Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:44

Kaka schreef:
Janine1990 schreef:
[ [url=m/c3sKmI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat is dit voor gedrocht en hoe krijg ik m uit de grond zonder kraan? Geen beweging in te krijgen.


Maakt hij ook bloemen?


Niet dat ik me kan herinneren. (oude foto is genomen rond september geloof ik)


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:09

Kaka schreef:
Janine1990 schreef:
Niet dat ik me kan herinneren. (oude foto is genomen rond september geloof ik)


Hmm, ik moest bij het blad en de struikvorm aan boerenjasmijn denken, maar die zou nu vol in bloei (witte bloemen) moeten staan. Hoewel hij natuurlijk niet bloeit wanneer je hem helemaal teruggesnoeid hebt. Hij bloeit normaal van mei t/m juli, daarna is het een vrij onopvallende struik. Maar ik weet dus niet zeker of het dat is.


Dat zou best kunnen! Er is wel over gesproken als dat het een onwijs mooie plant zou zijn.
Maar ik vind het nu een sta in de weg :P

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:47

Gaaf ding Vjesta!!! Waar ga je hem neerzetten?

De struik is verwijderd... ik heb uiteindelijk gewonnen. Wel mijn grasmaaier gemolesteerd, dus echt opgeknapt is het nog niet :')
Morgen de bosmaaier van mn vader maar even misbruiken dan. :+

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:37

Jammer dat je het snoeiafval van de taxus niet meer kwijt kan Prairy! En apart dat jullie moeten betalen voor de afvoer van groenafval! :oo Wij kunnen dit gewoon gratis wegbrengen.

Afbeelding

Net even naar de Praxis geweest. Prachtige Hortensia's voor 9 euro per stuk :oo
Heb eerst maar ruimte voor twee. Zodra de berg grond links ook weg is kan ik ze alledrie kwijt. :)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:15

Als het goed is zien ze echt alleen in de namiddag zon. :)

En inderdaad, ze zijn prachtig... zeker voor dat geld! Vorige week kon ik voor 6 euro hele zielige struikjes kopen bij het tuincentrum. totaal geen stevigheid aan. Of voor 4 euro van die stekjes...
Nu heb ik voor 9 euro gewoon een volwaardige struik, ook al is het nog niet een hele grote.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:27

Ben ook wel benieuwd naar een tekening Dana!

Neonlight, het is echt prachtig geworden!! En past inderdaad heel goed bij de woning!

Hier ook weer een beetje geknutseld. Drie aanhangers vol grond weggebracht... nog zeker 3 te gaan... :x

Afbeelding

Eerst ff de bosmaaier er langs. Zal even een nieuwe grasmaaier kopem. :')

Daarna de laatste hortensia gepoot en gras gezaaid. Opdat het nog wat gaat lijken for the time being.
Afbeelding

Eerder dan volgend jaar wordt het toch niet qua graszoden leggen ben ik bang.

Moet nog wel een creatieve oplossing bedenken voor het hokje dat er af gaat. Want die tussenmuur blijkt dus los te zijn gezet.
En vertoont al behoorlijke scheuren door het verwijderen van de helft van mijn helft. (Heb ik niet gedaan... :P )

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:47

Mijn annabelle is gisteren min of meer plat gegaan door de regen.
Hij is echt groot... wat kan ik hier het beste mee doen?
Staat vol in bloei nu... maar de bloemen zijn zo zwaar...


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:15

Nah dat wordt dus weg met de annabelle :+ wat een werk...
Iemand een leuk alternatief?
Afbeelding

Intussen ben ik voor de oplossing ban Karin gegaan :D

Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:30

Kaka schreef:
Strong Annabelle doet het wel beter, of een andere hortensia, soorten genoeg.


Deze plant had niet echt mijn voorkeur :o Maar hij stond er en de voortuin heeft niet echt prio.
Iets compleet anders heb ik dus ook geen moeite mee... Maar vind het wel fijn om bij de deur iets hogers te hebben ofzo. Sowieso ook omdat de buren dat ook hebben. Niet zo zeer vanwege de privacy, daarover heb ik niet te klagen qua buren.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 21:00

Ik geef mijn hortensias elke dag een gieter vol, maar mag niet baten helaas... :')
Hoop dat ik snel een buitenkraan heb, dan kan ik de slang er mooi bij leggen!

Verder gieter ik momenteel elke avond mijn gazonnetje en dat werkt z'n vruchten wel af!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:29

<3

Prachtig!!!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:14

Jolien, tegen het woekerende bamboe...

Mijn ouders hebben bamboe in een speciekuip ingegraven... Veel bamboe, geen gewoeker...

Weet zo even niet of je (al) last hebt van woekerende bamboe... Maar je kan er zo een stuk bij weg steken/uitsteken en op een andere manier ingraven. :)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:27

Ik kwam dit tegen gisteravond...
Afbeelding

Dit wil ik :Y)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:40

MarliesV schreef:
Vjestagirl, ik ben helemaal niet van meteen de instanties er bij slepen maar hier had ik toch even aangifte van vandalisme van gedaan bij de politie/wijkagent.
Klinkt niet als een incidentje.....


Nou inderdaad zeg... wat een debielen.

Sterkte ermee!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:59

Ik geef dus veel te weinig water.
5 gieters over een paar (7 a 8) m2 savonds als het in de schaduw ligt.

