[VOLG] Verbouwing van ons huis!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

[VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 08:11

Jeeej ook ik kan eindelijk een verbouw topic maken *\o/* 1 mei hebben we de sleutels gekregen, en zijn meteen aan de slag gegaan.
Volgende week start ook de aannemer. Er moet veel aan gebeuren maar uiteindelijk gaat het wel mooi worden :D

Paar Funda foto’s;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat we allemaal gaan doen zal ik jullie vertellen in het verloop van het topic.

Er komt in ieder geval een nieuwe keuken, dus gelijk begonnen met de oude eruit halen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb boven inmiddels 1,5 slaapkamer behang vrij :+


Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 16:39

Bedankt iedereen :D

Joyce: Ja de badkamer wordt opengebroken naar de grootste slaapkamer. Die slaapkamer gaan we door 2 splitsen en dan wordt de ene helft slaapkamer de andere helft komt bij de badkamer erbij. De badkamer hoe die nu is wordt een inloopdouche in de nieuwe ruimte straks.

Miesemuisje: Wij waren ook niet van plan om een klushuis te kopen, wij zijn niet zo handig :')

Jeanine: de achtertuin wordt denk ik pas volgend jaar := eerst binnen maar is. Mijn broer is vandaag wel in de voortuin begonnen met rotzooi eruit halen.

Dito: In augustus willen wij er toch zeker wel in wonen.

Bubbleeee: Spannend! Zijn jullie een beetje klussers?

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 16:40

1 kamer behang vrij. Voor de oplettende op die inbouwkast zit inderdaad nog behang, maar die gaan we slopen :D
Afbeelding

Afbeelding

De 2e kamer is inmiddels ook behang vrij. Nu beginnen aan de grootste slaapkamer waarvan straks een gedeelte badkamer gaat worden.

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-18 18:27

Prairy: ik wist niet dat een algemeen verbouwtopic was, even zoeken! :D
Wij slopen ook voor een groot deel zelf.

Missbambi: Gefeliciteerd, veel succes!

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-18 18:31

Het hele huis is zo goed als behang vrij, wat een werk *\o/*
Het trappengat is nog niet helemaal klaar. Bovenin is moeilijk bij te komen, we mogen een lader van iemand lenen alleen geen vervoer voor :+ dus even kijken hoe we dat gaan doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle tegels zijn van de keuken, badkamer en wc af.

Afbeelding

Afbeelding

En mijn broer is begonnen aan de voortuin :D

Afbeelding

Afbeelding


Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-18 09:13

De kale wc en badkamer.
De muur rechts in de badkamer gaat eruit. Die breken we open naar de slaapkamer, en de helft van de slaapkamer wordt bij de badkamer betrokken.
Afbeelding

Afbeelding

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-18 20:51

Mijn vader heeft vandaag het trappengat helemaal behang vrij gemaakt. Ik vond dat iets te eng met een ladder op de trap :+

Morgen begint de aannemer dus hopelijk gaan we dan echt grote verschillen te zien krijgen :D

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 08:20

Stucadoor wordt ook nog een duur grapje :=

Wij willen uiterlijk in augustus erin :D

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 10:22

iirrssjjee schreef:
Booooo schreef:
Stucadoor wordt ook nog een duur grapje :=

Wij willen uiterlijk in augustus erin :D


Heb je er al eentje? Welke regio woon je? Ik weet een heeeeele goede die ook echt niet duur is!


Nog niet definitief een uitgezocht. Wij wonen tussen Breda en Tilburg in.

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 09:36

Oei dat is ook wat inderdaad..

Gisteren al een aantal leuke verrassingen tegen gekomen :+

Toen we de gipsplaten van de schoorsteen haalde kwam daar nog even een betonnen schoorsteen onderuit :+

Afbeelding

De vloer zou eruit gehakt worden voor de vloerverwarming. Is de aannemer gisteren mee begonnen maar bleek echt maar 1cm zand/cement vloer te zijn en dan zat je al op het beton dus daar schieten we niks mee op. De hele vloer komt dus zo’n 8 (?) cm omhoog straks. Dus ook alle deuren moeten dan korter gemaakt worden.

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 10:59

Denk dat ik dat behang laat zitten :')

Ceetje: nee die is niet geïsoleerd. Daarom komen er op de betonnen vloer eerst isolatie platen speciaal voor vloerverwarming :)

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 11:45

Ja dat zij onze verwarmingsmonteur ook al, dan trekt alles gewoon de grond in.

Boven hebben wij ook een broodjesvloer.

