Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anne_GTI

Berichten: 18194
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:28

Mooie kuip op wielen met een grote kuipplant of bamboe neerzetten zou ik doen.


Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:11

Over het"snel uitgekeken op het huisje" wij hebben een (normaal formaat, niet zo'n verdieping ding) huisje staan, daar wordt nu al 3 jaar met veel plezier gebruik van gemaakt.
En zeker als de glijbaan er ook nog aan vast zit ben je er nog niet vanaf :o

Qua fatsoen vind ik het dus absoluut niet kunnen!
Hoe zouden de buren het vinden als jij een paar keer per dag op een stoel/keukentrap klimt en bij hun naar binnen kijkt?

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

MirandaMalik

Berichten: 9858
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:30

Onze buren hebben bamboe voor hun zwembad en dat is best groot en daar kijk je niet doorheen, is het veel te dik voor.
Je hebt iid ook die niet woekert.
Evt kun je ook een kuipplant op een tafel neerzetten dan is het direct hoog.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:12

Ik denk dat die buren helemaal niet zo zijn en in hun argeloosheid dit huisje op de voor beste plaats in hun tuin hebben gezet.

justdieselJarig
Berichten: 4938
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:32

Ladyingreen schreef:
Jullie hebben zelf kinderen, toch? Ik weet nog niet of ze helemaal op de leeftijd hier voor zijn, maar mijn idee:

Je koop een grote plaat betonplex of iets wat goed buiten kan blijven. Dit verf je met schoolbordverf voor buiten.
Je zorgt dat hij eventueel verplaatsbaar is, bijvoorbeeld door een stel stoere zwenkwielen (met rem). Maak hem zo hoog tot het dak van het huisje en zo breed als je nodig acht, maar niet te breed natuurlijk....het moet wel een mooi element blijven in je tuin. Misschien handig om hem aan de achterkant door middel van twee haken/ogen aan de schutting vast te zetten, zodat hij niet kan kiepen.

Je kunt hem eventueel ook opleuken met planten in pot:


[ [url=m/vCKtpa.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/yWzWKk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit vind ik echt een heel leuke oplossing

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

_Nancy

Berichten: 14076
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 18:52

Oh vreselijk zo’n huisje!

Mijn vriend had eerst ook zo’n huisje voor zijn kinderen, gelukkig zijn die met zijn ex mee gegaan en anders had ik m alsnog niet in de tuin willen hebben..

Zo’n ding komt er bij ons ook never nooit in.

Zo’n huisje is veel te groot/massaal in een relatief kleine tuin, als je vrij woont is het geen probleem, maar zo woon je nu niet.

Lastige situatie ts, ik heb geen tips voor je die anders zijn dan degene die hier al genoemd worden.. Succes :(

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

suusje26

Berichten: 2416
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-18 19:40

Indestal schreef:
Ik kan mj dus niet voorstellen dat die kinderen heel de dag bij jouw naar binnen zitten te kijken en dat je daar last van kan hebben.....uiteraard als je daar moeilijk over doet, gaan knderen beetje pesten, maar dat gaat vanzelf over....moeten ze niet op het dak klimmen om te kunnen kijken? De ouders gaan dat toch niet doen?



Voor iedereen die zegt dat je hier geen last van kan hebben nodig ik graag eens bij mij uit :7

Nogmaals; de nieuwsgierigheid begrijp ik. Maar ze kunnen vanaf die hoogte en hoek werkelijk waar alles zien. Ze hoeven nog niet eens op het hoogste gedeelte te staan om het te zien.Ik doe helemaal niet moeilijk, ga soms zelfs mee in hun spel of gesprek. Zo was hij laatst een piraat op zijn schip en ik een haai die rondzwom. Of is hij de boevenvanger om onze tuin veilig te houden. Alleen een kind van 5 (en van 1,5 al helemaal) begrijpt niet wanneer het genoeg is. Negeren en geen aandacht geven werkt ook niet. Dan is het de hele tijd van buuuuurvrouwwwwwww; wat doe jeeeee? Dan grijpen zijn ouders wel in en zeggen dat het gedrag niet goed is en dat hij ons met rust moet laten. Maar 3 minuten later begint het weer van voor af aan. Als het alleen de tuin geweest was of als het daar bij bleef konden wij er ons wel bij neerleggen. Maar ze staren nu ook het huis in en blijven de aandacht zoeken.

Het huisje staat er ook al sinds vorige zomer, dus het is ook al langer aan de gang. Wij dachten ook; even wennen, nieuwigheid en nieuwsgierigheid is er af en dan zullen ze ons wel "vergeten". Helaas blijkt dat toch niet het geval en willen wij dus een oplossing. Het huisje hoeft dus niet per se weg van ons.


