Tips en ervaringen met grastrimmers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Tips en ervaringen met grastrimmers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 12:41

Ik ben helemaal klaar met de onkruid tussen mijn tegels. Elk jaar is het weer een zwaar werk, dat veel energie kost. Energie die ik simpelweg niet heb.

Dus ik zoek naar een energie lichte manier om mijn tegels onkruid vrij te krijgen. Ik ben jaren met vergif in de weer geweest, maar dat voelt niet goed. Milieu en zo.

Toen kwam ik een filmpje tegen van iemand die tegels in no time onkruid vrij had met een grastrimmer. Zon maaier met zon zwiepend draadje.

Dat moet ik hebben! Staand. Niet intensief. Niet kwalijk voor het milieu, in no time mijn tegels schoon.

Dat het dan niet met wortel en al gaat boeit me niet. Dat gebeurd nu ook niet namelijk. Die wortels zitten zo verdomd diep en de tegels zo strak. Die krijg ik er toch niet uit. En eigenlijk boeit het dan ook niet hoe grondig het gebeurd. Aps het ipv een dag zwoegen, een uurtje zwiepen wordt, kan ik dat makkelijk 6 keer in een zomer doen. No problem!


Dus. Maar welke dan? Ik heb er nul verstand van.

Ik ben er wel uit dat ik er sowieso een elektrische wil. Stroom is uitgebreid voorhanden in en om mijn tuin. Accu kan alleen maar weer zwak worden en ik las dat een gemiddelde accu maar een minuut of 20 mee ging. En met benzine ga ik ook niet klooien.

Waar ik vooral mee zit is “vermogen” of zo. Alle tips/reviews die ik vind gaan allemaal over randjes van grasgazons trimmen, maar dat is niet wat ik wil. Ik wil onkruid van mijn tegels af slaan. Heb ik dan een hoger vermogen nodig? Of volstaat een simpele variant? Of is daarin draaicirkel diameter belangrijker?

Ik denk dat ik ook draad wil en geen mesjes. Mesjes lijken me met tegels niet praktisch.

Wat zijn de betere en mindere merken?

Kortom help?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 22-07-18 12:46, in het totaal 2 keer bewerkt

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 12:45

Dorine92 schreef:
Ik zou het wegbranden met een onkruidbrander


Pertinent nee. Ik doe niks met branders. Ik ben doodsbang voor vuur.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 13:17

Ik ben niet echt van het “moet spik en span zijn”. Maar ik wil ook geen oerwoud meer, en een hele zomer tegen de ellende aankijken tot ik eindelijk eens de energie en hulp heb verzameld om het te doen, om vervolgens een week doodmoe te zijn.

Als ik zie hoe de boel hier omhoog komt lijkt me 1 keer per maand zat. Misschien in de echte bloei fase van de lente iets vaker om de spurt tegen te gaan.

Maar goed. Het punt zit hem niet zo zeer in het hoevaak doen. Het zit hem vooral in dat het veeeeeel minder zwaar werk is en geen complete uitgeputte dag of weekend taak met twee man kost, wat het nu kost. Energie, tijd en hulp die ik gewoon niet heb.

Gewoon snel, met de Franse slag. Zo zie ik dat ding. En dat is voor mij meer dan zat.

Maar dan moet ik wel weten waa ik op moet letten bij aanschaf.

Dus ten opzichte wat het nu is, zal het flinke winst zijn.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 08:22

Bedankt voor de tips allemaal!

Gisteren heb ik dezelfde trimmer gekocht als Pandora2!

Gelijk savonds even een kwartiertje uitgeprobeerd. Zit 1 type onkruid tussen die echt te dikke steel heeft, dus dat moet ik er even handmatig uittrekken. Verder doet die precies wat ik wil.

Resultaat van een kwartiertje werk!

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding


Satisfied! Van het weekend maar even in de ochtenden voor de hitte uit grondig aan de slag. Moet over het stuk dat nu gedaan is ook nog wel een tweede keer langs, op een gegeven moment ligt er zoveel losse zooi, dat je de kleine restantjes niet meer ziet. Oh well... het gaat in ieder geval een heel stuk sneller en een stuk lichter dan met de hand.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Tips en ervaringen met grastrimmers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 09:31

Geen idee hoe het ding heet, maar deze:

Afbeelding

Die hele pluk zit aan 1 dikke steel en daar is mijn draad op stuk geslagen en de rol in getrokken. Maar goed. Even het ding bij elkaar pakken, maar ik rond draaien en het geheel is euro. Best te doen.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bellatrix, C_estmoi, Desi_2409, ellen05, gertje76, Mette, Mila17, Morpheus81 en 86 bezoekers