Stofzuiger kopen, welke ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
AikePeer

Berichten: 1052
Geregistreerd: 20-05-05

Stofzuiger kopen, welke ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 10:14

Met 2 kort harige honden en 2 kinderen is een goede stofzuiger onmisbaar!
Daarbij vind ik het heerlijk om te stofzuigen en ben ik dus best kritisch bij het kopen van een nieuwe.

Mijn eerste stofzuiger was een Philips ( type weet ik niet meer) echt een geweldig apparaat ! Deed alles wat hij moest doen. Toen die “ overleed” besloot ik opnieuw voor een Philips te gaan ( performer pro).. de reviews waren lovend en hij zou volgens de specificaties minstens zo goed moeten zijn als de oude.. helaas was niets minder waar. Vanaf dag 1 miste ik mijn oude stofZuiger en deed de nieuwe niet wat ik ervan verwachtte.

Na 2 jaar ben ik het nu zat..
Ik wil een nieuwe, maar welke ?!?
De huidige staat bij kieskeurig nog steeds als beste review dus dat beloofd weinig goeds voor me ..

Ik wil het gevoel hebben dat hij de planken van mijn houten vloer opzuigt !

Wie o wie ..


viphorse

Berichten: 1506
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:16

Ik heb zelf een dyson maar wat een onding ! Hiervoor een Miele gehad en die zoog 10x beter en alles werd ook echt schoon.
Net de Dyson weer schoongemaakt maar stof ligt nu overal nee voor mij hierna weer een Miele.

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

AikePeer

Berichten: 1052
Geregistreerd: 20-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 10:19

Mijn voorkeur heeft ook een stofzuiger MET zak.. zonder daarbij ervaring te hebben met een zakloze maar het legen van een zakloze en de stof die daarbij vrij komt lijkt me niks ☺️
Laatst bijgewerkt door AikePeer op 23-06-18 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

taff

Berichten: 250
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:20

gewoon een simpele henry geen poespas maar zuigt als de beste is niet de goedkoopste wil nooit meer anders

sorry voor mijn spel fouten ik ben dislectisch.

Ceetje_bokt
Berichten: 5165
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:20

Ik lees mee, want ik ben Philips erg beu: de afstandsbediening is kapot, maar heel soms heeft ie een opleving waardoor hij zichzelf uitschakelend en ik ben die driehoekig zuigmond ook zat, want die is nu voor de tweede keer kapot gegaan. Vriendlief heeft er nu een schroef doorheen gejast, zodat de haren omlaag blijven. Alleen is dan het kleed zuigen zwaar, zeker als er net een nieuwe zak in zit.

AikePeer

Berichten: 1052
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Stofzuiger kopen, welke ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 10:22

Henry heb ik inderdaad al bekeken maar die had als prestatie op harde vloeren een C en op tapijt een D mijn huidige heeft prestatie klasse A op beide oppervlakte en hier ben ik dus al niet tevreden over..

Ceetje_bokt
Berichten: 5165
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:22

Past die Henry is het stofzuigeropbergsysteem van Ikea, denk je? Afbeelding


MizzMontana

Berichten: 5675
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Stofzuiger kopen, welke ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:27

Hier staat een dyson animal turbine en ben daar zeer tevreden over. Maak het reservoir leeg boven de grijze container buiten, geen last van stof.

Waar maak jij hem leeg viphorse dat je last hebt van overal stof?

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:41

Wij hebben onlangs een Dyson gekocht en ben zeer tevreden! Vind het ideaal dat er geen snoer aan zit en dat hij altijd is opgeladen. En hij zuigt 10x beter dan onze oude stofzuiger. (Die was dan ook wel erg slecht :') )

Met het legen van het stofreservoir heb ik ook geen problemen, als je dat een beetje handig doet (in je vuilniszak en niet erboven), heb je echt geen last van stof overal. En als je het buiten kan doen, heb je natuurlijk helemaal geen problemen.

Enig minpunt vind ik de accuduur. Wij wonen op 70m2 en dat red ik met een volle accu net. Duurdere modellen hebben wel een langere accuduur, dus als je dat nodig hebt, kan je daarin investeren.

AikePeer

Berichten: 1052
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Stofzuiger kopen, welke ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 10:57

Wij wonen op 170m2 dus dat gaat hem dan niet worden .. een lang snoer vind ik dus ook belangrijk

Oehlala
Berichten: 4300
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Stofzuiger kopen, welke ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:09

Wij hebben ook een dyson en dat ding zuigt ook alle haren van onze Akitas weg, ook in de ruiperiode en dat zonder verstopt te raken. Reservoir inderdaad wel beetje handig wegdoen anders zit het weer in je huis.

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:46

Het valt me op dat de ene Tyson heerlijk vindt en de ander het enorm tegen valt.

