Internet, TV en Bellen? De keuze is reuze en hoe kies je?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Internet, TV en Bellen? De keuze is reuze en hoe kies je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 22:02

Tja, ondertussen ben ik bang dat ik door de bomen het boes niet meer zie.
Alles-in-1, alles los, provider mixen, prijs lokkertjes voor beperkt aantal maanden en ga zo maar door. Bijna alles is mogelijk momenteel.

Aan het einde van het jaar ga ik het ouderlijk huis verlaten, daar horen veel keuzes en veranderingen bij waaronder dus het zoeken naar een provider(s) voor internet, TV en mogelijk ook bellen.
Na verschillende tips zoals postcode vergelijken etc. kom ik er gewoon amper uit en blijken de uitkomsten ook per vergelijk website elke keer te verschillen. Daarnaast is de woning die ik ga bewonen niet de nieuwste en heb ik mogelijk geen toegang tot het moderne glasvezel netwerk.

"Gelukkig" heb ik nog even de tijd voordat ik echt een keuze moet maken en ben ik opzoek naar andere handige tips en tricks.

Zijn er mensen die bewust geen alles-in-1 pakket hebben gekozen?
Wat zijn voordelen/nadelen die ervaren worden van wel of niet kiezen voor alles in 1 of juist alles los?
Hoe normaal is het hebben van een vast nummer nog?

Alvast bedankt voor de input!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Internet, TV en Bellen? De keuze is reuze en hoe kies je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:27

Eén tip: KPN mijden als de pest :j

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Internet, TV en Bellen? De keuze is reuze en hoe kies je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:29

Wij hadden geen keuze, het was Ziggo of niks. :') Zuid-Limburg, je zal er maar wonen! :+

goesju

Berichten: 239
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:46

KimD schreef:
Wij hadden geen keuze, het was Ziggo of niks. :') Zuid-Limburg, je zal er maar wonen! :+

Niet alleen in Zuid-Limburg, hier in het westen ook. Zit in een nieuwbouwhuis, waar alleen Ziggo een kabel heeft.

Het internet is gelukkig goed, maar de abonnementen zijn zo duur dat het niet leuk meer is. Andere providers bieden hetzelfde aan en je betaald daar bijna de helft minder.

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:47

Ik heb ziggo, bevalt prima. Nooit problemen mee gehad.

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:50

goesju schreef:
KimD schreef:
Wij hadden geen keuze, het was Ziggo of niks. :') Zuid-Limburg, je zal er maar wonen! :+

Niet alleen in Zuid-Limburg, hier in het westen ook. Zit in een nieuwbouwhuis, waar alleen Ziggo een kabel heeft.

Het internet is gelukkig goed, maar de abonnementen zijn zo duur dat het niet leuk meer is. Andere providers bieden hetzelfde aan en je betaald daar bijna de helft minder.


Ik ben overigens wel echt super tevreden over Ziggo.

Werkt naar behoren, nooit storingen, snel internet.

We hadden in ons vorige huis Online, dat was rampzalig! Alles wat je per maand in abbo kosten bespaarde betaalde je terug omdat je ze moest bellen. Ik heb één keer 3 uur en 40 minuten in de wacht gehangen, en toen namen ze op en hingen ze op.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:51

Prrrr schreef:
Eén tip: KPN mijden als de pest :j


Kun je dit onderbouwen? Wij hebben alles-in-een van KPN mét mobiel abonnement en zijn super tevreden!
Heel weinig storingen en betrouwbaar. Als ik vaak mensen hoor die ziggo hebben, dan ben ik blij met de KPN.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 27-06-18 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:51

Ligt niet aan de oudheid van je huis hoor of er glasvezel ligt. Dit kun je zo opzoeken op postcode.
Wij hadden hier de keus uit Ziggo en Telfort. Al eerder Telfort gehad en tevreden mee. Nu dus weer daarvoor gekozen.

Luxorvalkje
Berichten: 1935
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:55

Hier twee opties: KPN en ziggo. Dus ik wissel elk jaar.