Net telefoontje van de aannemer. De muur tussen de woonkamer en keuken gaat voor een groot gedeelte weg. Nu zit daar een licht schakelaar. 3 opties:
- weghalen geen lamp (voor ons geen optie)
- met een buisje verleggen over het plafond maar dan moet er een verlaagd plafond in.
- in het plafond freezen

Denk dat optie 3 het mooist wordt.. Vraag me alleen af waarom dat zo moeilijk gedaan moet worden? Ga straks even kijken misschien geeft dat wat meer duidelijkheid.

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 11:59

Ja en de woonkamer is redelijk klein, dus verlaagd plafond ben ik ook bang dat alles er klein uit komt te zien, maar aan de andere kant deze (draag)balk loopt tussen de woonkamer/eetgedeelte.
Naast die balk komt nog een koof voor de riolering van de wc boven (die er nu nog niet is). Dus dan kan je misschien beter dat plafond door trekken (verlagen). Maar dan wel alleen het eetkamer gedeelte en niet de woonkamer.
Afbeelding

Afbeelding

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 12:00

rumay schreef:
Kan je je vloer van onderaf niet laten isoleren?
Werkt erg goed en dan hoef je geen 8cm omhoog


Nee de kruipruimte is dicht gemaakt :+

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 14:26

Ze hebben een andere oplossing hoorde ik net. Ze leggen de elektriciteit om naar de schakelaar in de woonkamer daar komt dan een dubbele schakelaar te zitten :D

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 11:55

Vandaag veel zicht werk *\o/*

De aannemer heeft de constructie op zolder gemaakt. Nu kan de schoorsteen eruit :D

Slopen doet mijn man zelf, dus eerst boven op de slaapkamer begonnen:

Afbeelding

Afbeelding

En in de toekomstige badkamer (nu nog slaapkamer) het oude verlaagde plafond eruit.

Afbeelding

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 18:32

De openhaard nam echt heel veel ruimte in beslag, en de woonkamer is niet super groot. Vandaar toch de keuze gemaakt om hem eruit te halen. Wat een karwei :=

Boven is tie helemaal weg en opgeruimd
Afbeelding

Daarna beneden begonnen

Afbeelding

Afbeelding

De muur van de badkamer naar de slaapkamer ligt er ook uit :D de oude badkamer wordt de inloopdouche

Afbeelding

Afbeelding

En een stukje muur van de woonkamer naar de keuken eruit zodat het een open keuken wordt.

Afbeelding

Dit zijn de plattegronden vanaf bovenaf gezien, de rode strepen zijn muren die weg gaan/zijn, de groene streep komt een nieuwe muur.

Beneden
Afbeelding

Boven
Afbeelding

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 16:14

Ceetje_bokt schreef:
Gaat goed zeg! En wat komt er een hopp rotzooi van zo’n schouw en schoorsteen af hè?


Zo je wilt niet weten hoeveel puinzakken we al vol hebben geladen :')


chamion schreef:
Mooie indeling maken jullie ervan. Open pui? aan beide kanten of flinke ruiten?
Ik ben nooit fan van huizen met een trap in het midden van de indeling, vooral de begane grond krijgt zo'n rare indeling. Maar jullie maken er iets moois van. Gaat de bijkeuken nog meer erbij getrokken worden?

De trap is inderdaad best onlogisch. Er komt nog geen open pui of grote ramen. In de toekomst (10 jaren plan :+ ) willen we misschien gaan uitbouwen zowel boven als beneden.
De bijkeuken blijft zoals die is, daar komt uiteindelijk een wasmachine en vriezer bij de CV en dan een mooie klapdeur of iets dergelijks ervoor zodat dat uit het zicht is.

Bedankt iedereen voor de reacties :D

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-18 10:58

Ceetje: ik had wel gebeld voor een container daar mocht alleen geen roet in, lekker handig met een schoorsteen :+ anders zouden ze de prijs verdubbelen. De aannemer neemt alles mee en brengt het weg, gelukkig hoeven wij alleen te helpen de zakken te vullen.

Chamion: bij jou valt er dus ook nog genoeg te doen :')

Ik wil een aantal nieuwe stopcontacten en er een aantal verplaatsen. Sommige zitten zo hoog op de muur, die wil ik gewoon naar onder hebben. Aannemer weet niet zeker of hij daar tijd voor heeft want na mij moet hij weer naar een ander project. Wel balen, moet ik daarvoor iemand anders laten komen.

