Samsung S9 of de nieuwste Nokia?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Welke mobiel zou jij voor gaan?

Nokia 7
2 (6%)
Samsung S9
27 (93%)

Totaal aantal stemmen: 29


Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Samsung S9 of de nieuwste Nokia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 15:31

Hey bokkertjes,

Ik zit een beetje met een dilemma en hoop de ervaringsdeskundigen hier om hulp te kunnen vragen.

Ik zit te twijfelen tussen dr nieuwste Nokia (7 was dat geloof ik uit mijn hoofd) en de Samsung s9.

Op het moment heb ik een S7, dit is mijn 3e Samsung en ik ben daar altijd heel tevreden over geweest.

Echter zijn er heel veel mensen om mij heen die roepen dat ik gek ben als ik nog voor "die samsung" ga en dat ik echt de Nokia moet nemen want: Hij start apps sneller op (al heb ik zelf al gezien dat openstaande apps wel een flink eind trager zijn dan bij de Samsung en dat het verschil in opstarttijd te verwaarlozen is) en de camera is beter van de Nokia (ik maak graag foto's met mijn mobiel maar ik vraag me af of dat kleine verschil echt merkbaar is???)

Ik ben dus vooral benieuwd wat mensen vinden van de nieuwste Nokia en Samsung en welke jullie voor zouden gaan en waarom!

Thanks!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Cioccolato

Berichten: 6581
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Samsung S9 of de nieuwste Nokia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:34

De Huawei P20 serie heeft een hele fijne camera. Als je daar voor wil gaan.
Verder geen ervaring met Nokia. Samsung vind ik eigenlijk te duur worden in vergelijking met de kwaliteit net als Apple.
Daarom heb ik gekozen voor de P20 Lite. Maar de P20 en P20 pro lijken ook mooie toestellen, zijn een stuk duurder dan de Lite dus heb er niet naar gekeken


Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Samsung S9 of de nieuwste Nokia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:40

Ik heb nu 2 weken de Samsung S9 en ben er zeer tevreden over! Voorheen altijd LG gehad, maar dit keer voor Samsung gegaan, omdat mijn vriend (IT'er) dat aanraadde eigenlijk :P Maar geen spijt van, het is een super fijn toestel met goede camera. Daarbij vind ik de super slow-mo functie grappig en het is handig dat er een vingerprint scanner op de achterkant zit waarmee je heel makkelijk kan ontgrendelen. Batterij gaat ook gerust 2 dagen mee terwijl ik m best veel gebruik en apps starten gewoon snel op. Dus ik zou zeker weer voor de Samsung gaan als ik opnieuw mocht kiezen, erg fijne telefoon :)

Gjaldau fan Horp (Gjalt 426 X Lolke 371) :+:
B+11; L1+2

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:41

Ik heb sinds kort de Nokia 7 plus, ik denk dat je die bedoelt? Ik moest eerst even wennen aan het formaat (kwam van een Sony X5 compact) maar ben er blij mee!
Het grote voordeel vind ik dat er geen stomme Samsung-skin is en je veel updates krijgt. Camera doet het mooi, is vlot verder. Ik merk alleen dat de kwaliteit met bellen soms minder is maar weet niet of dat aan mijn goed geïsoleerde nieuwbouwhuis ligt of aan de telefoon.

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

leintje_

Berichten: 4194
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:46

Ik heb de Samsung Galaxy S9 nu twee maanden en ik ben er heel tevreden over. Het toestel is snel en apps werken ook heel vlot. De camera maakt hele mooie foto's, daar ben ik echt positief door verrast.
Ik kan natuurlijk geen vergelijking maken met de Nokia omdat ik die nooit heb gebruikt, maar het zal waarschijnlijk ook een kwestie smaak zijn. Ook het budget speelt mee want de Nokia is volgens mij wel een pak goedkoper dan de Samsung Galaxy S9