Vorig jaar ziggo (GOT), nu KPN, volgend jaar weer ziggo.
Bij een jaarabonnement krijg je 3 maanden korting, als je ‘lid’ blijft krijg je niks.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:56

Ik zou ook niet beginnen aan KPN 3 jaar problemen met het internet 3 jaar aan het bellen geslagen en ze koment niet met een oplossing terwijl tech service wel een probleem erkende. Nu woon ik er gelukkig niet meer :+

KimD

Berichten: 20414
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:57

Luxorvalkje schreef:
Hier twee opties: KPN en ziggo. Dus ik wissel elk jaar.

Vorig jaar ziggo (GOT), nu KPN, volgend jaar weer ziggo.
Bij een jaarabonnement krijg je 3 maanden korting, als je ‘lid’ blijft krijg je niks.


Ik verbaas me echt dat mensen hier de moeite voor nemen. Is mij echt te lastig.

Hetzelfde met energie en zorgverzekering.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 00:21

Fitzroy schreef:
Prrrr schreef:
Eén tip: KPN mijden als de pest :j


Kun je dit onderbouwen? Wij hebben alles-in-een van KPN mét mobiel abonnement en zijn super tevreden!
Heel weinig storingen en betrouwbaar. Als ik vaak mensen hoor die ziggo hebben, dan ben ik blij met de KPN.


Zolang je stil zit is er niet teveel aan de hand. Maar helaas ben ik nog wel een paar keer verhuisd. Strijk en zet: zij maken de fouten, ik mag dokken omdat zij het niet geregeld hebben, geen internet of bereikbaarheid, maar wel moeten betalen. Als dat één keer gebeurd kan dat toeval zijn, maar drie verhuizingen achter elkaar...

Ik heb twee domeinen. Beide meer dan tien jaar gehost bij KPN, tot de laatste verhuizing. Nee joh, daar zijn we al jaren geleden mee opgehouden. En floep, daar ging mijn e-mailadres de lucht uit. Beetje jammer dat dat ook mijn zakelijke adres was. Daar zit je dan, op zaterdag een nieuwe provider te zoeken. Niks mee te maken, het is allemaal mijn schuld, dat ik een adres wilde hosten bij KPN. Maar ja: wel al die jaren incasseren.

Mijn ouders hadden de Experiabox. Ik denk dat ik bij elkaar toch zeker 24 uur aan de telefoon heb gezeten voordat we daar alle functionaliteit weer van op orde hadden. Als het werkt, dan werkt het, overbetaald, dat wel, maar wee je gebeente als het een keer niet werkt of anders moet. De club snapt niets van het concept klanten. Helemaal niets.

Eigenlijk moet mijn slapende domein ooit nog bij hun weg. Maar ik durf niet. Straks ben ik mijn klassieke wxs-e-mailadres nog kwijt...

mala26

Berichten: 4998
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Internet, TV en Bellen? De keuze is reuze en hoe kies je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 00:25

Ik volg even mee. Krijg hopelijk over 1 1/2 maand de sleutel en moet dit soort dingen ook nog uit zoeken

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Internet, TV en Bellen? De keuze is reuze en hoe kies je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 00:36

Wegblijven bij fiber, echt bizar slechte service. Zijn twee jaar bij hun aangesloten geweest en in die twee jaar 3 blokken gehad van 6 weken waar we geen internet of tv hadden, drama. En een klantenservice met medewerkers die je gewoonweg uitschelden en daarna ophangen krijg je er Gratis bij.

Zitten nu bij t-mobile en zijn 2eg echt tevreden over. Hebben alles van hun en als er iets is wordt je meteen geholpen.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Internet, TV en Bellen? De keuze is reuze en hoe kies je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 02:09

Ik zit bij online.nl en tel echt de dagen af tot we terug naar Kpn kunnen, wat een verschrikking is dit zeg. :=

Wij hebben getwijfeld om ons volgende abbo alleen internet te nemen maar dat verschilt eigenlijk zo weinig per maand dat het haast niet loont..

