Bank vuilafstotend maken?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Giolli, Dani, Mjetterd, Sica, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

superpony

Bank vuilafstotend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 12:33

We hebben voorheen een stoffen bank gehad, die echt op was en ondanks 100x schoonmaken, echt geur aannam van de dieren.
Nu 1,5jr een nieuwe, ook stoffen bank waar we ontzettend zuinig op zijn. Doen er doeken over etc. We hebben losse kussens en heb de hoezen al een paar keer gewassen, blijven mooi verder, maar elke week is geen doen.

Stofzuigen is echt een heidens karwei, want hij trekt enorm veel haren aan. Ik heb gekeken naar een stoomreiniger, maar naar mijn idee stoom je ook vuil erin dan.

Nu zat ik te denken of je ook iets kan spuiten of de hoezen kan behandelen zoals scotchard zodat hij vuilafstotend wordt? Of gewoon met waterdicht spul een keer wassen??

superpony

Re: Bank vuilafstotend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 12:43

Oke, wij hebben ook een hoekbank. 5 zitkussen en 6 rugkussens. Als het lang helpt, vind ik dat geen probleem, scheelt me uren stofzuigen.
We hebben een 7kg wasmachine en alle hoezen kan ik wel tegelijk wassen, dus vandaar dat ik dacht aan dat waterdicht maak spul, maar wil geen vlekken krijgen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 14:15

Oke, we hebben de bank al 1,5jr, dus staat in huis. Zal er eens naar gaan vragen. Is het dan ook vochtwerend als je bijv iets morst?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 23:53

We hebben expres gekozen voor een bank waarvan we de hoezen eraf konden halen. Onder de hoezen zit nog een soort hoes voor je bij de vulling komt. We hebben altijd wat op de bank liggen om hem te beschermen, maar ja....

Ik dacht als er een soort scotchard behandeling mogelijk was, het ook vuilafstotend werd? Dus makkelijker af te nemen? Het is nu echt heel statisch. Onze vorige bank was ook stof, maar zoog je de haren zo vanaf. En we hebben nog 2 stoffen stoeltjes die ook zo haarvrij zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie