Omslachtigheid telefoonverzekering

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 17:32

Ik laat per dag mijn telefoon wel 100 keer vallen en op 1 dag ging het goed mis. Flinke barst erin en ja ik gebruik een hoesje, maar die had ik omgeslagen. Voorheen gebruikte ik ook altijd een schermplastic, maar met deze telefoon merkte ik dat de gevoeligheid op zn zachtst gezegd erg lomp ging.
Dus dat heb ik er meteen afgelaten.

Anyways, ik bedacht me ruim na de val dat ik toch elke maand een bedrag betaal voor die verzekering. Dus ik mn telefoon aangemeld en gister is hij dan opgehaald. Ik had al bij T-Mobile zelf gevraagd hoelang je zonder telefoon zou zitten, 24-36 uur dan krijg je een (tijdelijke of permanente) vervanger.
Oke dat overleef ik wel.

Nu is hij gister dus opgehaald, heb ik verdorie 5 sites af zitten speuren naar de gegevens:
T-Mobile, is mn provider, via hen kan je naar
Dr. Mobile, echter daar had ik niks aan, dus naar de verzekeringspagina zelf gegaan
Chubb, tja leuk mn polis bekijken, maar waar is mn telefoon?
Dynylogic, degene die hem hebben opgehaald. Op mn handtekening na verder geen gegevens te vinden.
Toen mn mail af zitten speuren naar de mails over het insturen en aanmelden van de schade. En ja hoor de goede site gevonden:
Dynafix. *\o/*

Alleen mn telefoon is niet gevonden op de door mij ingevulde gegevens (IMEI/ Postcode/ Referentienummer)
Heb nu maar een mail gestuurd hoe en wat en ik heb de verzekering ook maar meteen opgezegd. Wat een onhandige service zo.

Dacht eigenlijk meer gebruik te maken van de reparatie aangezien ik er toch elke maand voor betaal. Verder hinderde de schade niet het gebruik van de telefoon.

Wie heeft er zelf schade gehad en hem door de verzekering laten maken en hoe ging dat in zn werk?

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:39

Ik ben precies zoals jou en 1 val was fataal voor het scherm. Ik heb hem laten repareren via mijn inboedelverzekering. Eerst een offerte aangevraagd bij de telefoonreparatiewinkel die ingeleverd bij de verzekeraar met de bon en foto van de schade. Volgende dag al het geld op mijn rekening en het scherm laten repareren.

Is ook precies de reden waarom ik geen speciale telefoonverzekering af heb gesloten, ik hoor alleen maar negatieve verhalen er over.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 17:44

Is inderdaad voor een eventuele volgende keer, want als ik dit had geweten had ik het nooit via deze manier gedaan.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:48

Bij ons is de telefoon door dynalogic opgehaald en kregen hem na reparatie zonder problemen terug

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:25

Ff bellen naar Dynalogic/Dynafix om te vragen of zij meer weten en wat je van ze kan verwachten?

Valerie93

Berichten: 3133
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:31

Dynafix... begin me er niet over...
Heb mijn vorige telefoon een Samsung galaxy s4 met een hardware/software probleem er 5x heen gestuurd!! Hun konden het probleem niet vinden.

Uiteindelijk samen met een medewerker van t-mobile uitgezocht wat het probleem kon zijn en dat was een app die iedere keer fout installeerde. De app verwijderd en nooit meer problemen gehad.

Hoop dat je geluk hebt want hun geven snel de klant de schuld of dat ze niets kunnen doen. Zodat het dus uiteindelijk niet onder de garantie of verzekering valt.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 18:33

Anne. schreef:
Ff bellen naar Dynalogic/Dynafix om te vragen of zij meer weten en wat je van ze kan verwachten?


Hoe?

:')


Even zonder gein, ik heb als nood mn werktelefoon. Maar daar kan en staat niks prive op. Enkel nu het telefoonnummer van mn moeder/ ouders en waar mn paarden staan. Door alle werkgerelateerde apps is het geheugen vol en kan ik niks updaten. Ook is internet waardeloos, dus het is echt enkel voor nood.

Ik heb ze dus gemaild.


spottedponie schreef:
Bij ons is de telefoon door dynalogic opgehaald en kregen hem na reparatie zonder problemen terug


Hoelang duurde het voor je bericht kreeg/ je telefoon terugkreeg?

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:44

Dus als ik het goed begrijp is je telefoon nog ''ergens'' bij de verzekering, maar heb je wel nu net al je verzekering opgezegd? Lekker handig :=

Dynafix/Chubb, breek me de bek er niet over open. Ben door hun 5 maanden lang mijn telefoon kwijt geweest. Nu had ik gelukkig Samsung aan mijn zijde maar dat is een beste touwtrek wedstrijd geweest...
Maar als je je verzekering al opgezegd hebt voordat ze er ook maar iets mee gedaan hebben dan vraag ik me af of je hem a) gerepareerd terug krijgt, en b) zoja, of ze nog extra kosten regelen en hoe ze hier mee om gaan... :=

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 18:49

Dat zou van hun kant niet erg netjes zijn aangezien ik al meer dan een jaar braaf elke maand betaal. Dan laten ze zich wel erg kennen.

