Welke auto veel laadruimte?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Welke auto veel laadruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 20:49

Hoi!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een wat kleinere benzine auto met wat meer ruimte achterin. Ik rijd nu een Opel Corsa, maar deze biedt niet voldoende ruimte voor het veilig vervoeren van mijn hond. We rijden geregeld langere afstanden en met dit warme weer is het prettig dat dat de achterklep open kan voor frisse lucht, zonder dat mevrouw eruit kan. Het liefst zoek ik iets met een neerklapbare achterbank die dan een gelijke laadvloer vormt. Ik zoek me rot, maar behalve de nieuwere variant Opel Agila, kom ik niet verder. Ik heb gekeken naar een Skoda Fabia Combi, maar deze biedt ook niet genoeg ruimte voor de grootte van de transsportbox van mijn hond.

Wie wil er met mij meedenken en heeft nog goede ideeën? Budget +/- 5500 euro.

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Welke auto veel laadruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:50

Een octavia is ruimer dan de Fabia, misschien is dat een optie?

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Welke auto veel laadruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:52

Wij hebben een opel astra, maar ik gok dat die wat buiten budget valt? Misschien een wat oudere renault scenic of megane?

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke auto veel laadruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:57

Ik neem haast aan dat de optie bestelbus(je) al in je is opgekomen en is afgevallen?
Als ik kijk naar de auto's die je hier noemt dan is dat al een behoorlijk grote ruimte, als daar de transportbox al niet in past wordt het een moeilijke zoektocht denk ik.

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:58

Een Skoda Fabia Combi is al aardig ruim, maar als dat niet voldoende is zoek je volgens mij dan meer richting zijn grotere broer (als in, echt heel groot), de Skoda Octavia combi. Die is vast te vinden voor je budget, maar dan zal die wel wat ouder zijn en met meer km's.
Ford mondeo zou kunnen, volkswagen Passat, Opel astra, dit zijn dan allemaal combi's (ben niet thuis in de Franse auto's, maar daar zitten ook nog veel modellen tussen). Of je gaat meer richting de MPV's, zoals een Opel Zafira. Maar over het algemeen geldt, hoe groter, hoe duurder, dus dan wordt dat een oudere auto.
Je zou eventueel nog kunnen kijken naar een Dacia (Lodgy/Logan mcv), die zijn qua prijs heel goed, maar ik weet niet of ze betrouwbaar zijn.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 21:04

Siskeh: ja klopt, heb ik bekeken. Ik vind het van de busjes lastig om (zeker met deze warmte) de temperatuur in de gaten te houden en te reguleren tijdens het rijden. Daarbij vind ik een 2 zitter niet heel praktisch.

Ik heb de Octavia en Astra bekeken. Beide mooie auto's en denk dat ik mijn wensenlijstje misschien wat moet aanpassen. Ik rijd nu een auto van 2011 en zou liever qua bouwjaar er niet op achteruit gaan. Zowel de Octavia als de Astra zijn dan nog wel vrij prijzig en ook niet erg zuinig. :=

Misschien toch maar eens zo'n Agila bekijken. Vind het alleen niet echt een sportieve auto voor iemand die nog 30 moet worden. :D

Ik snap dat ik met mijn wensenlijstje snel bij de grotere auto's uitkom, maar veel groter dan een Octavia combi wil ik niet gaan, ook niet qua kosten. Dan kan ik bv beter naar een Seat Ibiza station 1.2 TDI kijken, denk ik..

carika
Berichten: 1583
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Welke auto veel laadruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:06

Of een Seat Leon station

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:08

Naja sportieve auto voor iemand die nog 30 moet worden, ik rij sinds m'n 25e in een Toyota Avensis Wagon en burgerlijker dan die bak krijg je ze gewoon niet. Dat interesseert me bijster matig, want hij doet namelijk wat ie moet doen: mij + honden/bagage/passagiers van a naar b brengen. En dat is waar ik uiteindelijk een auto voor heb :P Ik kan echt redelijk onbeperkt stouwen in dat ding en dat vind ik echt boeiender dan of ik in een burgerbak rijd of niet :)

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Welke auto veel laadruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:17

Sja ik rijd zelf een hyundai matrix. Echte ouwelullenbak om te zien.
Wel veel ruimte. Achterbank is naar voren te zetten zodat je meer kofferbak ruimte hebt.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:19

Peugeot 307sw of 407sw misschien?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Welke auto veel laadruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:23

Clio station? kleine auto met ruime kofferbak.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:25

Ghostattack schreef:
Peugeot 307sw of 407sw misschien?


