Schoonmaakster nemen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:43

Sure_lee schreef:
Bij ons komt de schoonmaakster 1 x in de 2 weken 4 uur. Ze doet dan het hele huis.
Dat zijn 5 slaapkamers, 2 badkamers. Het lukt haar prima in die 4 uur om alles te doen. Als ik geen extra opdracht geef is ze soms in 3 uur al klaar. Maar als ik bijvoorbeeld vraag om de keukenkastjes te doen dan is ze wel de hele tijd bezig.
Gedurende die 2 weken ruimen we alleen op. Als we koken maken we de keuken wel schoon natuurlijk. Maar verder doen we niks tussendoor.



Je doet 1x per 2 weken de wc??

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010


Sure_lee

Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:45

Ja, we hebben 3 toiletten in huis. Daarnaast werken we de hele dag of zijn we op pad. Dus ze worden misschien 2 a 3 x per dag gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:46

Kijk. Dat kon onze eerste kuisvrouw dus ook. Alles doen + strijken + extra’s op 4 uur. De 2de, buiten het te laat komen, geraakte vaak niet verder dan keuken, slaapkamer en badkamer. Ik hoop oprecht dat je een goede poetsvrouw vind. Want ze zijn er zeker hoor :j

Goof

Berichten: 28748
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:46

Amber_anne schreef:
Ik denk dat ik het maar gewoon ga doen. Het is vooral het stofzuigen waar we zelf nooit tijd voor hebben doordeweeks en dus in het weekend moet. De grootte klussen zoals ramen blijven liggen maar evengoed dingen als de douche schoonmaken.

Ben gewoon ontzettend veel tijd kwijt aan de konijnen en de rommel die ze maken in huis.
Zal denk ik wel even moeten zoeken aangezien de 4 konijnen los lopen in de woonkamer.


Als ze zoveel rommel maken (nu met 2, straks dus nog meer met 4) neem ik aan dat je toch iedere dag de vloer even veegt of de swiffer er overheen haalt? Je blijft er niet 5 dagen lang doorheen lopen toch?
60m2 is inderdaad echt niet zoveel, je kunt je vloer prima dagelijks bijhouden. Even de swiffer of stofzuiger er overheen als de ander staat te koken. Kleine moeite.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 07:56

Ik vond het op zich erg prettig maar de poetsvrouw die wij hadden was erg traag, beneden stofzuigen duurde een half uur terwijl ik dat in een kwartier erg uitgebreid gedaan heb. Toen ze ook nog de badkamer een uur gepoetst had en ik geen verschil zag (het was nog hard nodig ook) heb ik haar laten gaan. Was iemand met 30 jaar ervaring..

Sindsdien besloten dat het mij te,veel energie kost iemand over de vloer te hebben dus ik doe het weer zelf.


BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:13

Idee om een stukje van de kamer af te zetten met een soort van gaaspanelen. Wanneer je thuiskomt kun je de konijnen loslaten en heb je de boel nog netjes. Half uur voor je naar bed gaat konijnen achter het gaas en zelf de swiffer er door. Wanneer het eten op het vuur staat even een kleine klus, zoals wc of was doen en wanneer je jezelf dit dagelijks aan went (ook je vriend natuurlijk) dan schiet je al een stukje op, daarnaast is een werkster wel erg fijn.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:21

Ik heb een topper die iedere week 2 uurtjes komt! En daarnaast verzorgt ze mijn katten als ik met vakantie ben!

Echt een topper! <3

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:38

Goof schreef:
Amber_anne schreef:
Ik denk dat ik het maar gewoon ga doen. Het is vooral het stofzuigen waar we zelf nooit tijd voor hebben doordeweeks en dus in het weekend moet. De grootte klussen zoals ramen blijven liggen maar evengoed dingen als de douche schoonmaken.

Ben gewoon ontzettend veel tijd kwijt aan de konijnen en de rommel die ze maken in huis.
Zal denk ik wel even moeten zoeken aangezien de 4 konijnen los lopen in de woonkamer.


Als ze zoveel rommel maken (nu met 2, straks dus nog meer met 4) neem ik aan dat je toch iedere dag de vloer even veegt of de swiffer er overheen haalt? Je blijft er niet 5 dagen lang doorheen lopen toch?
60m2 is inderdaad echt niet zoveel, je kunt je vloer prima dagelijks bijhouden. Even de swiffer of stofzuiger er overheen als de ander staat te koken. Kleine moeite.


Lijkt mij ook idd. Iig de ruimte waar ze lopen regelmatig stofzuigen. Anders lijkt het me niet erg fris met haren en stof etc. Een woonkamer stofzuigen heb je zo gedaan en anders zou ik overwegen een stofzuigrobot te kopen. En dan een schoonmaker voor de extra schoonmaakbeurten. Als je goed zoekt kun je wel een betrouwbare vinden

Kinke

Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:42

dat wou ik ook zeggen, schaf een robot aan, die van ons doet iedere nacht z'n rondje, iedere dag een vol reservoir. Ben er echt superblij mee.