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:09

Het is als klant evenmin erg netjes om je verzekering op te zeggen op het moment dat je telefoon überhaupt nog gemaakt moet worden. Maar goed, zo denk ik er over. Ik hoop iig dat je niet dezelfde drama mee gaat maken als wat ik mee heb moeten maken :')

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 19:24

Blacky94 schreef:
Het is als klant evenmin erg netjes om je verzekering op te zeggen op het moment dat je telefoon überhaupt nog gemaakt moet worden. Maar goed, zo denk ik er over. Ik hoop iig dat je niet dezelfde drama mee gaat maken als wat ik mee heb moeten maken :')


Dit vind ik ook...
En hou er ook rekening mee dat niet iedere inboedel verzekering eigen schade dekt

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 19:26

Omdat ik geen zin om nog langer te betalen voor dit en je toch met een maand opzegtermijn zit.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:47

Onali schreef:
Anne. schreef:
Ff bellen naar Dynalogic/Dynafix om te vragen of zij meer weten en wat je van ze kan verwachten?


Hoe?

:')



0900 3962349
(Dr. Mobile en Dynafix zijn hetzelfde bedrijf. Bij dit soort bedrijven leert mijn ervaring dat je sneller en minder omslachtig geholpen wordt aan de telefoon dan wanneer je mailt)

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 20:51

Anne. schreef:
0900 3962349
(Dr. Mobile en Dynafix zijn hetzelfde bedrijf. Bij dit soort bedrijven leert mijn ervaring dat je sneller en minder omslachtig geholpen wordt aan de telefoon dan wanneer je mailt)


Onali schreef:
Dus ik mn telefoon aangemeld en gister is hij dan opgehaald.


;)

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:55

Dat is echt je énige telefoon? Je had het toch over een werktelefoon? Als je je baas lief aankijkt mag je daar vast wel mee bellen?

Anders een telefooncel opzoeken.. :')

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 20:58

Hoeveel telefoons heb jij dan?

Ja het is echt mijn enige telefoon.
Ik weet niet eens of ik wel 0900 nummers kan bellen. Vroeger zette werkgevers dat altijd uit (werk in de thuiszorg)

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:02

Naast mijn mobiele telefoon heb ik nog een oude reservetelefoon en een vaste telefoon. ;)
Maar dan hoop ik dat ze je mailtje gauw beantwoorden of je vervangende toestel gewoon toesturen.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 21:05

Mn oude telefoon kon ik inruilen en daar kreeg ik nog ruim 100 euro voor. Dat heb ik dus gewoon gedaan nadat ik jarenlang noodtelefoons bewaard heb :+

En een vaste telefoon heb ik inderdaad niet, zonde van het geld voor een item die ik nooit gebruik.
En aan een vast toestel zitten zoveel nadelen dat je daar niks aan hebt.

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 09:03

Mail binnen over de status, helaas hebben ze mijn model telefoon niet op voorraad. Wil ik wachten? Of wil ik per direct een vervangend model hebben?
Zo ja bel dan onderstaand nummer:


:')

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:22

Lastig altijd dit soort dingen, gelukkig kreeg ik bij de reparatie van mijn telefoon een leentoestel. Kon ik tenminste nog iets haha. Een vaste telefoon had ik ook niet, kost inderdaad geld en vervolgens maak je er amper gebruik van :P

Maar is er verder niemand in je directe omgeving wiens telefoon je mag gebruiken (famile, vrienden, buren)? Dan kun je er in ieder geval even achteraan bellen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:30

Onali schreef:
Mail binnen over de status, helaas hebben ze mijn model telefoon niet op voorraad. Wil ik wachten? Of wil ik per direct een vervangend model hebben?
Zo ja bel dan onderstaand nummer:


:')


Nou doe niet zo moeilijk en bel gewoon even. Ja we weten het wel, je hebt je telefoon niet, maar bel gewoon even met je werktelefoon of vanaf een vaste lijn op je werk of een telefoon van een collega of één van de andere tientallen mogelijkheden.
Wil je die voor de hand liggende weg niet belopen dan ga je op zoek naar een email-adres om via die weg te communiceren. Of je wacht af en blijft geërgerd over dat ze je vragen om te bellen.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:32

Zo gaat het toch met alle verzekeringen? Ze doen er alles aan om eronder uit te komen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:34

antje_vip schreef:
Zo gaat het toch met alle verzekeringen? Ze doen er alles aan om eronder uit te komen.

Haha, omdat ze moet/mag bellen proberen ze er zo onderuit te komen :') ?

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:35

antje_vip schreef:
Zo gaat het toch met alle verzekeringen? Ze doen er alles aan om eronder uit te komen.

TS heeft het aanbod gekregen of direct een vervangende (andere) telefoon of dezelfde maar daar zit een levertijd op.

Heel netjes dat ze met 2 dagen al antwoord heeft gekregen.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Omslachtigheid telefoonverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:51

Je kunt in dit leven toch wel een andere telefoon regelen? Vraag je buurman/collega/vriend/vriendin/ouders/hond/kat of weet ik veel wie en bel gewoon :')