Wel een groter model maar de 508(sw).

Even een idee: Ik heb toen 7 deuren voor in huis in mijn auto meegekregen met de bank plat :+

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 22:26

Ghostattack schreef:
Peugeot 307sw of 407sw misschien?


Peugeot 207 sw wou ik idd ook noemen...ruime laadruimte en ik vond het voor de hond erg fijn dat de instap achter laag is en het raampje in de achterklep open kan...

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Welke auto veel laadruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 23:13

Thanks voor jullie reacties! Ik ga me eens verdiepen in de 207 SW en de Clio station. Iemand ook gebruikerservaringen met bovengenoemde auto's? :)

Btw Neej: weet niet van welk bouwjaar, maar vind een Toyota Avensis Wagon geen lelijke burgerlijke bak. De oudere Verso dan weer wel. :P

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:17

Ik rijd nu onder andere een 307sw en hiervoor een 407sw gehad. De 407sw is nog een slagje groter en ook heel laag. Zeeën van ruimte! :))

307 heb je in verschillende soorten, 307 break en 307sw. Beide zijn stationwagens maar er zit verschil in de achterbank dacht ik.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Welke auto veel laadruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:20

Vrienden van mij rijden de clio station met honden.Ik heb zelf een gewone clio maar die is al 19 jaar.Dat is hier het boodschappen wagentje.Wil hem hier na ruilen voor de station en het liefst in het rood.

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Welke auto veel laadruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 23:23

Kia Venga heeft een flinke laadruimte. Is misschien wel boven je budget en is ook niet de sportiefste auto :D

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 00:06

Julia schreef:
Thanks voor jullie reacties! Ik ga me eens verdiepen in de 207 SW en de Clio station. Iemand ook gebruikerservaringen met bovengenoemde auto's? :)

Btw Neej: weet niet van welk bouwjaar, maar vind een Toyota Avensis Wagon geen lelijke burgerlijke bak. De oudere Verso dan weer wel. :P


207 SW kun je overslaan, die is sowieso kleiner dan de Skoda fabia combi. En te oud...

berthe
Berichten: 388
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Loon

Re: Welke auto veel laadruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 03:43

207 stationwagon, zijn gebouwd tot 2011. Wij hebben een Duitse dog en die past er zelfs in zonder de achterbank neer te klappen. Ideaal is dat je de achterklep open kan doen om de hond er in te laten en het raampje in de klep kan nog apart open voor frisse lucht.

Wij zijn er heel tevreden over. Alleen het schakelen heb ik erg aan moeten wennen.

laran

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Re: Welke auto veel laadruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 06:37

Ford focus, zeer ruimen koffer en rijd prima.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 06:48

Julia schreef:
Thanks voor jullie reacties! Ik ga me eens verdiepen in de 207 SW en de Clio station. Iemand ook gebruikerservaringen met bovengenoemde auto's? :)

Btw Neej: weet niet van welk bouwjaar, maar vind een Toyota Avensis Wagon geen lelijke burgerlijke bak. De oudere Verso dan weer wel. :P


Ik rij in een stokoude twingo en daar heb ik al heel wat in verhuisd. Tot aan een tweezits bankje. Wel met een touwtje aan de klep :D . Maar men is altijd weer vol verbazing wat je in dat ding schuift. Dus ik denk dat het grotere broertje de Clio ook wel moet bevallen.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 06:55

Ik heb jaren een Suzuki wagon gehad. Vergelijkbaar met de Agila. Wat ruimte betreft zou ik zo weer één nemen, er gingen toch met gemak 8 pakken vlas achterin. Ook mijn hond had heerlijk de ruimte.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 06:56

Wij hebben een Ford fusion. Die heeft ook een redelijk ruime kofferbak en helemaal grote ruimte als je de banken neer klapt... Heerlijke auto en gaat echt veel in. Maar niet overdreven groot. De vrij rechte achterkant maakt de kofferbak zo ruim.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Welke auto veel laadruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:23

Ik heb een nissan note en die is echt enorm ruim! De achterbank kan ook naar voren, dus kan je de kofferbak nog groter maken.
Ook een hele fijne auto om mee te rijden :j

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 07:24

Fiat Doblo - Renault Kangoo - Citroen Berlingo - Peugeot Partner.
Leuke praktische auto's met wat meer binnenvolume dan de doorsnee break.