Auto schade, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 19:02

Ik zag vandaag opeens dat mijn auto onverklaarbare schade heeft aan de rechterkant. Kan geen auto zijn geweest, geen paal of stoep aan de schade te zien en ik kan mij zelf ook totaal niet herrineren dat ik iets geraakt heb. De auto stond met die kant aan de weg en mijn theorie is dat een veegmachine er tegen aan is gekomen. Iemand hier toevallig verstand van....? Ik baal er echt ontzettend van, ben zo voorzichtig met mijn auto...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 01-05-18 19:21, in het totaal 2 keer bewerkt


Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 19:04

Goof schreef:
Dat lijkt me juist heel typisch een gevalletje van zelf iets geraakt hebben in een bocht naar rechts.

Maar dan zou je alleen onderkant schade hebben. Niet ook bovenkant. En dan zou ik het wel gemerkt moeten hebben lijkt mij

Edit: heb het namelijk met de auto van Mn ouders meegemaakt dat ik in de bocht een flinke steen raakte, die heeft enkel de onderkant geraakt en verder voelde je dat overduidelijk.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 01-05-18 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 19:08

bigone schreef:
Zo, dat kost wel ettelijke honderden(zo niet dikke duizend) euro's, ben je mooi klaar mee. Kan ook nog iets met een lage bumper of zoiets zijn geweest. Vraag daar in de buurt na of er beveiligingscamera's hangen of bij de politie. Wel aangifte doen en ik hoop dat je all risk verzekerd bent. En bekijk de wrg die je hebt gereden hier naar toe, rechterbochten en dan vooral met van die lage witte keien. En de gemeente weet wel of er een veegwagen actief is geweest, morgen meteen bellen want die heeft ook schade mocht die je geraakt hebben.

Maar daar zeg je het, lage witte keien, die zouden niet daarboven schade aanrichten... ik heb verder in den haag en snelweg gereden dus is een beetje zoeken naar speld in hooiberg. Maar dit zou ik wel echt gevoeld of gehoord moeten hebben...

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 19:11

Goof schreef:
lifaya schreef:

Maar dan zou je alleen onderkant schade hebben. Niet ook bovenkant. En dan zou ik het wel gemerkt moeten hebben lijkt mij


Bovenkant heeft toch geen schade?
Ik kijk op mijn mobiel, misschien zie ik het niet duidelijk.

Er zit ook hoog schade rechts boven

Afbeelding

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 19:17

Ca 60 cm van de grond vind ik toch wel vrij hoog om zelf iets te raken. Verder geen landwegen gereden, enkel wegen die die dagelijks rijd. A4 en den haag centrum en zuid.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 19:23

Daarom... ik pak wel eens een drempeltje mee, maar dat richt nooit deze schade aan. En dit zou je echt wel moeten merken... ik heb nog geen schade gereden met deze auto, altijd voorzichtig mee, hooguit dat Mn velgen het zwaar hebben met de drempeltjes en iets te hard door gaten in weg maar dat heeft hier niks mee te maken...

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 19:37

Zou nog best kunnen dat een scooter is uitgegleden, hij staat bij een bocht. Met de regen van gisteren en vandaag in gedachte...

Ik heb sowieso al met de gemeente gebeld en zij gaan uitzoeken of er een veegwagen heeft gereden en denk dat aangifte toch ook maar het beste is..

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 19:41

Rex_Rolfo schreef:
Rij eens langs een schade herstel bedrijf. Die hebben de nodige verschillende schades gezien en kunnen misschien beter inschatten waar de oorzaak van deze aparte schade is.

Ja daar dacht ik idd ook over na... ga eff kijken wat er in de buurt is. Het geen normale schade in elk geval...

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 20:08

ik kwam pas tegen 1300 uit Mn bed en rond 1500 is de schade pas geconstateerd. Dus er kan zoveel gebeurd zijn... ik kan het aan de hangjongeren vragen of zij iets hebben gezien , maar ja, het was dan vroeg en denk dat zij pas later gaan hangen lol. Of gisterenavond kan het natuurlijk ook gebeurd zijn...

Maar cayenne, jouw man kan wel uit deze schade uitsluiten dat ik zelf niet de verantwoordelijke ben? Dat de schade zo hoog is verwachte ik wel... ik baal echt zo erg...

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 20:16

Afbeelding
Hier nog een foto miss nog iets duidelijker?

