[VOLG] Verbouwing van ons huis!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 11:47

Rebel; Dat kan wel. Maar op de muren/vloer zitten allemaal 60x60 tegels. De tegels op het bad moeten dan kleiner gesleept worden en dat lijkt me niet mooi.

pien_2010: De matjes zijn alleen voor rondom het bad. Dus niet voor uitglijden :D Maar bedankt voor de tip ivm schoonmaken!

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:40

Die ronde kiezels vind ik wel erg mooi voor rond het bad.

Mnon1994

Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:55

Ik volg! Ga vanavond het hele topic doorlezen.
Zie ik het goed dat jullie badkamer klein is?

Wij hebben een ex huurwoning gekocht en zijn ook druk aan het slopen en nu weer opbouwen.
Hebben een kleine badkamer, die is 2 jaar geledden gerenoveerd, willen we nu zo laten maar in de toekomst willen we die toch veranderen.
Maar weten niet zo goed wat we er mee kunnen omdat ie zo klein is

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:58

Welke tegels heb je nu voor de badkamer? Ik vind die eerste tegels (matjes) wel erg mooi!

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 13:31

https://www.hornbach.nl/shop/Vloertegel ... tikel.html

Deze tegels komen er.

Mnon: onze badkamer was heel klein. Wat eerst de badkamer was is nu alleen inloopdouche :+ wij hebben er een halve slaapkamer bij getrokken nu. Die slaapkamer was eerst over de hele breedte van het huis. Als je nu alles aan het slopen bent en opbouwen zou ik het wel nu mee pakken als dat financieel haalbaar is.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:42

Booooo sorry ik snap het probleem met de 60x60 tegels niet

Wil je enkel volle tegels boven het bad? EDIT: Of is het de vloer dat een probleem is wegens de ronde vorm van het bad?

Je kan wel degelijk een ronde vorm uit een tegels snijden. Ik vind het raar dat jou aannemer zegt dat het niet kan. Heb het namelijk zelf al gedaan....

Is het geen optie van het bad rand op de tegels te plaatsen? Normal zit het gewicht van het bad op het onderstel, en niet op de randen.

Normaal begin je in het midden, en worden de 2 tegels aan de hoek dan op maat gesneden. Tenzij je met minder dan 1/3 van de tegels overblijft vind ik het niet minder mooi. En als je voegen ongeveer dezelfde kleur zijn als je tegel dan is het echt een mooi geheel hoor.

Zo van de matjes zijn super mooi, maar zelf ga ik ze nooit installeren. Veel voegen dat je moet schoon houden! Het verouderend de badkamer ook gewoon snel vind ik.
Laatst bijgewerkt door FatCat op 20-06-18 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:45

Mnon1994 schreef:
Wij hebben een ex huurwoning gekocht en zijn ook druk aan het slopen en nu weer opbouwen.Hebben een kleine badkamer, die is 2 jaar geledden gerenoveerd, willen we nu zo laten maar in de toekomst willen we die toch veranderen.
Maar weten niet zo goed wat we er mee kunnen omdat ie zo klein is


Muurtje slopen en wat van een slaapkamer picken. Ik weet niet hoe oud je huis maar kans is groot dat het gewoon een gasbeton muurtje is van 7cm. Dat heb je zo afgebroken. Ik heb 30cm van een slaapkamer gepikt maar het maakt zo een groot verschil. En de slaapkamer blijft gewoon een 2 persoons.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:29

Als ik het goed begrijp moeten de matjes op de ombouw van het bad komen, dus niet op de vloer, maar op het wandje waar het bad 'achter' zit. Toch?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:02

aaah zo. Ja dan gaan die 60x60 tegels niet lukken nee :+

Een mogelijken andere optie - stucen en dan verven in dezelfde kleur als de tegels (of gewoon een leuk kleurtje! of wit) + parket lak ter bescherming?

