Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:53

Wow Janine1990 wat een werk!
Heb je dat er tussenuit gehaald met zo'n onkruidkrabber op steel?
Wij hebben die klinkers ook maar daar moet ik echt met een mesje alles er tussenuit klauwen.

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.


Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:56

Neonlight schreef:
Letizia, wat moet ik me voorstellen bij Zeeuwse knoop stapping stones? Heb je een foto?

Als ik er aan denk zal ik morgen een foto maken, zit nu op m'n werk :)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:05

Vjestagirl schreef:
Gebruik je je tuin als oprit?

Het zit er iig weer keurig uit


Niet echt... Want ik moet dan de stoep op. Maar in het weekend als ik de auto een dag of twee niet nodig heb, dan doe ik het wel eens.
Maar de straat heeft weinig parkeerplek, dus ik ga kijken of ik de stoep verlaagd kan krijgen, zodat de hele straat er wat aan heeft. :j

Vind klinkers echt waardeloos, zit veel meer rommel tussen dan die andere stenen. Althans, als ik kijk bij mijn ouders, die hebben beide. En daar zit echt meer tussen dan tussen getrommelde stenen.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:08

KayC schreef:
Wow Janine1990 wat een werk!
Heb je dat er tussenuit gehaald met zo'n onkruidkrabber op steel?
Wij hebben die klinkers ook maar daar moet ik echt met een mesje alles er tussenuit klauwen.


Breek me de bek niet open :')

Ik heb inderdaad zo'n borsteltje op een steel. Maar dat viel niet mee... Dus ben naar het tuincentrum gereden om een voegenkrabber. Ik had een haakse krabber, de hoek is nu afgerond :+
Werkt wel zo makkelijk. Daarna nog een paar plekken met het borsteltje gedaan.

Het was de bedoeling dat ik ook nog de achtertuin zou doen. Maar ik begon om half 11 en was klaar om 17 uur... :+ Dus toen was ik wel redelijk kapot en had ik ook nog wat huishoudelijk werk :+
Dus hopelijk kan de achtertuin van de week op een avond nog even :) Dat is een stuk minder werk gelukkig, maar is wel mooi om ook even netjes te hebben, for the time being.
En dan kan ik jullie ook mijn mooie planten laten zien, die ik heb gescoord ter decoratie.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:12

Afbeelding

Wat moet dit trouwens voorstellen? Die pijnboompitachtige dingen, die in dit mierennest onder een steen lagen?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:16

Coconnen?(serieus, ik lees dit woord na dat ik het getiept heb en vind het spontaan een raar woord )

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:19

Sonja_vR schreef:
Coconnen?(serieus, ik lees dit woord na dat ik het getiept heb en vind het spontaan een raar woord )


Ik vind het ook een raar woord nu :')

Maar doen mieren dat dan? Want ze zijn echt huuuge ten opzichte van de mieren. Ook echt de grootte van pijnboompitten. Ze gingen er wel mee sjouwen :')

Cabelona

Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:27

Dat lijken inderdaad mieren poppen.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:37

In een bak doen en kijken wat eruit komt ? :')


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:33

Rebecca schreef:
In een bak doen en kijken wat eruit komt ? :')


Ik heb ze meteen onder geharkt... :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:45

Cabelona’s omschrijving klinkt/Leest beter :j
Conconnen... zou in staat zijn te gaan googlen of het wel klopt :')

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:23

Neonlight schreef:
Letizia, wat moet ik me voorstellen bij Zeeuwse knoop stapping stones? Heb je een foto?


Afbeelding
Niet de meest florissante foto, stukje tuin is niet klaar en knopen nat, maar dit is het idee :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:54

Aaah, leuk hoor! Dus echt ornamenten. :)

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:16

Ja klopt! Ik zit te denken om plattere te maken voor m'n shopje, dan kunnen ze echt als stapping stones gebruikt worden :) Hier kan je wel op staan, maar is wel wat hobbelig.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:20

Mijn gekke zijstukje is klaar, naja, er moet nog een borderrand komen en de planten mogen nog wel een beetje groeien, maar het kan weer even vooruit 8-)
Eerst hoe het was NA het onkruid wieden (had daar echt een foto van moeten maken :') )

Afbeelding

En nu:

Afbeelding
Afbeelding

M'n vader heeft de schutting doorgetrokken en daar een overkapping gemaakt voor de kattenbak en fiets :)
Verder het overgebleven stuk gevuld met buxus, clematis om langs het schuurtje te klimmen, lavendel, arenaria, hoornbloem, fijnstraal en campanula :)
Nu zit er alleen steeds een kat in de kakken en ben bang dat als ik morgen naar buiten ga, m'n nieuwe plantjes omgeploegd zijn :\
Fijn he, andermans katren, die van mij zitten achter stroomdraad in m'n eigen tuin...
Hoe dan ook, zal ik er voor 'n paar weken gaas over spannen?