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 08:47

Super bedankt, ik denk dat ik met 2 uur per 2 weken wel de taken kan laten doen die ik nodig acht in huis. Als ik hoor wat sommige hier doen voor werk en in welke tijd dan lijkt me dat heel goed mogelijk.

De woonkamer wordt 4 keer per dag geveegd maar het gaat toch in de kleine plekjes zitten en dat is een rot werk om elke dag te stofzuigen.
Natuurlijk kan ik mijn eigen huis wel bijhouden door elke dag klusjes te doen en in het weekend maar daarom wil ik juist iemand die dat voor ons doet. Zodat wij niet na het eten aan het stofzuigen zijn en even samen kunnen zitten voordat we de woonkamer en de konijnen opruimen.

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 08:48

Een robot gaat denk ik niet werken, er ligt ook veel hooi op de grond waar de normale stofzuiger van verstopt raakt als je het opzuigt.
Maakt een robot ook niet veel geluid?

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:57

Hier wekelijks 4 uur. En dan doet ze letterlijk heel het huis :+ Zo'n harde werker!

Afwasmachine inladen, keuken helemaal stofzuigen en dweilen, marmeren blad en vuur proper maken, living stofzuigen, living dweilen, glazendeur wassen, bureau stofzuigen en dweilen, kasten afstoffen, hal stofzuigen en dweilen, trap dweilen, boven 5 kamers stofzuigen, badkamer dweilen, boven afstoffen, ... Dan poetst ze regelmatig ook al onze buitenramen en onze buitenkeuken.

Wij snappen niet hoe ze het gedaan krijgt in die 4 uurtjes :+

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:26

Ik maak ook schoon, in 2 uur doe ik de hele badkamer, wc beneden, keuken helemaal (zichtbare oppervlakten) boven stoffen, beneden stoffen, boven stofzuigen en evt dweilen, beneden stofzuigen en dweilen. Extra dingen komen er soms bij en dat is meestal de ramen wassen. Dit allemaal in 2 uur en het zijn grote huizen.
Ze zijn in elk geval erg blij met me :)

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

ChevalNoir
Berichten: 313
Geregistreerd: 22-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:27

Noeps schreef:
1x per 14 dagen drie uurtjes. Ze doet de grotere klussen zoals de keuken, badkamer en alles goed stofzuigen en dweilen. Plus op instructie een extra klus.

Ik koop er vrije tijd mee, het is goedkoper dan relatietherapie en ik hoef geen badkamer meer te schrobben. Als we ooit moeten besparen is de schoonmaakster de laatste op de lijst :D.


Precies dit :) Maar dit is wel pas echt nodig sinds we een baby hebben, daarvoor was het toch wel luxe. (mijn man werkt 60 uur per week en ik 32. Met een hond en eigen paard was dit wel fijn, in 3 uurtjes kun je ook wel veel doen.

Goof

Berichten: 28748
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:08

Amber_anne schreef:
De woonkamer wordt 4 keer per dag geveegd maar het gaat toch in de kleine plekjes zitten en dat is een rot werk om elke dag te stofzuigen.
Natuurlijk kan ik mijn eigen huis wel bijhouden door elke dag klusjes te doen en in het weekend maar daarom wil ik juist iemand die dat voor ons doet. Zodat wij niet na het eten aan het stofzuigen zijn en even samen kunnen zitten voordat we de woonkamer en de konijnen opruimen.


Maar nogmaals, die taken kun je combineren ;)
Persoon 1 kookt, persoon 2 stofzuigt.
En na het eten nogmaals; persoon 1 wast af, persoon 2 doet iets anders nuttigs in huis.
Dan heb je geen tijd verspilt en kun je nog steeds even veel tijd aan elkaar besteden na het afwassen.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:09

Laurievc schreef:
Hier wekelijks 4 uur. En dan doet ze letterlijk heel het huis :+ Zo'n harde werker!

Afwasmachine inladen, keuken helemaal stofzuigen en dweilen, marmeren blad en vuur proper maken, living stofzuigen, living dweilen, glazendeur wassen, bureau stofzuigen en dweilen, kasten afstoffen, hal stofzuigen en dweilen, trap dweilen, boven 5 kamers stofzuigen, badkamer dweilen, boven afstoffen, ... Dan poetst ze regelmatig ook al onze buitenramen en onze buitenkeuken.

Wij snappen niet hoe ze het gedaan krijgt in die 4 uurtjes :+

Zoekt ze nog een extra adresje? _O-

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:18

Wij hebben om de week 2 dames die 2 uurtjes komen schoonmaken.
Zolder, eerste verdieping en woonkamer, keuken, badkamer en toilet worden schoongemaakt.
Kleding is opgeruimd, prullenbakken zijn geleegd.
Ze poetsen echt grondig.

Dagelijks maken we de toiletten schoon en stofzuigen we beneden.
Keuken wordt tijdens en na het eten schoongemaakt.