Als ik om me heen kijk en mijn eigen ervaring mee neem, blijft een Miele sterk in kwaliteit en zuigkracht :)

Met zakloos heb ik ansich geen probleem, heb ik zelf nu ook. Je moet het wel verrekte goed schoon houden, het lijkt alsof ze sneller verstopt raken.

    dare to dream
        Willem

rien10
Berichten: 14605
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Stofzuiger kopen, welke ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:47

Ik ben juist zeer tevreden over mijn Dyson. Leegmaken is appeltje-eitje. Voor mij nooit meer anders.

taff

Berichten: 250
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: ureterp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:56

die prestaties vind ik niet kloppen heb jaren een honden trim salon schoongemaakt met een henry zodoende ging mijn voorkeur hier naar uit. de doorsnee is 36 cm dus meet maar op.zuigt nog net niet de planken op.voordeel grote stofzuiger zak ideaal met haar hier 3 honden en 1 langhaar kat zand en haar foetsie

sorry voor mijn spel fouten ik ben dislectisch.

AikePeer

Berichten: 1052
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Stofzuiger kopen, welke ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 12:28

Omdat ik dus ondanks de goede prestaties volgens de website de zuigkracht helemaal niet denderend vind vraag ik hier nu inderdaad praktijk ervaringen bedankt taff voor het delen van jou ervaring met de Henry. Mijn ouders hebben er meer dan 20 jaar 1 gehad ( die het nu nog steeds doet) alleen ging de muffe motor lucht niet meer weg. anders hadden ze er nog mee gezogen.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Stofzuiger kopen, welke ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:35

Bij dit soort topics roep ik altijd: Miele Cat en Dog!

Suzanne F.

Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:36

Een Dyson. Voor mij nooit meer iets anders.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:43

Ik heb jaren een Miele gehad, die komt erg goed uit allerlei tests, maar ik heb er nooit veel liefde voor gehad.
Nu heb ik sinds een half jaar een Dyson Big Ball. Ik ben er gek op! Eindelijk een stofzuiger die me volgt :D
Legen is geen probleem, in de kliko of in de vuilnisbak. Geen stof.
Heb er zelfs nog nieuwe mondstukken bij gekocht :o
Nadelen?
Toch ook wel. Duur. Geen regelbare zuigkracht (aan of uit) en voor mij het grootste nadeel is dat de handgreep vrij zwaar is voor je pols.
Maar toch ben ik er blij mee.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

AikePeer

Berichten: 1052
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Stofzuiger kopen, welke ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 13:02

Regelbare zuigkracht vind ik bij een krachtige stofzuiger wel handig. Bij de vorige gebruikte ik die met grote regelmaat maar nu staat hij standaard voluit .. bedankt iedereen voor het delen van ervaringen! Ik wil niet over 1 nacht ijs gaan om straks weer met een teleurstelling door het huis te gaan

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Re: Stofzuiger kopen, welke ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:05

Wij hebben een Mieke, geweldig ding. Hij zuigt alle het zand en haren van de honden zo weg.

[o]

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Stofzuiger kopen, welke ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:10

Kärcher WD3...
Niet regelbare zuigkracht, foeilelijk. Maar dat korte snoer (5m) neem je voor lief of je laat er een lange aan zetten. Is ook niet heel erg ingewikkeld. En voor die prijs (70 euro zonder korting) is het het proberen wel waard!

Echt wat een magnifieke stofzuiger! Het is eigenlijk een industriële stofzuiger. En je kan er ook water mee opzuigen (dan wel even een extra filter bestellen, want het duurt wel even voor je filter droog is na waterzuigen). Dit ding maakt tenminste waar wat ze zeggen.

Oh en hij laat werkelijk niks liggen...

taff

Berichten: 250
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: ureterp

Re: Stofzuiger kopen, welke ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:00

ik gooi altijd een lucht verfrisser er in zeker met honden

sorry voor mijn spel fouten ik ben dislectisch.

JenniferU
Berichten: 2208
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:50

taff schreef:
gewoon een simpele henry geen poespas maar zuigt als de beste is niet de goedkoopste wil nooit meer anders

Deze gebruik ik op me werk ook, super ding
Als onze thuis overlijdt komt er ook een nunatic Henry of een hetty.
Wel de plus!
Gebruik hem dagelijks en moet flinke ruimtes schoonmaken op me werk.
Alle afdelingen hebben er 1.
(Distributie centrum vd vomar voordeelmarkt)

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

AikePeer

Berichten: 1052
Geregistreerd: 20-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 18:19

taff schreef:
ik gooi altijd een lucht verfrisser er in zeker met honden


Dat hielp bij mijn ouders niet meer, het zat echt in de motor.. maar zoals gezegd. Het ding is meer dan. 20 jaar oud!

AikePeer

Berichten: 1052
Geregistreerd: 20-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 18:20

JenniferU schreef:
taff schreef:
gewoon een simpele henry geen poespas maar zuigt als de beste is niet de goedkoopste wil nooit meer anders

Deze gebruik ik op me werk ook, super ding
Als onze thuis overlijdt komt er ook een nunatic Henry of een hetty.
Wel de plus!
Gebruik hem dagelijks en moet flinke ruimtes schoonmaken op me werk.
Alle afdelingen hebben er 1.
(Distributie centrum vd vomar voordeelmarkt)


Ik ga eens kijken wat de plus voor extra’s biedt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cinniz123, flowerin, Gea99, inge_romeo, xChoco en 102 bezoekers