Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:29

Hoef de komende dagen alleen nog even toch een zakje aardappelen van 1 kg halen kunnen de mijne nog even doorgroeien. Voor de rest eet ik voor nu alleen nog verse groente van de tuin en vriezer langzaam aan het vullen.

Gelukkig kan ik een vriezer krijgen van iemand dus dat kom dan ook weer mooi uit. <3 Kan ik mooi binnenkort een bak yoghurt aardbeien ijs maken. :j :9

F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:32

joyce_eddy schreef:
Waar hebbbe jullie die Apple tizer gevonden? Kon hem Niet vinden


Onderin het schap bij de frisdranken is een glazen fles

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:43

Het blijft een uitdaging, maar momenteel heb ik het naar mijn idee aardig onder controle. Op zich is het niet eens zo nodig, maar ik kan zoveel leukere manieren bedenken om het geld uit te geven dat ik het zonde vind om ongemerkt heel veel geld aan de boodschappen kwijt te zijn. Ik weet hoe gemakkelijk dat gaat. Eerst heb ik het geprobeerd met een budget voor alles, maar met twee kleintjes in de luiers werkte dat voor mij niet. Die koop ik altijd in het groot in waardoor het weekbudget dan volledig verdampte. Het voornemen om in de andere weken minder uit te geven bleef meestal een voornemen en dat vond ik erg demotiverend. Nu dus een budget voor alleen de supermarkt(en). Daar halen we bijna alles, behalve dus de luiers en de billendoekjes. Ik werk niet met weken, maar met een 10-daagse cyclus, omdat mijn man een 10-daagse werkcyclus heeft. Daarin doen we één keer grote boodschappen (50-55 euro) en één keer kleine boodschappen (20-25 euro, maar in totaal max. 75 euro). Dit is voor 4 personen, waaronder een kindje van bijna 2 en een baby van 4 maanden. De jongste krijgt alleen borstvoeding, de oudste eet daarnaast gewoon met ons mee. Ik gebruik een 10-daags voorbeeldmenu voor wat houvast en een uitgebreide boodschappenlijst met prijzen. Vervolgens puzzel ik gewoon net zo lang tot het past. :Y) In het begin vond ik het erg moeilijk, maar ik krijg er steeds meer lol in. Naar mijn idee kan het niet veel goedkoper. Tenzij je elke dag pannenkoeken eet natuurlijk, maar gezond eten vind ik wel het belangrijkste. Zodra ik het idee heb dat dat in het geding komt geef ik liever wat meer uit. Vooral het voorbeeldmenu en de uitgebreide boodschappenlijst waar ik in kan strepen vind ik erg handig. Ik ben benieuwd wat voor hulpmiddelen jullie gebruiken.

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:27

Klinkt goed goeroe, hier is de jongste eindelijk zindelijk (jippie) dat scheelt al heel veel aan luiers. Kun je een voorbeeld geven van wat je dan in die 10 dagen eet?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:58

Dat scheelt inderdaad in de kosten. Fijn dat dit systeem voor jou werkt goeroe.

Ik heb gotask op mijn mobiel, daar heb ik een subtab in gemaakt met boodschappen en een subtab met maaltijden. Zo houd ik bij welke boodschappen ik nodig heb en welke maaltijden ik in de week gepland heb staan. Aanbiedingen gaan bijvoorbeeld net als vaste boodschappen gelijk op de lijst. Ik gebruik de app ook tijdens het boodschappen halen. Ik kan een vinkje plaatsen wanneer ik iets heb gekocht, het komt dan in het grijs onderaan de pagina te staan zodat ik de boodschappen die ik nog moet kopen in het zwart bovenaan heb staan. Dit vind ik fijner en overzichtelijker werken dan op papier.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:08

Uit de luiers, daar verheug ik me ook op, en niet alleen vanwege de kosten. :+ Mijn voorbeeldmenu:

