Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:16

ElizeVdS schreef:
Wij hebben in een bouwproject gekocht. Rijtjeshuis met (kleine) tuin. Dat was zo'n 260.000. Daar komt nog meerwerk, keuken, badkamer en vloer etc bij. Dan zitten we niet eens in een heel dure regio.

Reken dus gerust op 300.000 voor een standaard rijtjeshuis, ingericht en wel..

Hier nog steeds geen vooruitgang.. renovatie huis is zo goed als klaar maar nog geen opleverdatum bekend. Verwachting is net voor of na de bouwvak..

Ligt inderdaad wel heel erg aan de regio. Wij zijn dit bedrag kwijt voor een ruime twee onder een kap woning met ruime tuin.

Balen dat de oplevering is uitgesteld... is hier ook het geval. Zou eigenlijk voor de bouwvak opgeleverd worden... oplevering staat nu gepland op 20/21 september. Super balen.

Volg de verbouwing van onze nieuwe woning via https://www.instagram.com/verbouwing_nr33/ <3


00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:44

ElizeVdS schreef:
Jammer dat het uit loopt lovelys. Weet je al wel wanneer ze denken te gaan opleveren.

Wow Liesje, alles bij elkaar een lange zit geweest.

Ik ben maandag met de aanstaande buurvrouw naar de bouw geweest. Zelf had ik het lef niet zo en zij is vaker geweest. Het was geen enkel probleem. Even laten weten dat we er waren en mochten zo naar binnen. Onze deur stond open en die van de buurvrouw was op slot: kwamen ze even open doen.

[ [url=m/qlM4I0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9c3G8U.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BUTF3L.jpg]Afbeelding[/url] ]


Blauwe zoom?

Mri

Berichten: 15292
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:53

ElizeVdS schreef:
En wij hebben nieuws.. oplevering is uitgesteld... Vooroplevering week voor de bouwvak. Definitieve oplevering laatste week augustus

Ahhh nee! Vet poedersuiker!
Maar ff serieus! Zoveel tijd tussen vooroplevering en definitieve oplevering??? Kunnen ze echt niet maken!

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:03

Bouwvak... Maar ik heb wel een mail gestuurd dat ik het echt niet vind kunnen (maar dan super netjes verwoord natuurlijk). Juridisch gezien doen ze het netjes binnen de werkbare dagen dus kunnen we op onze kop gaan staan maar is er niets tegen te beginnen.

Ben er zo onwijs verschrikkelijk verdrietig van..

Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 05:49

Gatver, dat is wel echt heel k*t!!!
Dit kunnen ze eigenlijk niet maken, maarja blijkbaar wel....

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Tooeet
Berichten: 2260
Geregistreerd: 26-06-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:34

Balen ElizeVdS!! Bij ons zaten ze ook te rommelen met de bouwvak, maar gelukkig viel het bij ons de goede kant op.

Ik hoop dat je mail nog iets uithaalt. Wellicht kun je afspreken dat er wat 'opleverpunten' open blijven staan?

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:10

Majabeestje schreef:
Hee leuk topic dit! Ik heb me gisteren suf gegoogeld en kon nergens wat vinden, kom ik hier ineens uit :D

Ik ben benieuwd of hier ook iemand low budget een nieuwbouwhuis heeft laten bouwen. Ik zie zulke enorme prijsverschillen..
Wat zijn jullie in totaal kwijt aan het huis? (exclusief kavel).

Wij zijn ons aan het oriënteren op een houten huis of een schuurwoning.


Low budget zijn wij ook aan het proberen, ons casco huis wordt niet zo duur, maar wij willen wel een, onderhoudsvrij, 0 op de meter huis dus er komen heel veel dure dingen bij: aardwarmte, zonnepanelen, wtw (warmteterugwinning) zijn erg kostbaar. De prijzen stijgen idd heel hard door de schaarste in de bouw.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:29

Ze hebben het aangepast.. nu is de vooroplevering de week ervoor.. dus ook na de bouwvak

Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:33

-O- -O- -O-

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:50

We zijn begonnen *\%/*
Afbeelding

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Rebel_Jits

Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:29

*\o/*
Hier zijn ze begonnen met de bekabeling overal. Electriciteit, gas, water, etc. Je kan precies zien welke buren een eiland nemen :7

09/10/2023 <3


Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:52

EliseVdS, jeetje wat balen zo'n bericht!

