Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Bellex

Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:49

Neonlight wat is dat prachtig geworden zeg! Die stenen horen er ook echt helemaal bij zo :)

Kwa onkruid ga ik mee met Vjestagirl, ik hoef niks in mijn tuin dat ik niet zelf heb gekozen erin te zetten. Maar ja, daar denkt de tuin anders over :P


Bellex

Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:05

Met die specifieke boom niet, maar wel met een ander. Nu vast goed terugsnoeien, ruim uitsteken en na het verplaatsen veel water blijven geven en hem de 1e periode terug blijven snoeien zodat alle kracht en energie in de wortels gaat zitten ipv in de takken. Succes :)

Bellex

Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:27

Ik zou zelf ook dat van het tuincentrum halen, 1x spuiten en klaar :)
Preventief helpt lavendel goed, in ieder geval bij rozen. De rozen waar ik lavendel heb staan zijn vrij van luizen, waar niks staat hebben ze wel.

Hier slaat de campanula dit jaar echt fantastisch aan. 2 borders vrijwel compleet geen grond meer te zien tussen de campanula en de rozen. Kruiproos en campanula vechten nu om de bovenste plek. Vind het super om te zien!


Bellex

Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:17

Neonlight schreef:
*\o/* *\o/* *\o/*
Na 4 jaar is onze tuin zo goed als af!

[img]m/KMLzSM.jpg[img]

[img]m/aSl9f9.jpg[img]

Vandaag graszodes gelegd. Alleen de strook naast de garage van de buurman (links op de bovenste foto) moet nog aangeplant worden, dat wordt het najaar. De planten die er staan staan in potten in de grond. Daar komen leibomen te staan met hortensia's ervoor.
Daar ligt ook nog een bult zand, die moet nog naar de achterkant van het perceel, achter onze aanbouw. Alleen ligt daar nog een paar kub puin nu. :')
Container staat al op de inrit, morgen wordt dat opgeruimd door manlief (ik ben de hele dag op concours := ).
Hebben nog 5 m2 meter over, die leggen we daar neer.

Wat is het mooi geworden zeg :+: Wauw!

Zo dat is al een verschil Dana01!

Idinn ziet er mooi uit hoor :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: akishino, GoogleAdsense, linoleum, mariska_emke en 29 bezoekers