Campagne tegen Langpootmuggen/Emelten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Campagne tegen Langpootmuggen/Emelten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 00:07

Bokkers,
Ik zit ergens mee en naast dat het van mijn hart moet, zoek ik ook een dringende oplossing!

Ik heb een afschuwelijke afkeer tegen rondvliegend gespuis met meer dan 2 poten.. Zéker als ze dan ook nog groter zijn dan mijn vingertop wil ik ze in een straal van 5 meter niet om mij heen zien..

Nu heeft de lokale Langpootmuggen-populatie besloten dat onze slaapkamer de hotspot is van dit seizoen, alleen de uitbater van deze tent, ik, is daar -zoals je begrijpt- niet zo gelukkig mee.

We kunnen met dit warme weer niet anders leven dan met de ramen open; slecht geïsoleerd (huur)huis met een plat dak waar wij recht onder slapen. En daar maken meneer Emelt, zijn 30 sisterwives en 500 kinderen dankbaar gebruik van.
We zijn gezegend met kiep-kantelramen waardoor horren een lastig ding zijn.
Ze komen er wel hoor, de échte oplossing is dus nabij.. máár tot het zo ver is, hebben we nog wel een weekend voor de boeg van 27+ graden..

Dus wélke tijdelijke huis- tuin en keukenmiddeltjes werken tegen Emelten? Zijn er plantjes waar ze niet van houden? Zijn ze bang voor wandelende takken? Moet ik me gewoon een paar dagen niet wassen of mijn stinkende stalschoenen bij het open raam zetten?

Ik hoor het allemaal graag!


ps. Ik weet dat mijn afkeer uitzonderlijk is
pps. Ik weet dat ze niets doen.


Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Campagne tegen Langpootmuggen/Emelten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 01:05

Wat een horror verhalen!! :oo

Ik heb niets tegen de larven nee, maar wel tegen de ‘geëvolueerde vorm’ :P

Ik heb er voor ik naar bed ging 3 dood gemaakt.. toen ik ging liggen (en nauwkeurig ging observeren) hoorde ik gezoem en ben ik opgesprongen om weer op jacht te gaan; nog 2 dood! Ik heb me nu helemaal ingesprayd met anti-muggen spray, die sterke, die hier in Nederland niet verkocht mag worden :’) Hopelijk houdt dat ze voor nu een beetje op afstand :=

Vriendlief verklaart me wel voor gek.. die slaapt net zo makkelijk in een kamer vol langpootmuggen..

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Campagne tegen Langpootmuggen/Emelten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 10:29

Ohh, wat fijn dat ik niet de enige ben!!

Eilish. De ‘echte’ horren zijn de klitteband-horren ho(o)r (:P) We wonen in een huurhuis en ik was eigenlijk niet van plan inzethorren van 75ps te kopen. Op de slaapkamer hebben we er al 3 nodig..

Imre. Mijn vriend heeft precies hetzelfde! Wegrennen voor wespen, maar langpoten zijn geen probleem..!
Wij hebben een slaapkamer op het noorden, dus hittewerend folie op de ramen werkt iig niet tegen de zon. We slapen recht onder het platte dak, de hitte komt echt daar doorheen.. ;(

Loulou, .. ook deze vriend heeft onze slaapkamer al gevonden.. maar toch BAHHH

Klamboe is leuk, ook aan gedacht.. maar dat parcours wat ik af moet leggen tussen de langpoten door om er te komen is zo naar dan :P

Oomens, excuus excuus. De emelt is de larve begrijp ik? Vind je ze zo fascinerend? Kan ik ze dan niet allemaal naar jou sturen? :P

Ladymadonna, dat dacht ik ook, maar toen ik laatst de ventilator aan had staan, ontstond er een wervelwind van langpoten (volgens mij waren het er 3) die nog ongecontroleerder rondvlogen dan ze normaalgesproken al doen :P


Ik heb de nacht iig overleefd! Zullen we een wedje leggen op hoeveel langpoten er vanavond op onze slaapkamer zitten??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fangio, Florenc, matespony, Plukje, rossi en 76 bezoekers