[o]

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:01

Goof schreef:
Amber_anne schreef:
De woonkamer wordt 4 keer per dag geveegd maar het gaat toch in de kleine plekjes zitten en dat is een rot werk om elke dag te stofzuigen.
Natuurlijk kan ik mijn eigen huis wel bijhouden door elke dag klusjes te doen en in het weekend maar daarom wil ik juist iemand die dat voor ons doet. Zodat wij niet na het eten aan het stofzuigen zijn en even samen kunnen zitten voordat we de woonkamer en de konijnen opruimen.


Maar nogmaals, die taken kun je combineren ;)
Persoon 1 kookt, persoon 2 stofzuigt.
En na het eten nogmaals; persoon 1 wast af, persoon 2 doet iets anders nuttigs in huis.
Dan heb je geen tijd verspilt en kun je nog steeds even veel tijd aan elkaar besteden na het afwassen.

Met alle respect, maar ik doe liever wat anders.
Genoeg klusjes om te doen, dus waarom zou ik mijn kostbare tijd besteden aan iets wat ik gewoon niet leuk vind?
Bij ons is het eerder een persoon kookt, de ander mest uit. Na het even ruimen we samen even op (toch wat gezelliger dan altijd allebei iets anders doen).
Een schoonmaakster was ook een hele goede investering in onze relatie... ik snap niet waarom mensen nog steeds op deze manier reageren eigenlijk... ja, ik kies voor een schoonmaakster, jij zou dat blijkbaar niet doen. Fijn voor je, maar laat mij in mijn waarde, het is mijn keuze niet die van jou.

Overigens hier eens per week een schoonmaakster voor 3 uur per week. Ik ben heel blij met mijn huidige, ze is weliswaar wat duurder dan de vorige, maar maakt ook écht goed schoon :)
We ruimen altijd even op voordat ze komt, zodat ze overal ook goed bij kan. Voor ons een mooie stok achter de deur om minimaal eens per week goed op te ruimen ook.

Goof

Berichten: 28748
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:05

Oh als je een schoonmaakster wil; vooral doen juist!
Ts doet echter overkomen alsof het zelf niet haalbaar is en ze dan het hele weekend moet schoonmaken. Daaropvolgend geef ik enkel aan dat je ook even taken kan combineren en dan in korte tijd dingen gedaan kan krijgen en nog steeds evenveel tijd voor elkaar overhoudt.

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:07

Evenveel klopt natuurlijk niet he... tijd kun je een keer besteden, dus als je meer taken oppakt, kost je dat meer tijd.
Bovendien kan een schoonmaakster vaak veel efficiënter schoonmaken dan jijzelf. Simpelweg omdat het hun huis niet is.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:13

Wij hebben voor zes uur in de week een schoonmaakster en ik vind het ideaal. Zou niet meer anders willen.





verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:18

Laurievc schreef:
Hier wekelijks 4 uur. En dan doet ze letterlijk heel het huis :+ Zo'n harde werker!

Afwasmachine inladen, keuken helemaal stofzuigen en dweilen, marmeren blad en vuur proper maken, living stofzuigen, living dweilen, glazendeur wassen, bureau stofzuigen en dweilen, kasten afstoffen, hal stofzuigen en dweilen, trap dweilen, boven 5 kamers stofzuigen, badkamer dweilen, boven afstoffen, ... Dan poetst ze regelmatig ook al onze buitenramen en onze buitenkeuken.

Wij snappen niet hoe ze het gedaan krijgt in die 4 uurtjes :+


Ooh, zo een moet ik ook! :D

Ik had een schoonmaakster tijdens mijn zwangerschap omdat ik toen niks kon maar wel erg nesteldrang had en alles mega schoon wilde hebben :') Plus dat we het handig vonden om tijdens de zwangerschap het huis even te verbouwen, dus het was ook erg vies steeds O:)

Zou er nu nog wel een willen hebben, maar wanneer laten jullie diegene dan komen? Als je zelf ook thuis bent of juist als je weg bent? Als er iemand in mijn huis aan het werk is terwijl ik ook thuis ben vind ik dat niet prettig maar ik vind het idee ook niet erg fijn dat er iemand in mijn huis is als ik weg ben :+

[o]

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:23

Het was 60 vierkante meter las ik volgens mij? Is dat nou echt zoveel werk om elke dag even te stofzuigen of om de dag :') :') Als je 4x veegt kan je ook wel 3x vegen en verder stofzuigen.. Je moet toch wel iets zelf doen, even snel overal doorheen halen en dan kan de schoonmaakster het uitgebreid doen en verder alles goed schoonmaken.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:26

ja, ik weet niet of een schoonmaakster het ziet zitten om de stront van 4 loslopende konijnen op te kuisen.

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 18:57

Ik ben eruit zoals ik al zei en ga op zoek naar een schoonmaakster voor als de vakantie is afgelopen.

Ik ben op zoek naar een schoonmaakster omdat het mij erge stress bezorgd om zoveel te moeten doen in huis naast de normale dingen.
Ik vind niet dat ik verder iets hoef uit te leggen over waarom het mij niet lukt.

Dankjewel voor alle mensen die aangeven wat de schoonmaakster allemaal doet en in welke tijds span dan kan ik daar rekening mee houden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Winged, Zira1994 en 62 bezoekers