Ik heb het klimrek btw zelf gemaakt omdat ze niks hadden staan :')

Heb er net ook nog wat zaadjes bij gestrooid waarvan ik geen idee heb wat er uit moet komen :') en heb zo juist idd maar een net gespannend...

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:23

Hier zijn we ook eindelijk aan de tuin begonnen. Hebben al een flink stuk terras kunnen straten maar helaas komen we betonstraatstenen tekort. Dus die moeten we ergens komende tijd nog op de kop tikken ergens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb inmiddels dit stuk bestrating afgespoten met de hoge druk reiniger. Best trots op het resultaat tot nu toe :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:32

Oooo, je moet bestrating niet met de hogedruk afspuiten! Dan wordt het poreus en komt er alleen maar meer algengroei op.
Nu heb ik een man die ik dat ook niet aan zijn verstand kreeg, maar toen ze hier een deel kwamen bestraten en dat ook met nieuwe klinkers en terrastegels heeft de stratenboer hem dat gelukkig eindelijk duidelijk gemaakt. Toch heeft ie de oude bestrating daarna toch weer met de hogedruk gedaan, maar die waren toch al verpest.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Eleionomae

Berichten: 19588
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:38

Ja dat hoorden wij idd ook al. Heb het Dit jaar wel gedaan, maar dat was meer omdat ik zwanger ben en ik het niet zou redden om alles met een bezem en schoonmaak azijn te doen :') volgend jaar maar weer met de bezem haha.

Mijn man heeft de voortuin onkruid vrij gemaakt en de tegels gevoegd met zwart zand, dan houden we dat hopelijk wat langer onkruid vrij :)
Nu moeten de plantjes nog even flink gaan groeien. Heb het vol gezet met vaste planten dus hoop dat het straks lekker vol wordt :)

Ben toch ook blij dat we de boom hebben laten staan. Onze tuin man had m er uit willen halen maar hij geeft nu zoveel kleur en ik blijf het een leuk model vinden :))

Afbeelding

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

henst

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: Tielt Belgie

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:25

Een tuin heb ik niet want ik woon op een apartement dus het is een terras. Zo ziet mijn terras er uit.Afbeelding

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:36

Misschien handig om te weten dat azijn niet zo onschadelijk is voor het milieu als dat mensen vaak denken.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:12

Wij gaan de tegels voegen als we ze over twee weken gaan leggen! Hoef ik nooit meer onkruid tussen de tegels uit te halen.

Bismarck - Endurance klasse II + 6 winstpunten - klasse III startgerechtigd

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:15

Wat hebben jullie eigenlijk bedacht aan waterberging ter compensatie van je bestrating?

Om die reden heb ik hier juist de bestrating verder uit elkaar gelegd, een waterton en vijvertje geplaatst.

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:18

Malenka schreef:
Misschien handig om te weten dat azijn niet zo onschadelijk is voor het milieu als dat mensen vaak denken.


Mmmm, nog nooit bij stilgestaan eigenlijk }:0 . Wat zou dan beter helpen tegen mos en groene aanslag?

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:22

Malenka schreef:
Wat hebben jullie eigenlijk bedacht aan waterberging ter compensatie van je bestrating?

Om die reden heb ik hier juist de bestrating verder uit elkaar gelegd, een waterton en vijvertje geplaatst.

Ik heb zelf geen tegeltuin, zowel voor als achter veel planten en juist wat verwilderd, maar ik ga ook een regenton plaatsen! Wat voor maat heb jij? Ik wil eigenlijk wel een houten, maar die zijn geloof ik vrij prijzig. Kan nu een klein model (100L) kopen voor 50 euro incl alles, leek me wel een prima ding.

Eleionomae

Berichten: 19588
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:38

Ik heb 2 perken waar veel instroomt, 1 daarvan zal gras worden, daarnaast hebben we achteraan in de tuin tegen de schuur aan een rooster laten plaatsen die met een leiding uit komt op de afvoer van de gemeente, dan loopt het beter weg. wel gekeken naar een ton, maar ze nemen nogal wat ruimte in beslag en daar waar de ton zou kunnen worden aangesloten is eigenlijk net geen ruimte.

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleionomae, Frummel01, IASCrawler, MaiMai, Malenka en 25 bezoekers