Oldtimergek wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:12

Er zijn allerlei verfsystemen op de markt en ik zoek het meestal in de botenhoek omdat daar veel ervaring is met het lakken van aluminium boten. Aluminium op boten gedraagt zich in deze context hetzelfde als aluminium van Land Rovers :D

Voor autolakken het ik goede ervaringen met produkten van de Beer: http://www.debeerverf.nl/

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:31

ikke schreef:
Er zijn allerlei verfsystemen op de markt en ik zoek het meestal in de botenhoek omdat daar veel ervaring is met het lakken van aluminium boten. Aluminium op boten gedraagt zich in deze context hetzelfde als aluminium van Land Rovers :D

Voor autolakken het ik goede ervaringen met produkten van de Beer: http://www.debeerverf.nl/

Mijn dank is groot!!!!

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:38

Wij hebben nog een Volkswagen Scirocco uit 1983 in de stalling in Nederland staan en we hadden een Chevrolet Suburban uit 1983, maar deze hebben we net verkocht hier op Sint Maarten. Deze auto stond in de stalling in Nederland niets te doen dankzij de nieuwe oldtimerregeling. Toen we hoorden dat we een auto mee konden nemen naar Sint Maarten hebben we de Chevy maar meegenomen en hier nog goed kunnen verkopen.

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:05

prachtig dit topic.. hier ook een oltimerfan... er vroeger mee groot gebracht..
Op dit moment heeft mijn vader een A ford coupe uit 1931 te staan...prachtig.. ik moet er nog in leren rijden, maar dat is nog wel even een dingetje...
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:49

Ik zit normaal onder mijn meeleessteen maar die oldtimer hierboven is echt <3

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:13

Rebecca schreef:
Ik zit normaal onder mijn meeleessteen maar die oldtimer hierboven is echt <3


Bedankt haha, hij is ook prachtig.. Je kunt de kofferbak opendoen.. Daar kun je ook zitten.. Als kind zaten we daarin, mijn ouders binnen, wij buiten.. En dan de hele reis zwaaien naar iedereen en kop stijf van de wind.. Jeugdsentiment..

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:33

Kasty schreef:
Rebecca schreef:
Ik zit normaal onder mijn meeleessteen maar die oldtimer hierboven is echt <3


Bedankt haha, hij is ook prachtig.. Je kunt de kofferbak opendoen.. Daar kun je ook zitten.. Als kind zaten we daarin, mijn ouders binnen, wij buiten.. En dan de hele reis zwaaien naar iedereen en kop stijf van de wind.. Jeugdsentiment..

Dat heet een Dixie seat :D

Maar hij ziet er goed uit op de foto's.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 21:12

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk is de Opel klaar voor de APK keuring.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 10:45

ikke schreef:
Ballard_L schreef:
Klopt, alles kan kapot, maar hij heeft nog maar 1 ton op de teller en de garage die de apk heeft gedaan zei dat het een hele goede motor was. We zijn idd lid van het dubbelluchtforum. Mijn man is gelukkig heel handig met auto’s :) hij is op dit moment de roestplekken aan het aanpakken. Ik ben niet zo van de techniek. Dat laat ik lekker aan hem over :P

Onze T3 was een diesel, maar had niet zoveel power. We hebben daarvan al een keer de hele motor laten reviseren en vier versnellingsbakken eronder gezet, maar het was altijd een beetje tricky...



Ik heb een poos een basic T3 met een 1600 Diesel gehad. dat ding redde de 120km/h niet eens! Vandaar ook mijn tip: alleen de sterkste versies zijn goed genoeg voor een camper, wil je ook nog een beetje veilig in het buitenland kunnen rondtoeren.


Ik weet niet precies welke uitvoering T3 diesel wij hebben, pap heeft er iig een turbodiesel van gemaakt, maar ook met onze bus rijden we niet harder dan 80 à 90 km per uur. Gaat prima, je rijdt alleen niet zoveel km op een dag als dat je met een moderne auto doet. Maar onze "Bert" komt overal, van Noorwegen tot Oostenrijk en Italië.

Een goede camper kost gewoon héél véél geld. De onze was in aanschaf wat goedkoper, maar daar wordt al 5 jaar aan gesleuteld en zou nu ook veel meer kosten.

Ballard_L

Berichten: 2492
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:35

Met die van ons reden we ook max 80/90 km/uur. Vonden wij ook wel lekker eigenlijk, lekker relaxed :)

Luxorvalkje
Berichten: 1935
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:37

Het is al een tijdje stil hier. Ik ben benieuwd naar de progressie foto’s van de verschillende projecten!

Ook heb ik een vraag die volgens mij eerder voorbij is gekomen, maar ik kan hem niet meer terug vinden.
Ik las (volgens mij in dit topic) over een goedje dat je in je benzinetank kunt gooien om je motor schoon (schoner) te maken? Maar ik kan dus nergens meer vinden eat het was.

Kunnen jullie me verder helpen?

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:40

Het opknappen van onze oldtimer staat helaas nog steeds op een laag pitje. Eerst moet ons huis en tuin klaar, de schuur opgeruimd en dan kunnen we beginnen!
Gelukkig is de donorauto wel al aanwezig en binnenkort beginnen we wel alvast met het demonteren van enkele onderdelen.

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:49

Luxorvalkje, ik gooi er meestal Wynn's injector cleaner in. Die reinigt het brandstofcircuit.
Afbeelding

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:10

Huertecilla schreef:
Kabayo schreef:
Jaa! Ben verliefd op mijn Volvo 340 uit 1987!