Blacky94

Berichten: 3458
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:48

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met de laatste paar generatie Nokia's, maar Nokia is nooit echt een voorloper geweest in smartphones. Toen ik nog wel een Nokia smartphone had is dat ook de telefoon geweest waar ik de meeste gedonder mee heb gehad.
Daarnaast zijn tegenwoordig volgens mij de verschillen tussen de nieuwste smartphones allemaal niet zo heel groot meer. Ik heb zelf, na de S7 Edge, voor een S8 gekozen omdat ik het verschil met de S9 gezien het prijsverschil gewoon te summier vond...
Ik zou zelf dus voor de S8 of S9 gaan ipv de Nokia...

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Samsung S9 of de nieuwste Nokia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:59

Heb gekozen voor de S9 maar omdat ik gewoon ook Samsung fan ben.

Camera op de S9 is ook echt een heel stuk beter dan van de S7, dus daar ga je al op vooruit. Vind het echt een heel mooi toestel. Er komen ook nieuwe kleuren aan, (Sunrise gold en burgundy red).

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Bagheera_206

Berichten: 25876
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 08:10


It's not how good you are, but how good you want to be!

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Samsung S9 of de nieuwste Nokia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 08:23

Ik zou ook voor Samsung gaan.
Maar dat is puur omdat ik al jaren Samsung heb en daar gewoon tevreden mee ben. :)

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand


Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8221
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Samsung S9 of de nieuwste Nokia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 08:31

Wij zijn juist van nokia naar samsung gegaan. Veel apps zijn niet compatibel met nokia. Zo kon mijn vriend niet meer bankieren op zijn telefoon en meer apps gingen er uit.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:30

Ik heb de Nokia 5 en ben er heel blij mee.
Natuurlijk is het geen flagship, dus hij presteert minder dan de telefoon die ik hiervoor had (OnePlus One, de 'flagship killer'), maar ik ben niet heel veeleisend. Voor een beetje appen, nieuws lezen en zo af en toe eens een fotootje versturen is een telefoon van 200 euro meer dan prima.
De Nokia 7 is volgens mij wel meer bedoeld om een flagship te zijn (of is dat de 8?), dus ik ga er vanuit dat die sowieso beter presteert dan de Samsung die je nu hebt.

Het voordeel aan Nokia vind ik, zoals eerder hier genoemd, dat er zo goed als 'kaal' Android op draait in plaats van een Android-versie met 'saus' (en een berg nutteloze apps) van de fabrikant. Hierdoor zou de telefoon in principe een stuk sneller moeten zijn en je krijgt veel sneller de laatste (beveiligings)updates.
Ik hoef echt nooit meer Samsung, zwaar overpriced voor een telefoon die geleverd wordt met een boel van die bloatware erop :')

Dat veel apps het niet doen op Nokia stamt denk ik nog uit de tijd dat Nokia telefoons met Windows erop maakte, daarvoor waren inderdaad totaal geen apps. Jammer trouwens, want met de telefoons an sich was echt weinig mis. Tegenwoordig is Android gewoon Android en als je telefoon dan niet meer ondersteund wordt door apps en updates is 'ie waarschijnlijk gewoon echt stokoud en toe aan vervanging.

Scheelt het veel in prijs?

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:24

kitlover schreef:
Wij zijn juist van nokia naar samsung gegaan. Veel apps zijn niet compatibel met nokia. Zo kon mijn vriend niet meer bankieren op zijn telefoon en meer apps gingen er uit.


De nieuwe Nokia draait op Android (oude versies op Windows) dus dat zal nu niet meer het geval zijn.

Mijn collega heeft de nieuwe Nokia, maar vind de Samsung toch een stuk mooier.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:37

Ik zou gewoon al voor de Nokia gaan vanwege de kale android. Die rotzooi die Samsung erop gooit is echt verschrikkelijk. :+

Second to the right, and straight on till morning


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Bloemetje75, joliene, onpaard, Speirs, TheNovelist, troi, xSabineW en 51 bezoekers