, de rest is leuke bijkomstigheid voor de motivatie ;)

Verder geen idee ivm de bandjes, is maar wat ik met even snel zoeken vond.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:47

Ja, sorry, GPS had ik nog niks over gezegd. Ik heb het idee dat die wel nauwkeurig is. Als je met het paard zeg maar een cross rijdt en je hebt hem aan staan dan kun je daarna heel goed zien welke route je gereden hebt. En die afstanden kloppen ook best goed.

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:50

Ik heb hem al een jaar of 2 denk ik. Intensief gebruik, ben zelf militair en heb ‘m altijd aan.

Bandje gewisseld, dat kan zeer zeker wel. Hij is nauwkeurig, multifunctioneel en betrouwbaar. Ik heb nauwelijks schade er aan. (Bandje besteld op alieexpress, kostte me 6 euro, en nog een hip design ook). Wisselen is doodsimpel.

Ik ben er altijd heel tevreden mee! Gebruik bijna alle functies er van :D

Gps is heel nauwkeurig bij mij, vergeleken met een heleboel andere modellen en gps apparaten. Komen allemaal overeen.

Anoniem

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:42

Dat klinkt dan wel weer goed :)
Ik zoek vooral een sporthorloge maar als je daarmee ook je gewone dagelijkse activiteiten globaal kan bijhouden is het voor mij ok. Gewoon om een idee te hebben en gemotiveerd worden/blijven om te bewegen. Dat het dan niet tot op de hartslag of stap nauwkeurig is maakt me niet zoveel, als de gps maar goed registreert ;)

komone
Berichten: 260
Geregistreerd: 01-12-11

Re: Garmin Vivoactive HR: Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:06

Mijn vriend heeft de Vivioactive HR en heeft nu na 2 jaar een nieuw bandje moeten kopen. Vind ik wel meevallen.
Hij is er heel tevreden mee.
Ikzelf heb de Vivosmart HR+. Ook heel blij mee. Heeft net wat minder functies dan de active en is een wat smaller horloge. Maar werkt voor mij prima.
Omdat wij ook altijd buiten bezig zijn hebben we allebei een extra hardglasplaatje er op geplakt tegen de krassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:02

Dank je wel nog. Waar kan je zo'n plaatje kopen dan? Is ook wel interessant ;)
Ik zoek echt iets wat routes/activiteiten opslaat die je dan op pc kan terugkijken, en dat kan niet met de vivosmart dacht ik?

Ik twijfel nog steeds maar denk dat ik er morgen eentje ga bestellen.
Iemand nog last minute overtuigingservaringen? Of misschien net niet :P