Wat ligt er vooronder? Een 1.4 of de 1.7?
Luchtinlaten in de voorbumper doen vermoeden dat het een 1,4 variomatic is.

Zuinig op zijn hoor, want deze Hollandse glorie is zelfs in NL behoorlijk zeldzaam aan het worden.
Ronduit onbegrijpelijk dat de Nederlandse liefhebbers van klassiekers deze auto misprijzend over de motorkap zien.

Met name de variomatic modellen zijn echt meer dan de kleine moeite van het behouden van Nederlandse autohistorie waard. Dat nog afgezioen van het *\o/* bezittersgegeven dat het veel ´betere´ autos zijn dan (bíjna) om het even welke Britse, Franse of Italiaanse auto uit die tijd ook.
De Renault motoren en de 2 liter uit de Volvo 240 zijn staan in de top van de meest betrouwbare blokken ooit en de _/-\o_ transaxle hadden verder alleen Porsche en Alfa!!

Een kleine aanvulling meneer Huertucilla; de transaxle werd door dr. Jano bij Lancia Aurelia in 1950 ontworpen en later kreeg de Lancia Flaminia het ook. Rond die tijd bracht het Spaanse auto merk Pegaso ook een supersport wagen uit met datzelfde concept.
de Lancia Aurelia B20: Afbeelding
de Pegaso Zi03 een prachtige Spaanse auto:
Afbeelding
Overigens was ook Jano niet de eerste ontwerper van dit concept als ik mij niet vergis.

Ofschoon ik zelf vreselijk slechte ervaringen heb opgedaan met de Volvo overgenomen van mijn vader, denk ik inderdaad dat vooral de eerdere Daf's prachtige en zeer goede auto's waren. Daarna heb ik trouwens een Fiat selecta gekocht die uitgerust was met een gelijksoortige continu variabele versnellingsbak was uitgerust en die vond ik gewoon heerlijk !!!

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:28

Mijn semi oldie had een APK afkeur, RV veer geknapt. Na plaatsen nieuwe veer en goedkeuring mocht ze dan ook nog weer voor een steekproef. Gelukkig allemaal in orde.
Aanstaande zaterdag nog even snel een taxatie en dit weekend een detailbeurtje. Dan 24 mei toch de veer LV ook maar vervangen zodat we zonder problemen de vierlandenrit kunnen rijden.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:32

Wat een lekker topic!

Mijn eerste auto was een Austin Mini uit 1988, helaas heb ik hem na 6 jaar (on-)trouwe dienst moeten verkopen. Maar wat een fantastisch autootje. <3

Afbeelding


Mijn moeder heeft een Alfa Romeo Giulia 1300 Super (met 1600 motor) uit 1971.

Afbeelding

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 16:37

Hey weer even leven in het topic.

Hebben jullie tips om krasjes uit chrome te verwijderen?

KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:44

Telt Ford Granada ook? :+

Afbeelding

Op dit moment staat ie te verstoffen ivm kapotte versnellingsbak maar zodra die gerepareerd is hoop ik er in te mogen rijden <3 (is van mijn vader)
Zal toch nog wel enige tijd duren (sowieso tot ik 18 ben over een jaar haha)

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:47

Belgom of Meguiars Metall polish mits niet te diep

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:59

Daks schreef:
Hey weer even leven in het topic.

Hebben jullie tips om krasjes uit chrome te verwijderen?

Je zou kunnen proberen met filler, maar ik zou er zelf niet aan durven beginnen.. Dat krijg je nooit netjes.
Zijn het hele kleine oppervlakkige krasjes? Ik krijg kleine krasjes er nog wel eens uit met Poorboys Black Hole. Let niet op de kleurindicatie, de detailer waar ik contact me heb gebruikt hem zelfs op witte auto's; https://www.carclean.com/nl/black-hole-473ml.html

Of Metal of Honour, werkt ook zalig; https://www.carclean.com/nl/metal-of-ho ... -30ml.html

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:14

Dit topic nog niet eerder tegen gekomen maar wat leuk dat er nog meer mensen op bokt zijn met oldtimers.
Mijn liefde is aangewakkerd door mijn ex maar altijd gebleven. Ik ben zelf in het bezit van een Opel Corsa A1 uit het bouwjaar 1987. Dus nog net een oldtimer, ze is dit jaar 31 jaar oud geworden en still going strong. Al moet ik zeggen dat na de koppakking vervangen te hebben ze meer olie dan benzine zuipt. De nieuwe motor staat al klaar, nu de monteur nog tijd laten maken (mijn huidige vriend).

Afbeelding

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:31

Renee1991 schreef:
Daks schreef:
Hey weer even leven in het topic.

Hebben jullie tips om krasjes uit chrome te verwijderen?

Je zou kunnen proberen met filler, maar ik zou er zelf niet aan durven beginnen.. Dat krijg je nooit netjes.
Zijn het hele kleine oppervlakkige krasjes? Ik krijg kleine krasjes er nog wel eens uit met Poorboys Black Hole. Let niet op de kleurindicatie, de detailer waar ik contact me heb gebruikt hem zelfs op witte auto's; https://www.carclean.com/nl/black-hole-473ml.html

Of Metal of Honour, werkt ook zalig; https://www.carclean.com/nl/metal-of-ho ... -30ml.html


Black hole is een filler en verwijderd geen krasjes maar verdoezeld deze door ze op te vullen

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 18:34

Afbeelding

Hier een foto van de krasjes. Inmiddels al 2 keer gepoetst met meguiars metal polish. Helaas blijven ze erg zichtbaar

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 18:35

Kittydilan en rose Welkom

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:10

Handmatig of met machine? Cuttingfactor van de pad?