[VOLG] Renovatie project

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mri

Berichten: 15306
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:20

Gaaf elize!

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 22:24

Mooi Elize!

Wij zijn ook (weer) met een nieuw huis aan de slag gegaan, gisteren hebben we de sleutels gekregen. Al 2 aanhangers vol kasten en oud laminaat (waarom bewaren mensen toch zoveel???) Naar de stort gebracht, maandag komt de 10m3 container, dan kunnen we die gelijk gaan vullen.

Vandaag ben ik vooral in de garage bezig geweest, de wanden, balken en vloer worden geschilderd zodat het er een stuk lichter gaat worden. Komen te zijner tijd nieuwe ramen in maar voor nu is dit even goed. Smerige bende zeg, en 400 spijkers in de balken. Nu alles leeg, zodat ik dit weekend dat ding kan afmaken, kunnen we tenminste wat spullen kwijt. Zal ook wat foto's posten na het weekend.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 07:18

Vliegende start gemaakt dus. Leuk! Heel veel succes met het klussen. Ben benieuwd naar de foto's en het resultaat straks

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 07:25

Oeps, was (op zich) in verkeerde topic, dacht dat ik in het algemene topic aan het posten was, wilde jouw topic niet crashen. Lange dag geweest gisteren :+

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 07:28

Mag wel hoor:)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 21:36

De nieuwe vloer ligt inmiddels ook in de woonkamer. Vandaag is ook de nieuwe CV ketel geplaatst. Weer een belangrijk punt dat afgevinkt kan worden.

Een detailfoto van de vloer..
Afbeelding

Dezelfde vloer komt ook in ons nieuwe huis. Alleen willen we misschien daar voor PVC beneden gaan ivm de betere geleiding van de vloerverwarming en mogelijkheid van het leggen van een visgraat patroon (dat met dit specifieke laminaat niet kan in ieder geval).

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:09

Ik zou zeker voor pvc gaan icm vloerverwarming! Laminaat geleidt de warmte niet optimaal. Kan je ook gelijk dat mooie visgraat patroon leggen haha.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 22:41

Weer de hoogste tijd voor een update. Zijn heel druk bezig geweest maar ik moet zeggen dat we het gewoon onderschat hebben allemaal, qua hoeveelheid werk..

Inmiddels is het dubbel glas geplaatst en is de achterkant gerenoveerd en geschilderd. Gewoon RAL9010 gedaan, dit was het en hebben het lekker zo gelaten. Oogt toch wel fris. Er zitten onderhoudsvrije (Trespa) platen tussen en die zijn crème/zachtgeel dus die wilde we zo laten en dan was dit het beste.

Ook is de zwam aangepakt hier in huis. Die zat in de kelder, veroorzaakt door een lekkage in de toilet.

Het toilet is ook volledig gerenoveerd dus en de lekkage (uiteraard) verholpen. De toilet hebben we helemaal in dezelfde stijl gedaan als de badkamer.

Ondertussen zijn we nu bezig met de zolder (zolang het niet te heet is daar) en alle finishing touches.

Ik loop hopeloos achter met foto's maken maar hier in ieder geval een tussendoor foto van de toilet (die op de foto nog niet helemaal af is) en de trap (die inmiddels ook af is, op de foto is de muur ook nog niet gewit)

Afbeelding

Afbeelding
Edit: de trap was trouwens zachtgeel met kapotte grijze tapijttreden en anti slip rubbers die half mee geschilderd waren. De rubbers heb ik er uit gehaald en het hout opgevuld, alles netjes gelakt en nieuwe tapijttreden er op gelegd.

De bedoeling is aankomende 1 tot 2 weken echt alles af te maken en dan een makelaar in te gaan schakelen. Helaas is er nog niets bekend qua sleuteloverdracht voor ons nieuwe huis maar dan kunnen we het hier in ieder geval nog afmaken..

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 06:19

Wat mooi geworden! Maar wat een werk...
Je mag er trots op zijn :)
Hoeveel hebben jullie moeten betalen voor dubbelglas plaatsen?(mag ook via pb)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:35

Nou de kleine foto update geeft wel een mooi beeld <3 ziet er al prachtig uit!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 10:33

Bonna ik zou het even uit moeten zoeken.. stuur me even een pb dan vergeet ik het niet.

Zijn nu op de eerste verdieping flink met de finishing bezig. Ik vond het stukwerk in het toilet niet strak genoeg dus bijgewerkt. Alle afwerking zit nu in de keuken dus dat kan gekit. Het plafond in de badkamer zit er nu strak in en krijgt de laatste verflaag waarna alles flink schoon gemaakt kan worden.

Alleen de zolder is echt nog chaos..

Hier in ieder geval alvast een detailfoto van de badkamer..
Afbeelding

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:56

Het tegelwerk lijkt er erg slecht uit te zien of lijkt dit zo? Vooral in de zijkanten van het nisje ziet het er erg scheef uit.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-18 11:05

In het nisje zit wel een schoonheidsfout ja. Aan de rechterkant steekt de tegel nog wat uit. Het tegelwerk zelf zit heel strak hoor, vertekent op de foto nogal.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 08:38

Gisteren zijn de eerste makelaars geweest. Waren erg enthousiast over hoe het huis opgeknapt is en denken dat we het snel en goed kunnen verkopen. De markt is hier nog niet zo goed als de rest van NL helaas maar onze investering zal er zeker uit komen, plus dat we dan gratis gewoond hebben hier, mogelijk met echt overwaarde.

Meteen even een wat uitgebreidere foto update. Slaapkamer van dichter en zolder staan er niet op en zijn nog wat afwerkpunten zichtbaar (en wat opruimwerk).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:54

ziet erg goed uit :D

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 15:21


KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:24

netjes! hopelijk snel verkocht :)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:56

Mooi huis geworden hoor! <3

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:42

Wauw, dat hebben jullie rap gedaan! Hopelijk is het snel weg

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:07

Mooie foto's, hopelijk zijn jullie er snel vanaf!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 11:06

Morgen komen de eerste kijkers! Ben benieuwd!

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 11:11

Leuk gedaan! Al vind ik het wel jammer dat er dan nog een douchegordijn hangt en niet een wandje/douchedeur is gezet

Succes met de verkoop!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 13:01

Hoi Danielle. Goed punt. Wij zijn ook niet van de douchegordijnen en hebben daar wel echt een afweging moeten maken. De muur hebben we wel verstevigd zodat kopers die het echt willen deze alsnog kunnen plaatsen.

Voor nu hebben we geen scherm geplaatst omdat dat met een gezin te krap werd. De badkamer is best klein helaas dus het was dit of geen toilet plaatsen om het praktisch te houden..