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 07:15

Ceetje: wauw dat is een hoop :D

Wij hebben dit weekend lekker niks aan het huis gedaan.. taak ligt nu bij de aannemer die verder moet dus we konden niks doen.

Ik wil niet dat je op de muur iets ziet lopen, dus moet wel echt in de muur verwerkt worden. Freezen gaat denk ik wel lukken, alleen het aanleggen van de elektriciteit niet :+
Heb in ieder geval kruizen op de muur gezet waar ik ze wil hebben. Nog een keer aan de aannemer vragen of hij echt geen tijd heeft, en anders ga ik er even iemand voor zoeken.

In ieder geval bedankt voor de tips :D

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 09:16

Zorry: Ja ik vind het ook verschrikkelijk van die hoge stopcontacten :')

Bedoelen jullie met vrezen gewoon de boel openleggen met bijv. een hamerboor? Zodat de aannemer alleen de elektriciteit hoeft aan te pakken?

Leuk nieuwe volgers :D

Wij gaan vanavond weer richting het huis, paar dagen niet geweest. Even kijken hoever de aannemer is gekomen en nog een deel schoorsteen opruimen :+
Morgen begint de aannemer met het keuken/leidingplan.

Dit weekend kunnen wij de isolatieplaten en betonmatten gaan leggen voor de vloerverwarming :D

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 12:26

FatCat schreef:
Hi Boo,
Lees je dit laaste stuk en denk je; ''oliebol daar snap ik helemaal niets van'' dan zou ik een electricien laten komen, en eens je hele set up bekijken. Als het nu heel basic is dan is het een wijze investering om groepen bij te maken. Een electricien zou ook zijn eigen sleuvenfrees moeten hebben, freesd zo een sleuf in je muur.


Dit dus :)) :')

Wij hebben geloof ik 5 groepen, en 2 aardlekschakelaars. Alleen nog niet overal aardedraad (?). Wel in de keuken, en de aannemer legt nu ook die aardedraad naar de badkamer.
Hij gaf aan dat het verstandig is om dit in het hele huis te doen, maar geen idee wat dit gaat kosten. We kunnen niet echt meer dure grapjes gebruiken :+
De muren zijn best wel hard.

De nieuwe stopcontacten in de keuken zorgt de aannemer voor, het gaat nu echt om stopcontacten in de woonkamer en slaapkamers.

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 14:41

FatCat schreef:
Ok - 5 groupen is redelijk basic. Ter vergelijking - Ik heb nu 4 groepen (ex huis huis 1980) en ga dit uitbreiden naar 8 groupen. Alle groot verbruikers (2000watt) hebben in principe een eigen group nodig.

Ik zou eens vragen aan je aannemer of die weet op welke group hij de nieuwe gaat aanluiten, en welke stopcontacten op diezelfde group zitten.

Als hij je met grote ogen aankijkt, haal dan zelf een andere electricien in huis.

Dan kan je gaan rekenen. Op 1 kring kan 3680watt. Hier het verbruik (ong) per apparaat (en bij de grootverbruikers - zoek even het precieze wattage op online)
http://www.enymate.nl/besparen/verbruik

Als je een oven hebt van 3000 watt, en een kookplaat van 1400 dit je er al meteen goed over.

Als jouw hele keuken op 1 groep zit - dan zou ik me zorgen maken. Tenzij je gaat voor Gas oven en kookplaat? Dan zou het mss nog kunnen.

Waar komen je wasmachiene en droger te staan. Heb je hier wel een stopcontact met aarding voor?

Dit is echt iets waar je goed over moet nadenken. Anders slaat je aardlekschakelaar constand om.


De keuken is het probleem niet. In de keuken zit 1 groep, maar dat is inderdaad te weinig. Daar komt nu een groep voor bij. Hij heeft inderdaad uitgezocht welke apparatuur op welke groepen etc komen, hij is ook echt elektricien :)
Koken gaan wij trouwens wel op gas doen ja, ik vervloek elektrisch koken.
De wasmachine komt met de vriezer in de bijkeuken. Een droger hebben wij niet :D

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 14:41

Fatcat je woont trouwens bij mij om de hoek, kan je niet even een paar stopcontacten komen aanleggen? :')

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 15:25

FatCat; Nee dat snap ik haha!

Ons huis is van 1954, huurhuis geweest. De elektra is (grote)deels weleens vervangen als ik het zo van de aannemer hoor. Volgens hem is het niet hoofdzaak/nodig om nu alle elektra te gaan vervangen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belindaap88, thirteenn en 73 bezoekers