Maar het gras komt wel omhoog gelukkig. Helaas een musje die het zaad heeft ontdekt... :/

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:48

Ik vind het alleen belangrijk dat gras lekker loopt... :')
Dat doet het nu niet helaas... er liggen korrels beton op en weet ik veel wat nog meer... :\
Vorig jaar heb ik een hoop doorgezaaid, nouja, ik deed een poging... Eens kijken of we de boel weer wat aangenaam kunnen krijgen dit jaar. :+

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:51

Nouja, als het nat is ga je toch al niet voor je plezier over het gras lopen :P

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:33

Mijn ouders zetten dan wel eens glazen bier in de tuin, daar kruipen ze dan in en verzuipen ze in geloof ik.

Maar die hebben er ook echt maar één of twee jaar last van gehad en daarna nooit weer... :?

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:26

Mijn hortensia's beginnen al heel enthousiast blad te geven. Wanneer mag ik ze knippen? En hoever? Ik heb ze vorig jaar gepoot.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:08

Afbeelding

Oei ik groei... Euh bloei...

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:33

Malenka, als je je verveelt...

Mijn bijkeuken is inmiddels af en mijn vader vraagt al naar een plattegrond. Ik was al redelijk overtuigd van wat ik zou willen... Maar nu slaat de twijfel weer toe....
Op de foto's de situatie nu, met als bijschrift mijn plannen...

Afbeelding
Alle bestrating komt een klein stukje omhoog en worden grote antraciet tegels. Het stukje border aan de kant van de buurman wordt ook bestraat. Rondom mijn bijkeuken komt een klein stukje met grind (kleur nog nader te bepalen, daaronder een drainagebuis tegen opspattende rotzooi, scheelt schoonmaken)

Afbeelding
Het pad wilde ik weghalen, net als de volledige border langs het pad. Alles wordt dan gras.
Een nieuw pad van stepstones (zelfde als bij de achterdeur en tuindeuren) iets verder naar het midden.
Links zie je nog een kleine border, hierin staan 3 hortensia's. Deze border wil ik behouden.

Afbeelding
Het rare hutje en de betonplaat moeten weg. Nog nader te bepalen hoe we die constructie zo krijgen dat het hutje van de buren wel goed blijft. Huidige constructie maakt het hutje van de buren kapot. Op deze plek zou ik dan nog een terras willen, eventueel met douglaspalen een pergola waar ik dan gordijnen in kan hangen. Zoiets
Ik wil nog zo'n bank maken voor op het terras en/of het andere terras bij de deuren.
Rondom het schuurtje moet alles ook nog bestraat worden, tevens moet het schuurtje nog goed geschilderd worden. Alleen de voorkant heeft een kleur. Met name het zwarte is niet goed, veeg je er zo af.

Zo had ik het in gedachten, en nu vraag ik me af of het niet té onderhoudsarm wordt op deze manier... :+ Alleen hortensia's is misschien wat saai. Bomen hoef ik niet zo nodig.
Qua aankleding ga ik een beetje richting boho-chic

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 20:28

Ik heb dus niets met klimplanten :o Vind het wel een optie voor de scheiding met het hutje van de buren.
Tuin is als je er in staat verre van klein :o Iets meer dan 20 meter diep.

Ik heb wel gedacht aan iets van bamboe :j Op een muurtje achter het toekomstige terras bijvoorbeeld. (verhoogd border)

Hortensia's wil ik inderdaad per se behouden :j

Ohja en de tuin ligt op het noordoosten. Ik heb vrij lang zon op de plek waar ik het terras wil hebben. En later in de avond schijnt de zon in huis door de tuindeuren.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:25

Ik heb een boom achter mijn huis staan, geen idee wat voor boom.
Maar die zaadjes noemen wij altijd helicoptertjes...

Door de droogte is die boom heel veel zaad gaan aanmaken en in de rondte gaan strooien ergens in juli/augustus.
En nu stikt het in mijn tuin van die kleine spruiten... Is dat een kwestie van één voor één plukken? Of verdwijnen ze vanzelf? Lijkt me eigenlijk niet...

Het zijn er echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel. Kan ik wachten tot de boel op de kop gaat? Of moet ik eerder maatregelen nemen?

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:36

Vjestagirl schreef:
Een voor een plukken is voor nu de beste manier. Mijn ouders hebben ook zo'n boom in de tuin, en wij zijn met z'n 4ren 2 hele dagen bezig geweest ze weg te halen...

De beste manier is in het najaar alles met een bladzuiger op te zuigen, maar daar is het nu een beetje te laat voor


Denk je? :')

Wel geprobeerd trouwens... In de herfst... maar het was nat en dat ding zoog werkelijk alles op... :\ En toen kreeg ik ruzie met de zak. Toen zette ik 'm op blazen en toen blijf hij alles ALLE kanten op. Dus opgegeven :')

Naaah... dit is balen jonges... Ik denk niet dat ik het red in één ochtend ben gedeeltelijk ziek. Dus moet rustig aan doen. }:0 Eerst maar zien dat mijn tuintje weer wat droog wordt...

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:42

Hangt af van de staat waarin ik verkeer :P Ik ben lichamelijk ziek. En ga volgende week wat meer uren werken dan deze week. Dus moet mijn rust wel nemen op de vrije momenten.

Tuin ligt hier vrij laag, dus ik betwijfel of het volgende week donderdag ofzo weer droog is. Komen we snel genoeg achter, ben zo klaar met dit rotweer!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, JesdaJinn, Valentijn5 en 23 bezoekers