1) Nasi, bami of risotto
2) Pannenkoeken of nieuw recept (meestal iets nieuws want ik ben niet zo dol op pannenkoeken :P)
3) Soep met broodjes (meestal zelf gemaakt met deels groente van dag 1)
4) Pasta
5) Stamppot
6) Wraps of taco's
7) Broodje hamburger/gezond of Turks brood (belegd met groente en kaas) met salade
8) Aardappelen, groente en vega/vlees
9) Patat met een snack
10) Couscous en/of broodje falafel/shoarma

Ik gebruik het zo flexibel als ik wil, maar vind het handig dat de boodschappenlijstjes hierop zijn ingesteld. Als ik geen zin heb in gedoe kan ik erop terugvallen en als ik iets anders wil kan ik dat eenvoudig aanpassen. De kleine boodschappen doen we op dag 2 en de grote boodschappen op dag 7. Zelf eet ik geen vlees. Voor mijn man en dochter kopen we incidenteel een stukje (biologisch) vlees. Dat is duur, dus gebeurt niet vaak en ik verdeel het dan meestal in meerdere kleine porties. We eten regelmatig een (biologisch) eitje, noten of peulvruchten in plaats van vlees(vervangers). Verder gebruik ik vooral heel veel groente, meer dan je waarschijnlijk zou denken bij het lezen van het menu. Ondanks dat ik met het seizoen en de aanbiedingen meekook gaat een groot deel van het budget dan ook op aan groente, fruit en noten.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:19

Boodschappen lijstjes vergat ik heel vaak. Dus nu maak ik een lijstje in mn telefoon.
Bovenaan schrijf ik het menu en eronder de boodschappen.
Als ik het in de winkel heb gepakt haal ik het van mn lijstje af.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:27

Die app klinkt ook handig C_arola! Ik gebruik Listonic. Daar heb ik twee uitgebreide boodschappenlijsten in staan (voor de kleine en de grote boodschappen) met alles wat ik nodig zou kunnen hebben, dus rekening houdend met het menu. In plaats van dingen op het lijstje te zetten streep ik er dus bijna alleen maar dingen af. Verder heb ik zoveel mogelijk de prijs per kilo en de verpakkingsgrootte erbij staan (gebaseerd op de goedkoopste producten bij de AH). We gaan meestal eerst langs de Aldi, maar zo kan ik de prijzen goed vergelijken. Bovendien weet ik hierdoor al behoorlijk precies hoeveel ik kwijt ga zijn aan de boodschappen en kan ik dus nog wat 'knutselen' om het passend te krijgen. Dingen zoals groente en fruit pas ik op het laatste moment nog aan. Op de voorgeprogrammeerde lijst staat bijvoorbeeld 'groente voor stamppot, 2 euro' en dat verander ik dan in bijvoorbeeld snijbonen met de actuele prijs. Klinkt vast heel ingewikkeld allemaal en het was wat werk om het in te stellen, maar het werkt voor mij wel heel goed.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:30

Fijn dat het voor jou goed werkt :) ik stond sceptisch tegenover GoTask maar ik ben er erg blij mee. Heb er bijvoorbeeld ook een lijst op gemaakt met kleding voor de kinderen bijvoorbeeld wanneer ze overgaan naar een nieuwe maat.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:43

Je maakt me wel nieuwsgierig, ik ga die app ook eens downloaden.

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:23

Ik gebruik ook telefoon als boodschappenlijstje.

Geef nu geloof ik ongeveer 10 euro uit per week, maar haal nu ook verse groente van de moestuin af dus die kosten heb ik al niet. Fruit komen ook van de moestuin en heb nu al 3 potten aardbeien jam en 1 pot aardbeien/aalbessen jam staan en zelf gemaakt. Ik eet nu ook gewoon dat wat de tuin voor mij heeft. In plaats van fruityoghurt koop ik nu blanke yoghurt en doe daar een schepje eigen gemaakte jam doorheen.

Vlees heb ik via mijn vader voor inkoopsprijs of als ik wat in de aanbieding zie of 30% korting.

En heb een vriezerkastje erbij geregeld die mij niks kost dus kan ook nog meer groenten invriezen/inmaken. Kan ik straks van de winter ook goed eten. *\o/*

amsterdam10
Berichten: 590
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:53

10€ :wow: wat knap zeg.

