wat is een goede wasmachine?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 06:06

Waar je op moet letten is dat de ribben aan de binnenkant van de trommel van metaal zijn, trommel uit 1 stuk dus.
Sommige merken hebben daar kunststof ribben, die maken op den duur je kleding kapot doordat dat tussen de kieren blijft haken.
Ooit een Indesit gehad, Pff wat een rotding! Indes h it noemden wij die thuis!


Rijsa
Berichten: 745
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 06:50

hetty007 schreef:
LEKKERGEK schreef:
Sinds kort een nieuwe Zanussi Lindo. Gekocht via coolblue. Handige site,je kan je eisen en prijsklasse invullen, en dan komen daar de opties uit. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Hij kostte 370 euro :)

Ook ik heb vorig jaar de zanussi lindo gekocht. 8 kg lekker ruim. Koste in de aanbieding bij bcc 350 euro. Ik ben er zeer tevreden mee. Wast schoon komt bijna droog uit de trommel dus de droger heeft minder werk. En hij heeft veel programma's.


Ik heb deze ook. Prima machine. Het enige nadeel vind ik dat je niet kan zien hoelang hij nog bezig is/de was klaar is.

Bella (v.Fonne Mundig R)
Nickie (v.Amigo 188) Rijsa (v.Marnehoeve's Everest)
<3

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:07

Ik heb een Bosch maxx wasmachine + droger van inmiddels 12 jaar oud.
Doen het beide nog steeds perfect

Matheno

Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:10

Ik heb een wasmachine en droogmachine van Zanussi. Was geloof ik voor beide totaal ongeveer 600 euro kwijt, en ze werken perfect. Veel verschillende programma's.

Zou persoonlijk altijd kiezen voor Zanussi, Bosch of Miele.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

hetty007

Berichten: 519
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Op de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:40

Toen ik vorig jaar opzoek ging naar een wasmachine wou ik in eerste instansie een Bosch. Ik had een Bosch van 20 jaar oud en wilde niet goed meer afpompen. Toen ik de Bosch machines bekeek vond ik ze erg goedkoop ogen. De deuren hadden veel speling of je ze er zo af kan trekken. Wasbakje zat los en van dun plastic. De Zanussi voelde veel steviger aan. Vandaar de keus voor de zanussi

Allejandro
Berichten: 18536
Geregistreerd: 21-09-03

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 06:58

Samsung! Nu 5 jaar in gebruik en na wat opstart problemen die in garantie verholpen zijn, was ik mijn vertrouwen kwijt. Maar hij doet het nog steeds, wordt intensief ge(mis)bruikt en doet toch altijd zijn werk netjes. Kleding komt er ook schoon uit.

Ik heb overigens de optie van 30 graden er wel op maar mis de optie van 50. Soms is dat wel fijn voor erg vervuilde kleren, bij een volgende wasmachine let ik daar wel op.

Verder is hij heel zuinig! Dat vind ik fijn.

Mama van C. (06-2011) & E. (01-2013) & L. (03-2015)

Mri

Berichten: 15292
Geregistreerd: 01-12-04

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 07:17

Wij hebben sinds 2 weken een Bosch wasmachine met I-dos, ideaal!
Water hardheid 1 keer instellen, wasmiddel 1 keer instellen en gewoon de hele fles erin kiepen!

Nooit meer te veel/te weinig wasmiddel.
Maakt weinig geluid, ook met centrifugeren en de was komt er erg schoon uit.

Hiervoor een LG direcr drive. Die is na 8-9 jaar bijna overleden. Maakt een takke herrie maar werkt nog wel.
Maar met een nieuwbouw woning waar we gister naartoe zijn verhuisd en een baby op komst zijn we voor een nieuwe wasmachine gegaan. Hoeft dat ouwe ding niet mee verhuisd te worden en weten we zeker dat we niet zonder wasmachine komen te zitten als uk er is

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 07:46

Een Bosch/Siemens en zoek dan wel de Duitse variant.
Zou wel even door sparen.
Heb zelf een 6 kilo machine staan en is naast fluisterstil ook nog eens in stellen op korte programma's.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 07:53

Onze vorige wasmachine was een Indesit en daar hadden we ruim 11 jaar heel veel plezier van. We hebben nu weer een Indesit en die gaat op dit moment - afkloppen - al ruim 3 jaar mee. Nog steeds erg blij mee! Dit keer hebben we een machine met 7 kilo ruimte, de vorige was geloof ik 5 kilo. Hoe dan ook: met de vorige hebben we jarenlang bijna dagelijks zo'n 3 wassen gedaan (onze zoon was nog klein en ik werkte in de paarden, dus veel wassen). Nu wassen we in ieder geval dagelijks één keer, soms twee.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

colunder

Berichten: 3544
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 11:18

Bedankt voor de reakties,ik denk dat ik voor een Bosch ga.
nou nog even kijken welke.

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: wat is een goede wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 00:55

Wij hebben een aeg. Ik weet niet w at de prijzen nu zijn.

Miele gaat inderdaad erg lang mee, maar in de jaren worden ze ook steeds zuiniger kwa energie verbruik, dit was voor ons een reden om geen miele te nemen.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed


JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 02:51

Ik klop even af.
Hier gaat de Whirlpool alweer 13 jaar mee met een gemiddelde van een wasje of zeven in de week.

Every man must decide whether he will walk in the light of creative altruism or in the darkness of destructive selfishness.

Pikkepor

Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 04:53

Memories schreef:
Hier nu een Haier wasmachine, echt een super ding. Heel zuinig en heel stil als ie draait, wast snel en goed en de was komt er best droog uit. Had veel goede reviews en was iets minder dan 400 euro.
Via coolblue besteld, vind ik een aanrader. Echt extreem goede klantenservice, staan zo klaar om je te helpen een wasmachine te vinden die aan jouw wensen voldoet als je er zelf niet uitkomt.


Wij hebben sinds zaterdag ook een Haier! Ik vind het wel een grappig machientje. Hij is kleiner dan een normale wasmachine en inderdaad heel erg stil! Je hoort amper of ie aan staat.
Wij hebben m via de Tweedekans van Coolblue gescoord.

Hiervoor hadden we een Whirlpool. Een tweedehandsje overgenomen voor een kratje bier. Wij hebben er drie jaar plezier van gehad en in die drie jaar geen enkel probleem. En nu hield ineens het besturingssysteem ermee op. Het beestje van inmiddels ook 13 jaar oud. En volgens de monteur was dat een hele leeftijd voor de kwaliteit.
Dus tja... Whirlpool moet je misschien een beetje geluk mee hebben.

Tilmar

Berichten: 3300
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 05:45

Ik heb een Candy gehad die 25 jaar is meegegaan en het prima deed. Hij was niet eens kapot toen we een nieuwe kochten.
Ik was daarop gekomen omdat we in de studentenflat een wasmachine huurden, dat was een Candy en die doorstond de behandeling daar :D ik dacht die moet ik hebben!

Nu heb ik een dure Bosch, de verkoper zei dat de huidige wasmachines niet meer zo lang meegaan als vroeger.. Maar de Bosch bevalt wel goed.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bindy73, ComscoreBot, simone_89, spookyskippy, sterregoud, willievdh en 26 bezoekers