Elektrische Fiets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:59

Danseresje schreef:
Zal hier eens een update geven. Heb uiteindelijk een Qwic gekocht met voorwielmotor, zeven versnellingen en acht ondersteuningsniveau's. Was de eerste fiets waarop ik ging proefrijden en was verkocht. Zat iets boven budget, maar die €50 heb ik voor lief genomen. Middenmotor zat allemaal ruim boven budget. Goedkoper met minder ondersteuningsniveau's etc heb ik niet eens uitgeprobeerd....
Het is even anders fietsen, vooral met bochten een beetje wennen, maar ben er zóó ontzettend blij mee!!!


Welke Qwic heb je genomen?

Ik heb vandaag nog een batavus getest, fietste ook wel fijn.
Ik weet sowieso dat ik 7 versnellingen wil, 3 vind ik echt te weinig.

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:16

Ik heb een Batavus, erg fijne fiets, net weer een nieuwe besteld ook weer een batavus, nooit problemen gehad met de accu of wat dan ook. Mijn oude van 4 jaar staat trouwens te koop mocht je belangstelling hebben?

Afbeelding

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:00

Ik heb vandaag de Cortina e-u4 besteld. Nu wachten tot hij binnen komt. :D Sommige kleuren waren pas leverbaar eind augustus of zelfs in oktober. :=
Wilde eigenlijk een zwarte, maar ik ga niet tot oktober wachten, dus het is een donkerblauwe geworden. Ik zal hem showen als hij binnen is. :D Hopelijk deze maand nog.

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:12

Waar heb je m besteld?
Donkerblauw is ook mooi toch!

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:25

Gewoon hier in de fietsenwinkel: Fietsemwarenhuis. :) Kreeg daar 10% korting.

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:31

lekker dat is altijd mee genomen die 10%!

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:10

Zeker en zag dus gisteravond dat Cortina een actie heeft op het model die ik besteld heb. Dus hoop dat dat gewoon automatisch gaat, alleen de tas moet ik apart bestellen via hun site als ik de factuur heb.
Dit is trouwens ook de fiets die ik besteld heb qua kleur. :D
Afbeelding

tootje71

Berichten: 5097
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:37

Ik heb de victesse strada van fietsenwinkel . een erg fijne fiets voor een leuke prijs . wel voorwiel aandrijving maar ga als een speer.
Afbeelding

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:46

tomklover schreef:
Ik heb een Gazelle miss Grace en ben er erg tevreden over! Heb er een grotere accu bij gekocht. Binnenkort ga ik er wel een verende zadelpen in laten zetten omdat ik toch wel iets vering miss met hobbels.
De fiets heeft ook een handig knopje voor als je met de fiets aan de hand loopt. Als je die indrukt gaat de ondersteuning aan en is het minder zwaar met de fiets te lopen.

Voor ik bij de miss Grace kwam eerst de Cortina u5 aangeschaft maar daarmee alleen maar problemen met de ondersteuning die het telkens niet deed. De fiets is terug gegaan naar de fabriek en vervolgens ben ik bij de miss Grace uitgekomen. Van de fietsenboer hoorde ik dat ze meer problemen hadden met Corina en ze deze voorlopig ook daarom niet meer gingen verkopen.

Heb m'n fiets verzekerd voor 3 jaar tegen schade en diefstal bij de ANWB. Gelukkig nog geen gebruik van gemaakt.*klopt af*


Haha hier precies hetzelfde, de verzekering ook.
Ik ben er blij mee, ik haat fietsen maar dit is leuk :') ! Ik heb hem nu een jaar oid.

PS; welk knopje dan :P ?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:51

BertBaley schreef:
Haha hier precies hetzelfde, de verzekering ook.
Ik ben er blij mee, ik haat fietsen maar dit is leuk :') ! Ik heb hem nu een jaar oid.

