Door de micro kaarten het geheugen niet meer zien

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Door de micro kaarten het geheugen niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 11:00

Ik heb al weer enkele jaren een smart telefoon (samsung galaxy young mini) waarbij ik eigenlijk nauwelijks gebruik van maak (ja, bellen en sms'en en verder niks) destijds ervoor gekozen om met een klein geheugen kaart erop te zetten.
Een 4 gb sandisk micro sd.

Maar puntje bij paaltje loop ik toch vast tegen een vol geheugen waardoor ik nauwelijks apps erop kan zetten. Ik heb nu 1 spelletje (kaart) en mijn bank app en een anit virus.... en nu is dat ding al vol....

Nu alle communicatie via whatsapp gaat en ik automatisch meer internet heb wil ik wel eens meer apps. Dus tijd voor een nieuw kaart.

Echter welke moet ik nu nemen? Maakt het merk nu wat uit? Ben ik er al met 1tje van 16 of moet ik kijken naar 32 of 64 of 128? En zijn die laatste 2 maten er een beetje goedkoop? :? :? :?
Budget ligt rond de 20/25 euro.

Ik wil dus whatssapp erop hebben en fb messeger. Misschien nog een activiteiten app zoals runstatic. Meer zal er denk ik (voorlopig) niet op komen.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Door de micro kaarten het geheugen niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 11:15

Je probleem zit hem vooral in het interne geheugen van je telefoon. Soms kan je apps naar een sdkaartje verplaatsen, maar dat kan niet met alle apps en is op veel oudere telefoons niet mogelijk. Als dat het geval is is een grotere mircoSD kaart dus geen oplossing.

Ik heb zelf een telefoon met 16gb intern geheugen en dat is meer dan voldoende en dan een microSD kaartje van 8gb voor de foto's.

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Door de micro kaarten het geheugen niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:22

Ik kan geen samsung galaxy young mini vinden, wel de gewone Samsung Galaxy Young ( https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy ... 0-5280.php ). Deze komt uit 2013 en was toen al een instapmodel, dus is ondertussen gewoon eigenlijk tegen zijn houdbaarheidsdatum aan.

Er kan maximaal 64gb aan micro sd in, maar meer dan 16 zal je niet nodig hebben. Maar mogelijk zit het probleem ergens anders.

Het interne opslaggeheugen is 4gb, daarvan was 2gb voor de gebruiker beschikbaar. Maar daarna zijn er nog allerlei updates gekomen en waarschijnlijk is de beschikbare ruimte ondertussen nog flink minder. En daar bovenop komen dan nog de foto's en filmpjes die via whatsapp zijn doorgestuurd en dus nog de apps zelf, die tegenwoordig ook steeds groter worden.

Je kan kijken hoeveel foto's (en filmpjes) je in de whatsapp-map heb staan en deze verplaatsen naar je computer. Ook kan je kijken of de foto's en filmpjes wel naar je externe kaart worden weggeschreven, of dat het toch naar je interne opslag gaat. Mijn moeder had haar telefoon (S7+) ook vol en daar snapte ze niets van, zij bleek 2gb aan filmpjes op haar interne opslag te hebben staan. Sinds dat opgeruimd is draait haar telefoon weer als een zonnetje.

Ik zou eigenlijk gewoon geld aan de kant gaan zetten voor een nieuwe slimme telefoon. Ik heb zelf een A3 2017, dat is een middenklasse toestel dat waarschijnlijk weer een jaar of 4-5 mee kan.
https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy-a3-2017/zwart (is zonder abonnement 201€ hier).

Let bij de A3 op dat er ongeveer ieder jaar een nieuwe variant uit komt, dus als je kijkt voor een gebruikt toestel van welk jaar hij is. De A3 2016 (dus niet 2017!) is op marktplaats tussen de 80-120€te koop (uiteraard dan tweedehands). Ik koop zelf geen tweedehands telefoons, maar er zijn mensen met hele goede ervaringen mee. Het is alleen kritischer dan nieuw kopen.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Door de micro kaarten het geheugen niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 12:42

Dank jullie wel voor de informatie. Dus ik hoef niet verder te kijken dan naar de 16? Opschonen was ik nog wel van plan. Maar de foto's staan allemaal al op de externe. Ik zal eens kijken wat de interne schijf kost.

Volgens mij was het een mini versie. Maar uit mijn hoofd.

Ik heb op het moment geen geld voor een nieuwe telefoon. Ik koop ze graag met simonly want ik wil geen schuld/lening opbouwen. Aangezien je nu voor je telefoon met abbo ook een bkr registratie kan krijgen. Misschien na de zomer wat geld over. Maar dat is een kleine misschien.

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Door de micro kaarten het geheugen niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:03

Als je naar instellingen gaat staat er helemaal onderaan "Over dit toestel" of "Info telefoon". Klik daarop, dan krijg je een lijstje waarin het modelnummer genoemd wordt (de rest van de gegevens zijn privé). Als je dat nummer (cijfers+letters), kan ik kijken welk model je hebt.

In mijn geval is het SM-A320FL.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Door de micro kaarten het geheugen niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:04

Wat betreft BKR. Uit mijn hoofd is het vanaf 250,-. Dus tot en met dat bedrag zou je wel kunnen toepassen op een sim+toestel.