Laptop blijft zwart

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Laptop blijft zwart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 17:26

Hallo,

Ik was gisteren op de laptop bezig toen er stond dat ik hem aan moest sluiten op netstroom omdat de batterij bijna leeg was. Hier was ik net te laat mee en toen ik hem weer aan wilde doen met de lader er aan bleef het beeld zwart.

Ik las op internet dat je kunt proberen om hem aan te doen zonder batterij erin om te kijken waar het aan ligt, als hij dan wel opstart is het nl de batterij(?). En inderdaad, dan doet'ie wel wat, het beginscherm komt en daarna staat er in beeld 'No bootable device -- Please restart the system (nu niet meer trouwens als ik hem aanzet zonder batterij erin).

Is er een manier om mijn laptop nog aan de praat te krijgen of ben ik toch aan een andere toe? :o

limagirl

Berichten: 274
Geregistreerd: 16-06-13

Re: Laptop blijft zwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:29

Misschien eerst weer even helemaal opladen en daarna weer proberen om 'm op te starten? Of je opstartknop langer ingedrukt houden dan normaal.

pennie17
Berichten: 107
Geregistreerd: 15-11-10

Re: Laptop blijft zwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:11

Ik denk dat de harde schijf gecrashed is omdat ie ineens geen stroom meer kreeg.
Je kunt proberen om m helemaal op te laden en dan opnieuw te starten. En dan hopen dat ie het weer doet maar je hebt een grote kans dat dat niet lukt. Als de harde schijf het nog doet dan kun je alles opnieuw installeren maar als dat niet lukt dan vrees ik dat je beter een andere kunt kopen. Of een handig persoon zoeken die voor jouw een nieuwe harde schijf inbouwd en alles weer installeert.