Goldie, wat heerlijk! Mooi plekje zo te zien!


Mag ik me bij jullie voegen? Wij waren op zoek naar een nieuwe bestaande woning, maar uiteindelijk hebben we er toch voor gekozen om te gaan bouwen.
Wij wachten dus ook op onze nieuwbouwwoning. 15 maart dit jaar hebben we een bouwval gekocht welke gesloopt mag worden en wat we ook gaan doen. We zijn nu druk met de vergunningen bezig om ons nieuwbouwhuis te laten bouwen. Dus we zullen nog veel geduld moeten gaan hebben. We maken ons vooral zorgen of we een aannemer kunnen vinden die eind dit jaar nog zou kunnen beginnen :o
Volgende week ontvangen we de bestektekeningen en kunnen we op zoek naar een aannemer.
Ik vind het echt spannend en soms vraag ik me echt af waar we aan begonnen zijn :+ Maar dit is wel de kans voor ons om een huis te laten bouwen dat helemaal naar onze zin is (vooral qua indeling, huidige huis is totaal niet praktisch ingedeeld).

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:07

Wow wat gaaf Delphi. Zal voor je duimen voor een fijne aannemer!

Jaaaa Rebel en Goldie allebei vooruitgang!

Mri

Berichten: 15292
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 06:28

En, zijn er nog updates bij jullie?

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 07:11

Bewapening ligt erin en donderdag is beton gestort *\o/*

Nu weer even naar paardlief toe, 3 dagen niet geweest. 2 dagen heel druk geweest en gisteren was ik gaar :P
Door de warmte moesten we heel goed blijven sproeien.

Afbeelding

Afbeelding
Op m'n eigen vloer :)) Hij is mooi uitgehard.

Afbeelding
Hier zijn de laatste kooitjes nog vastgevlochten. Dat werd pas na het beton gedaan zodat het nog wat gesteld kon worden.
Nu moet de bekisting voor de wanden gemaakt worden, dan kunnen die gestort en daarna de balkenbroodjes vloer en nog een keer beton.

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:53

Gaaf Goldie!!!! Was dat al bouwgrond of hebben jullie ruimte voor ruimte gebouwd en de bestemming omgezet?

Hier ook zo blij *\o/* pas was de conceptaanvraag omgevingsvergunning op veel punten afgekeurd. Weer een nieuw plan ingediend met angst dat de bijkeuken (zit er als aanbouw aan vast) afgekeurd zou gaan worden door welstand.
Nu is welstand gewoon akkoord en het voldoet aan het bestemmingsplan. Nu kunnen we eindelijk de omgevingsvergunning aan gaan vragen *\o/* Eindelijk hebben we het gevoel dat we een grote stap vooruit gaan!

Dit wordt trouwens ons stukje. Het huis is erg oud en vervallen en gaan we slopen. Vervolgens gaan we iets dichter naar het weggetje dat je op de eerste foto ziet en iets meer opzij bouwen. Niet exact terug op de plek waar het oude huis stond. Ook komt er een grote schuur bij. We mogen 150m2 bijgebouw bouwen.
Afbeelding

Afbeelding

Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:57

Wij hebben het al als bouwgrond gekocht, anders was het risico ons te groot geweest ook. Plus dat we helemaal niet van plan waren om zelf te gaan bouwen :') Eigenlijk net als bij jullie :+
Deze bouwkavel is wel via ruimte voor ruimte regeling ontstaan. Voorheen stonden er grote kassen die zijn nu helemaal weg en daarvoor kwamen 2 bouwkavels. Het andere kavel is naast de buren en huis is al af en bewoond. Kwamen er toevallig achter omdat ik er schuin tegenover les met paard.

Lekker dat jullie eindelijk goed bericht hebben gekregen! Hopelijk kunnen jullie nu snel indienen voor de omgevingsvergunning en dan begint het wachten weer opnieuw :+
Hier werd er niet met concepten gewerkt. Mooi plekje ook zo te zien!

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:10

Goldie schreef:
Wij hebben het al als bouwgrond gekocht, anders was het risico ons te groot geweest ook. Plus dat we helemaal niet van plan waren om zelf te gaan bouwen :') Eigenlijk net als bij jullie :+
Deze bouwkavel is wel via ruimte voor ruimte regeling ontstaan. Voorheen stonden er grote kassen die zijn nu helemaal weg en daarvoor kwamen 2 bouwkavels. Het andere kavel is naast de buren en huis is al af en bewoond. Kwamen er toevallig achter omdat ik er schuin tegenover les met paard.

Lekker dat jullie eindelijk goed bericht hebben gekregen! Hopelijk kunnen jullie nu snel indienen voor de omgevingsvergunning en dan begint het wachten weer opnieuw :+
Hier werd er niet met concepten gewerkt. Mooi plekje ook zo te zien!


Haha inderdaad net als ons. Wij wilden absoluut niet gaan bouwen :+ :') en ruimte voor ruimte is inderdaad nog meer risico en ook nog eens erg duur.
Dus jullie hebben gewoon eerst alles uitgetekend hoe jullie wilden en bepaalde onderzoeken gedaan (sondering, schoongrondverklaring e.d.) en direct ingediend als omgevingsvergunning?

Hier moet je bij de gemeente eerst een concept omgevingsvergunning aanvragen. Dat wordt getoetst door de welstand, getoetst aan het bestemmingsplan en er wordt gekeken naar de verkeersveiligheid, riolering en nog wat dingen. Dat krijg je dan teruggekoppeld en als het goed is kun je je omgevingsvergunning aan gaan vragen en als het niet goed is kun je aanpassingen doen en opnieuw laten toetsen.
Voordeel is dat je bij het indienen van de echte omgevingsvergunning dan eigenlijk al weet dat de kans groot is dat alles er in één keer doorheen komt.

Maar dat wachten is inderdaad wel een dingetje ….pfff. We hebben een adviesbureau/architect in de hand genomen en dat hij doet, doet hij prima. Alleen moeten we hem echt achter de broek zitten.
En bij de gemeente bellen we ook regelmatig hoe het ervoor staat.


Mag ik vragen hoe lang het bij jullie geduurd heeft vanaf het moment van indienen tot echt starten met de bouw? Ik denk dat wij heel blij moeten zijn als er eind dit jaar nog iets gebeurd.
Is het niet door het wachten op de vergunning, dan is het wel door het vinden van een aannemer met tijd.

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:21

De omgevingsvergunning aanvraag moet bij de gemeente gedaan worden, maar de procedure is wel landelijk vastgelegd: De procedure duurt 8 weken, de gemeente kan 1 keer verlenging aanvragen van 6 weken, totaal max 14 weken. Tijdens de 8 weken kunnen ze om aanvullingen vragen: de procedure ligt dan stil gedurende maximaal 6 weken (korter als je je spullen sneller aanlevert). Daarna ligt de vergunning nog 6 weken ter inzage en kunnen belanghebbenden bezwaar aantekenen. Daarna is de vergunning onherroepelijk. Worst case: 14+6+6 = 26 weken. Oh nee, worst case is natuurlijk dat ze de vergunning niet willen verlenen :( :( .

Wij hebben ook niet met een concept aanvraag gewerkt (deze gaat vooraf aan de hierboven beschreven procedure), de gemeente kan je dat aanraden, maar volgens mij kunnen ze je niet dwingen. Bij ons was er een voortraject met een bouwcoach voor het hele project, dus wij hebben nadat de coach akkoord was direct ingediend. Vorige week heeft de welstand vast goedkeuring gegeven zonder één opmerking!!!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:34

anneve schreef:
De omgevingsvergunning aanvraag moet bij de gemeente gedaan worden, maar de procedure is wel landelijk vastgelegd: De procedure duurt 8 weken, de gemeente kan 1 keer verlenging aanvragen van 6 weken, totaal max 14 weken. Tijdens de 8 weken kunnen ze om aanvullingen vragen: de procedure ligt dan stil gedurende maximaal 6 weken (korter als je je spullen sneller aanlevert. Daarna ligt de vergunning nog 6 weken ter inzage en kunnen belanghebbenden bezwaar aantekenen. Daarna is de vergunning onherroepelijk. Worst case: 14+6+6 = 26 weken