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 06:03

De man van de computerzaak waar ik kom raadde mijn dochter xs4all aan. Ik heb zelf Telfort en al heb ik weinig storingen ben ik niet blij met het bereik van de WiFi.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 06:14

Ik denk dat dit een lastig vraagstuk is. Iedereen heeft wel negatieve ervaringen met providers. Wij hebben ook niet altijd fijne ervaring met KPN, maar monteurs zijn zeer behulpaam en denken altijd mee. Het zijn vooral de mensen achter de telefoon die soms beloftes maken en die niet waarmaken.

Bij elke provider kun je als je het handig aanpakt wel korting regelen. Wij hebben nog nooit de volle mep betaald voor ons abonnement.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 06:20

Ik ben heel tevreden met KPN, heb daar nu alles.

Maar bij iedere provider wordt geprutst en gaan dingen fout, dus ik geloof niet dat het allemaal veel uitmaakt. Je kunt altijd pech hebben.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Internet, TV en Bellen? De keuze is reuze en hoe kies je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 06:29

Dat denk ik ook, marie_anne. Ik vind de KPN juist erg behulpzaam en goed meedenkend.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Internet, TV en Bellen? De keuze is reuze en hoe kies je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:25

KPN heb ik geen slechte ervaringen mee. Verhuizen is inderdaad soms lastig, maar ik heb het idee dat dat bij elke provider zo is.
Wij zitten nu ivm beschikbaarheid en prijs bij Vodafone. Daar ben ik ook gewoon tevreden over :j We hebben zelfs sneller internet dan ons was beloofd. En tot nu toe altijd vriendelijke monteurs gehad.

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Internet, TV en Bellen? De keuze is reuze en hoe kies je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:40

Wij hebben alles van telfort. Ik ben er erg tevreden mee. Had het ook iemand anders geadviseerd en die had in het begin heel veel problemen eet mee

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Internet, TV en Bellen? De keuze is reuze en hoe kies je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:53

Wij hebben jaren Ziggo gehad maar zijn nu verhuisd naar een gebied zonder kabel. Ik had het van te voren niet gedacht, maar ik mis die mediabox behoorlijk. Het was gewoon zo handig om programma's te kunnen pauzeren of terug te spoelen! Nu ik alles 'live' moet kijken vind ik er weinig aan. Je kunt niet makkelijk even thee zetten of naar de wc.

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Re: Internet, TV en Bellen? De keuze is reuze en hoe kies je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:10

Wij hebben één jaar lang Telfort gehad. Vanaf juli stappen wij over op Ziggo.
Helaas slecht WiFi bereik op de eerste verdieping. Op zolder helemaal geen bereik.
Tevens is de verbinding met WiFi vaak dusdanig slecht dat mijn vriend niet online kan PlayStationen.
Wij hebben Toon van Eneco thuis en ook die heeft WiFi verbinding nodig. Heeft in het begin goed gewerkt maar sinds een half jaar niet meer. Dit komt omdat de WiFi niet meer met Toon wil verbinden omdat het bereik zo slecht is. Enkel met kabel van WiFi router naar Toon nog op fe lossen en dat zien wij niet zitten.

Manou

Berichten: 3375
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:11

Ik heb Telfort, een van de goedkopere opties en sloot ook het beste aan bij wat hier mogelijk is qua snelheid. Goedkopere opties waren vaak met langzamer internet en andere opties waren vaak met snelheden die hier niet konden, dus ik wilde ook niet extra betalen voor iets waar ik geen gebruik van kan maken. In 2,5 jaar geen noemenswaardige problemen gehad, dus ik ben tevreden.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Internet, TV en Bellen? De keuze is reuze en hoe kies je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:16

Niet zo moeilijk hoor; je moet eerst uitzoeken wat er bij jou geleverd kan worden.
En dan maak je een keuze. Zit nooit zoveel prijsverschil tussen vind ik. Paar keer gekeken maar kom altijd rond hetzelfde uit.
Wij zaten bij Vodafone en dat is nu automatisch overgegaan naar t-mobile en werkt ook best.