PS; welk knopje dan :P ?

precies, dat knopje heb ik ook nog niet gevonden -O-

mijn fiets is nu ruim een jaar oud en het systeem begint wat te haperen: ik moet wegrijden in de turbostand en de 1e versnelling ivm krachtverlies in 1 been wegens een kapotte knie en juist dan vertikt de motor het. Zo ben ik al een paar x gevallen en met die zware fiets bovenop me kom ik echt zelf nooit meer overeind. Ik durf dus niet meer alleen met dat ding weg.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:12

Mijn fiets gaat helemaal niet zwaar als je hem aan de hand hebt. Ook fietst ie heel licht als je de ondersteuning niet aan hebt staan. Echt een hele fijne fiets.
Er zit een extra schuifding in het handvat wat een soort turbo is. Als je de berg op moet en je wilt even een boost dan kun je daaraan draaien. (Ben net de Knightrider). _O-

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:26

Stella inderdaad!
Ik heb het model Livorno, en ik fiets vaak afstanden van boven de 30km :)

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:34

Cookies schreef:
Mijn fiets gaat helemaal niet zwaar als je hem aan de hand hebt. Ook fietst ie heel licht als je de ondersteuning niet aan hebt staan. Echt een hele fijne fiets.
Er zit een extra schuifding in het handvat wat een soort turbo is. Als je de berg op moet en je wilt even een boost dan kun je daaraan draaien. (Ben net de Knightrider). _O-

haha ik zie je al gaan, mijn collega heeft een speed-bike (en hij is bijna 2.10 lang) hij is net Superman 8-) :wow:

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:59

Ik zelf heb een sparta die is 2 jaar verhuurd geweest bij een hotel en toen aan mij verkocht!
Ik heb dat ding al wat afgebeuld met kind achterop en ook nog een aanhang fiets er achter.....en hij blijft het maar doen! Ja ik ben zelfs zo naar het wk tegenwind fietsen wesen kijken.... en tja daar op de oosterschelde kering met windkracht 8 had hij het best zwaar met mij en 2 kinderen maar hij deed het mooi wel even. *\o/*

Let op de kwalitijd en de service en ook je bedieningsgemak, dat zijn de dingen waar je daadwerkelijk iets aan hebt....ook als het even tegenzit! -O-

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:28

Cookies schreef:
Mijn fiets gaat helemaal niet zwaar als je hem aan de hand hebt. Ook fietst ie heel licht als je de ondersteuning niet aan hebt staan. Echt een hele fijne fiets.
Er zit een extra schuifding in het handvat wat een soort turbo is. Als je de berg op moet en je wilt even een boost dan kun je daaraan draaien. (Ben net de Knightrider). _O-


Vind hem ook niet zwaar gaan hoor, maar lichter is altijd beter :') !!

tomklover
Berichten: 395
Geregistreerd: 02-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:02

Morrie schreef:
BertBaley schreef:
Haha hier precies hetzelfde, de verzekering ook.
Ik ben er blij mee, ik haat fietsen maar dit is leuk :') ! Ik heb hem nu een jaar oid.

PS; welk knopje dan :P ?

precies, dat knopje heb ik ook nog niet gevonden -O-

mijn fiets is nu ruim een jaar oud en het systeem begint wat te haperen: ik moet wegrijden in de turbostand en de 1e versnelling ivm krachtverlies in 1 been wegens een kapotte knie en juist dan vertikt de motor het. Zo ben ik al een paar x gevallen en met die zware fiets bovenop me kom ik echt zelf nooit meer overeind. Ik durf dus niet meer alleen met dat ding weg.


Als ie nog maar een jaar oud is valt dat toch gewoon onder de garantie?

Het lukt me niet om een foto te uploaden maar ik zal nog eens kijken of t mij gaat lukken.

tomklover
Berichten: 395
Geregistreerd: 02-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:05

Afbeelding

Het knopje zit aan de onderkant bij het fietsje met de 2 >> tekentjes er voor

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:11

o, ik heb een heel andere display, dat zit er bij mij niet op, zal er morgen een foto van maken

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:34

Oh lachen zo f kijken Thanx !

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:05

zo ziet mijn duplay eruit van Gazelle Miss Grace:
Afbeelding

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:22

De electrische fiets die ik ooit op een van de eilanden reed had dat in de handgreep, een extra ring die je kon draaien, een beetje als bij een scooter. Vooral heel handig bij heuveltjes (zowel het wegfietsen als tegen een hellinkje oplopen met de fiets aan de hand.)

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:42

Dat heb ik bij mijn fiets ook Shadow0 dan was dat waarschijnlijk een Batavus die je toen had

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:01

Daar is die dan. :D Had niet zo veel ruimte om een foto te nemen.
Afbeelding
Afbeelding

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 17:08

Mooi hoor! Veel plezier er mee!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:25

oh wat is die mooi! nou op naar vele kilometers!