Ik ben wa+ verzekerd, dus weet niet of dit dat word verzekerd?

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 11:37

Er heeft weken een witte bestelbus gestaan voor mijn deur en die stond er gisteren niet meer dus zou zomaar kunnen... ik ga in elk geval aan de gemeente vragen of er camera beelden zijn.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 12:01

Afbeelding
Oudere foto maar geloof dat het deze bus is die er altijd staat.. kan ook andere zijn want weet niet zeker of diegene nou ramen had aan zijkant of niet maar had deze toevallig op de foto

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 12:11

Zou idd kunnen dat het van een bewoner is. Hij staat er vaak, bijna altijd. Ik zal vanmiddag wel even zoeken of hij ergens staat maar het lijkt alsof er op deze foto al schade op zat op zijkant.

Deze zou het ook kunnen zijn. Zie deze op streetvieuw

Afbeelding
Of ze hebben nieuw busje kan ook

Maar in elk geval hoop ik dat er camera beelden zijn. Dat zou een hoop schelen.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 17:51

Dat wit is van mijn eigen auto, geen lak.

Ben vandaag bij Honda dealer geweest en schat de schade op 1800 euro... ben je mooi klaar mee. Hij had ook nog nooit zulke schade gezien en zei ook echt dat het heel vers was en wel van gisteren moest zijn , wss nog zelfs na de zware regenval gebeurd want anders zou het wel los gebladerd zijn. Dus we weten in elk geval dat het gebeurd is terwijl die daar geparkeerd stond.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 18:04

Het gaat om 2 deuren en de bodemstuk... de dealer was echt verbaasd want dat is knoeperhard dus er moest echt veel kracht te pas zijn gekomen....

Jeetje dat is ook balen zeg... hopelijk valt het mee?

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 09:15

Het is geen veegmachine van de gemeente in elk geval. Ze zeiden dat de schade bij hun veegmachines er net anders uit ziet, namelijk verticale strepen in vergelijking met deze horizontale strepen. Kan natuurlijk wel een ander type veegmachine zijn van ander bedrijf maar zij hebben daar sowieso niet gereden.

Ik ga vandaag op het politiebureau aangifte doen als ik tijd heb, werk tot 15:30 en dan file dus zal pas tegen 17:15 thuis zijn ofzo.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 10:54

DigiD kan ik niet doen omdat ik die sms en app nog niet heb. Duurt 3 werkdagen

Ik heb wel eventuele getuigen... dan die schadevrij is geparkeerd.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-18 19:29

Heb iemand op werk gesproken die veegmachine rijd en hij zei dat het weldegelijk horizontale strepen achterlaat. In elk geval die hij rijd. Verder staat er nu een busje met lage stootbalk en veel schade voor de deur. Aangifte nog steeds niet kunnen doen door te laat terug zijn van werk (tot 15:30 en dan naar huis met file) dus dat schiet niet echt op maar hopelijk de brief van de DigiD app maandag binnen. Dan kan ik meteen aangifte doen.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-18 19:54

Ik heb alleen rechter kant kunnen zien. Linkerkant is aan weg en hoop hangjongeren daar dus gaat mij iets te opvallen als ik daar foto’s sta te maken lol. Maar rechts zag ik wel schade op de balk maar geen zwarte lak zo in het eerste opzicht.

Edit. Kijk nu en busje is weer weg. Heb wel het kenteken en filmpje van rechterzijde.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 11:13

Even een update... auto is inmiddels aan deze schade gemaakt. Helaas 5 dagen na de schade te hebben laten maken reed een grietje met haar Volvo v40 tegen mijn auto aan :’) gelukkig valt die schade mee. Auto nu in de verkoop omdat ik toch echt een diesel wil.

De auto nu

Afbeelding
En de extra schade

Afbeelding

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 11:24

Nee het is gewoon niet te achterhalen. Kan het nog steeds bij het waarborgfonds proberen overigens. Blijf bij een veegmachine.

Ik zou het liefst een polo BM TDI willen of evt een Fiat Punto EVO. Het is even kijken wat ik voor deze auto in deze staat krijg, wil geen gels meer in schade stoppen met mijn geluk

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 19:51

Auto is vandaag geheel schadevrij verkocht

Afbeelding
Mis hem nu al :( maar heb een paarse polo bm TDI op het oog <<)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Arlette1991, bella24, LouLouB, Monster, MyrtheJ, posje, stijntilla, Tientjeblij en 46 bezoekers