Ik heb net voor het eerst een pakket opgehaald met de app Too good to go. Erg leuk! Voor €4 heb ik 3 halve broden, 1 taartje en 2 puddingbroodjes. :9

Echt een aanrader!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:33

Dat is een leuke korting.
10,- is netjes aan boodschappen per week, ik neem aan voor 1 persoon?

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:52

Ja voor 1 persoon en zonder de kat mee gerekend. Daar ben ik ongeveer in de maand 30 euro kwijt.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:22

Ik zag net op scoupy dat er een Lenor aanbieding is, misschien is hier ook iemand geïnteresseerd.

amsterdam10
Berichten: 590
Geregistreerd: 03-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:25

C_arola schreef:
Ik zag net op scoupy dat er een Lenor aanbieding is, misschien is hier ook iemand geïnteresseerd.


Thanks voor de tip!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:35

C_arola schreef:
Ik zag net op scoupy dat er een Lenor aanbieding is, misschien is hier ook iemand geïnteresseerd.


Klopt, de geurparels, ik was er blij mee in ieder geval.

Edit: Vanaf maandag trouwens weer 4 gratis artikelen, 2 x koopmans mix, blikje dr pepper, en radler 0,0 in petfles.

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:49

Ik vind die geurparels niets. Gebruik ze nu als luchtverfrisser in de stofzuiger :')

F_inley

Berichten: 6400
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:56

Alwiene schreef:
C_arola schreef:
Ik zag net op scoupy dat er een Lenor aanbieding is, misschien is hier ook iemand geïnteresseerd.


Klopt, de geurparels, ik was er blij mee in ieder geval.

Edit: Vanaf maandag trouwens weer 4 gratis artikelen, 2 x koopmans mix, blikje dr pepper, en radler 0,0 in petfles.


Heb je connecties haha wel leuk om te weten

Die geurparels vind ik niks heb een x zo'n proef zakje gehad

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:01

Ik vind de geurparels heerlijk, ben helemaal gek van de geur 'Dromen'.

Enne nee geen connecties, maar er zijn mensen die een Sneak Preview krijgen, die mogen al een paar dagen eerder kopen om de verkrijgbaarheid en interesse te testen. Ikzelf zit daar helaas niet bij, maar via o.a. Pepper.com is die info dan vaak al wel te vinden, zo ook nu :D

Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:07

Even weer over de stappenteller van de Etos: ik zit op 500.000 stappen. Maximum bereikt staat er, dus krijg ik nu geen aanbiedingen meer denk ik :\ Is er iemand met ervaring hiermee?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:10

Erres schreef:
Even weer over de stappenteller van de Etos: ik zit op 500.000 stappen. Maximum bereikt staat er, dus krijg ik nu geen aanbiedingen meer denk ik :\ Is er iemand met ervaring hiermee?


Klopt, voor deze challenge heb je hem 'uitgespeeld', over een poosje worden ze allemaal gereset (weet de datum niet uit mijn hoofd zo) en kan je weer overnieuw beginnen met nieuwe aanbiedingen. Tenzij ze er toch mee stoppen uiteraard :)

Edit: tm zondag 1 juli, dus het schiet al op :)

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:16

Ik heb nu al bij 2 winkels in de handen gestaan met die lenor actie.. maar bij specificaties staan andere inhoud verpakkingen.. welke hebben jullie genomen en zijn die goedgekeurd??
Ik werk zelf in een supermarkt en weet dus dat er 2 maten zijn maar beide niet de goede inhoud.. Wil toch wek graag de actie meenemen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:21

Als je kassabon insturen klikt kan je meestal met de app de streepjescode scannen en dan zegt hij wel of het goed is of niet.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 00:02

Ik heb ook de oude 275 gram gekocht. De verpakkingen blijven even groot maar ze doen er nu nog maar 210 in. Ik heb hem bij AH voor de scanner gehouden en omschrijving is alleen Lenor en bedrag klopte ook. Meer ziet Scoupy niet en dus is t gewoon goed gekeurd ;)