Wij hebben ook niet met een concept aanvraag gewerkt (deze gaat vooraf aan de hierboven beschreven procedure), de gemeente kan je dat aanraden, maar volgens mij kunnen ze je niet dwingen. Bij ons was er een voortraject met een bouwcoach voor het hele project, dus wij hebben nadat de coach akkoord was direct ingediend. Vorige week heeft de welstand vast goedkeuring gegeven zonder één opmerking!!!


Klopt inderdaad. Wij bouwen niet met een project mee, maar echt alleen. Wij hebben dus zelf een architect/adviseur in de hand genomen. Eerst een conceptaanvraag werd ons aangeraden, omdat je dan sneller antwoord hebt. Na ongeveer 3 weken weet je of het plan voldoet aan het bestemmingsplan (nu is dat niet zo spannend, dat valt gewoon op te zoeken) en of de welstand akkoord gaat. Eerste keer ging welstand niet akkoord, nu wel. Na de aanvraag hebben we ook een gesprek gehad van een uur waarin alles besproken is. We hebben nu een heel dossier al daar. Saneringsonderzoek is al gedaan en we hebben een schoongrondverklaring. Ik hoop dat het straks echt volledig ingeleverd wordt en ze niet aanvullende info vragen.

Dat wist ik overigens niet dat ze het met 6 weken stil kunnen leggen als je niet vlot genoeg dingen aanlevert. Dat is een goede, want soms moeten we de architect echt achter zijn broek aanzitten. We zullen dit op voorhand ook eens bespreken met hem, dat het dan echt vlot moet gaan ;)

Ik wist wel dat het standaard 8 weken duurt en éénmalig met 6 weken verlengd kan worden. Daar ga ik alvast maar van uit. Dan valt het niet tegen. En 6 weken ter inzage was mij ook bekend.

Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:46

Maar dat het stilgelegd kan worden informeert de gemeente je dan ook over. Wij hebben half januari de eerste aanvraag ingediend. Daar ontbraken wat dingen, toen hadden we 4 weken de tijd. Lukte net niet door externe bedrijven die geen tijd hadden. Uiteindelijk 20 maart weer ingediend en 1 juni was het goedgekeurd (welstand op 11 april zagen we in de documenten). Volgens de welstand was het op zichzelf staand al helemaal goed en ook helemaal volgens bestemmingsplan :)
Gesprek met de gemeente is hier bijna onmogelijk _O-
Hier is vrijwel direct na indiening aanvraag omgevingsvergunning gepubliceerd in krant en op internet dat er gebouwd ging worden en dat bij bezwaar contact met gemeente opgenomen moest worden. Dus dat liep bij ons tegelijk, scheelt weer.

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

anneve

Berichten: 1464
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:10

Oh ja, 4 weken ipv 6 weken kan het stil gelegd worden. Klopt helemaal.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:43

Mooi plekje Delphi! En fijn dat je positief bericht hebt gehad! :)


Ik vroeg me af of jullie een idee hebben voor de tuin zodra de woning wordt opgeleverd? Ons huis wordt november opgeleverd (als het niet voor de 5e x wordt uitgesteld |o ) en we willen volgend voorjaar dan pas de tuin gaan doen. Maar wat doe je dan met je grond in het half jaar er tussen?
Stel je doet er niks mee, dan wordt het toch een grote modder/onkruid bende?

Linde-Levana van 't Witteveen v. Alfred van Braakzicht *Z1+6

Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:52

Een paar grote tegels erin om op te stappen zodat je zonder prutvoeten bij de voordeur komt?

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:55

Hoi! Mag ik hier ook meepraten? We hebben op dit moment een optie op een nieuwbouw woning en we hebben zojuist besloten het te willen aan kopen! Zoals het er nu naar uitziet gaan ze in december bouwen en zal de oplevering pas Q1 2020 zijn. Dat duurt nog heel erg lang, maar als voorpret lees en praat ik graag met jullie mee!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marygoround en 4 bezoekers