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 18:44

Het is inderdaad voor op de ombouw van het bad :+

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:28

Ombouw van het bad is inderdaad errug lastig met 60 x 60 tegels :D dus matjes zijn een goede oplossing. Ik vind de vierkante steentjes en de eerste het leukste, maar dat is maak.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:05

Lastig TS! (Meelezer komt onder steen vandaan...)

Ben eens op internet gaan rondneuzen. Zou je een wat langwerpiger tegeltjes niet mooier vinden? Zoiets als op de foto hieronder?

Afbeelding

Afbeelding

Ik roep maar iets hoor, maar misschien breng ik je op ideeën. Weet niet precies hoe het matcht op een halfrond bad. Ik heb niet gekeken naar prijs.

Eventueel een “ombouw” rond je bad maken? Dat de ombouw gewoon recht is en je rechte tegels erop kan maken? Of wil je juist die halfronde vorm behouden van het bad?

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:19

Kan je niet met de tegelzetter overleggen? Ik weet uit ervaring dat die beter weten of het wel of niet gaat / mooi wordt dan de aannemer.

Heel leuk topic om zo jullie voortgang te zien. Wordt wel erg mooi hoor.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 13:50

Denise; Thanks voor de tips! Deze hebben ze inderdaad ook bij de Hornbach, maar denk dat ik dat natuursteen toch mooier vind. Deze week even langs en dan maar een tegel erbij houden.
Hij kon inderdaad wel een ombouw om de bak maken zodat het een zeshoek werd zeg maar, alleen dat was ook weer niet onze bedoeling :+

Ellen: De aannemer is ook de tegelzetter. Hij werkt wel samen met iemand die echt puur alleen tegels doet zetten.

Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien :')
Wel even stressen hier... Dinsdag komt de keuken!! Kozijn moet nog gesprayd worden, de muren nog geverfd..

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 20:07

Net even bij het huis geweest. Je ziet nu pas dat de stuc echt begint te drogen.
Afbeelding

Kozijn in de keuken is geplamuurd en de primer zit erop. Morgen de lak erop sprayen en dan van het weekend de keuken schilderen.
Afbeelding

In de badkamer is de elektriciteit en afvoer gelegd.
Afbeelding

En deze radiator gaan we bestellen
Afbeelding

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:32

Gaat goed zeg! Lekker alle ramen en deuren open, met dit weer wil de stuc wel drogen.

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:17

Jullie gaan super snel! Fijn hoor, ziet er goed uit!

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:18

Mooie radiator, maar een verschrikkelijk ding om schoon te maken. Ik heb er ook een.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 21:37

Ohhh dat klinkt veel belovend :')

Kozijn in de keuken net met de lak gespoten, morgen het plafond daar en de muren verven.
Afbeelding

Ik ben in de tuin bezig geweest
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding

Die klimop wordt ook nog een uitdaging :+
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding

Morgen terug naar de badkamer winkel. De waskommen moeten omgewisseld worden, en de douchegoot moet terug. Ben benieuwd of ze de douchegoot terug nemen. De aannemer zei dat het echt een veel te dik onderstuk in zit en de nieuwe vloer dan 8cm omhoog komt dus dat gaat hem niet worden. Ze hadden het er al over dat ik een tegoedbon zou krijgen. Maar wat moet ik met een tegoedbon van bijna €500 van een badkamerwinkel waar wij een totale badkamer heb gekocht voor duizenden euro’s.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:09


Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 14:13

Dank je wel voor de link! Ben inmiddels geweest en echt super goed geholpen, we hebben netjes alles terug gekregen.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 16:26

1e laag zilver in de keuken zit erop. Het is echt verschrikkelijk :=
Je ziet ieder dingetje op de muur.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:31

oh neee! laat eens zien?

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 17:44

Afbeelding
Nu zie je ook heel goed dat de stuc niet super mooi gedaan is wat eerst helemaal niet opviel.

We gaan het morgenvroeg helemaal schuren en dan Flexa powerdek clean wit erover :+

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:59

Oei dat is wel lelijk ja..