Hoe vieze lucht uit bank krijgen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Hoe vieze lucht uit bank krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 20:35

Ik heb een hele lieve hond. Snachts ligt ze altijd 'stiekem' op de bank om vervolgens wanneer wij sochtends de trap afkomen met haar slaapkop naast de bank te staan... :+

Wij hebben dit jaar een nieuwe bank gekocht waar we snachts vanwege de hond(haren etc) altijd dekens op leggen. Nu heeft zij snachts op de bank/deken gespuugd. Helaas is dit in de loop van de nacht door de deken heen gaan lekken. De vlek is inmiddels uit de bank dmv groene zeep en water. Maaaaarrr... het stinkt -O- Hoe krijg ik deze stank uit mijn bank?? Iemand een goed idee? Het is een leren bank.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:54

Ik ben zelf erg tevreden over de Dettol Power & Fresh spray, die werkt in ieder geval tegen urinelucht & uitwerpsel lucht dus ik denk tegen een hoop andere luchtjes ook. Denk wel dat je het goed moet "inweken", dus ruim inspuiten, intrekken paar minuten en dan pas afnemen want als het echt door het leer is gegaan (als dat kan) moet ook de stof eronder "schoon gemaakt" worden.

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 21:01

xSCWx schreef:
Ik ben zelf erg tevreden over de Dettol Power & Fresh spray, die werkt in ieder geval tegen urinelucht & uitwerpsel lucht dus ik denk tegen een hoop andere luchtjes ook. Denk wel dat je het goed moet "inweken", dus ruim inspuiten, intrekken paar minuten en dan pas afnemen want als het echt door het leer is gegaan (als dat kan) moet ook de stof eronder "schoon gemaakt" worden.


Dank voor je antwoord!
De bank is van dat ehh.. zacht leer? Ik weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen :7 Denk je dat het geen vlekken zal maken?
Laatst bijgewerkt door Brievenbus op 27-06-18 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Berichten: 32967
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Hoe vieze lucht uit bank krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:03

Stoomreiniger. Ik zweer erbij.
Na 3x was de vlees-kotslucht van de kat eruit.....

Floemii
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:03

een tijd lang zuiveringszout/soda droog een dikke laag opleggen! dit neemt vaak de geur op/is daarna vaak een stuk minder! Achteraf kan je het wegzuigen.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:12

Stoomreiniger inderdaad :D werkte goed tegen die pieslucht toen mijn pup op de bank had gepiest :r

Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Hoe vieze lucht uit bank krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:48

Anders Ammonia of Biotex