Dat krijtbord is een ontzettend leuk idee, alleen ben ik bang dat dat te kolossaal word.

Donderdag staat er een uitstapje naar een tuincentrum. Dan gaan we wat oplossingen op papier zetten en voorleggen aan de buren. Nu hopen dat zij willen meewerken en de overlast ook gaan inzien.

De beste kennis, is zelfkennis!

Goof

Berichten: 28527
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 20:05

Je hebt nog geen enkele keer gereageers op de optie 'folie'. Plak folie op je ramen en ze kunnen niet meer naar binnen kijken, dat geeft je binnen tenminste rust. Helaas zie jij hen wel.
En dat ge'buuurvrooouuw', ik zou de kinderen aanspreken en heel direct laten weten dat zij niet mogen oraten vanaf het huisje. Stel je regels duidelijk.

Nikass

Berichten: 16484
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:14

Maar je wil toch ook ongestoord in je tuin kunnen zitten? Daar helpt dat folie niet tegen.
Ik zou werkelijk gillend gek worden van zulke buurkinderen, ik wil gewoon met rust gelaten worden in mijn eigen huis en tuin. Dat die buren dit niet begrijpen en hun kinderen zich zo laten misdragen vind ik echt stuitend. Ik had het niet hoeven proberen als kind. (in de verste verte niet!)
Die mentaliteit van alles voor de kinderen bah. Ze moeten alles hebben en ze moeten alles mogen -O-

Anoniem

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:21

Tuinslang een optie?

Nee grapje :+

Shirley

Berichten: 26782
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:25

Dacht ik ook al :D

Keertje de tuinsproeier per ongeluk te dicht bij de schutting zetten O:)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:36

Jij hebt last van een probleem wat zij hebben gecreëerd... Als ik zo iets in mijn tuin zou willen, zou ik dit zeker overleggen met mijn buren. Vind dat zij het ook wel mogen oplossen.

snorkel1986

Berichten: 2975
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:39

Huisje 2 kanten dicht waar van een met klein raampje schoolbord verf aan de binnenkant en klaar moet er niet aan denken dat mijn kids dat doen... ( maar ik heb makkelijk praten heb alle ruimte en privé speeltuin)

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

XladyX

Berichten: 1285
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:19

Goof schreef:
Je hebt nog geen enkele keer gereageers op de optie 'folie'. Plak folie op je ramen en ze kunnen niet meer naar binnen kijken, dat geeft je binnen tenminste rust. Helaas zie jij hen wel.

-


Precies dit, waarom is dit geen optie? Buiten is dan evt anders op te lossen maar zo ben je iig af van het naar binnen kijken.

En daarnaast, even een voorbeeld van een schaduwdoek;

Afbeelding

Kun je zo schuin/recht hangen als nodig en beneemt volgens mij veel beter het zicht dan welke plant dan ook. Ook omdat je zelf al aangaf dat je toch al geen zon hebt in de tuin maakt dit geen verschil, en mocht het doek te laag hangen voor bv de buitendeur zijn er ook schaduwdoeken met een paal in het midden. In de winter kun je deze weghalen, maar dan spelen kinders ook minder buiten (of zit jij zelf minder buiten, dus met spiegelend folie ook opgelost).

Majabeestje
Berichten: 3788
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:22

Wat je ook gaat doen, de kosten die je maakt.. lever je het bonnetje in bij de buren..? :Y)

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:56

Even iets heel anders, heb je de kinderen ook wel eens gezegd dat jij even rust wil hebben? Natuurlijk lost dat niet het probleem op van naar binnen kijken, maar dan heb je niet de hele tijd gezeur aan je hoofd (als ze zich eraan houden natuurlijk)


Majabeestje
Berichten: 3788
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 07:59

Riddershow schreef:
Even iets heel anders, heb je de kinderen ook wel eens gezegd dat jij even rust wil hebben? Natuurlijk lost dat niet het probleem op van naar binnen kijken, maar dan heb je niet de hele tijd gezeur aan je hoofd (als ze zich eraan houden natuurlijk)


De jongste is 1,5 geloof ik? Dan doen ze niet aan luisteren of snappen :+

suusje26

Berichten: 2416
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-18 08:31

Goof schreef:
Je hebt nog geen enkele keer gereageers op de optie 'folie'. Plak folie op je ramen en ze kunnen niet meer naar binnen kijken, dat geeft je binnen tenminste rust. Helaas zie jij hen wel.
En dat ge'buuurvrooouuw', ik zou de kinderen aanspreken en heel direct laten weten dat zij niet mogen oraten vanaf het huisje. Stel je regels duidelijk.


Dit geeft binnen misschien wel rust maar we zoeken naar een iets andere oplossing. Wij hebben ramen van boven tot onder over de hele breedte van het huis en ik vind folie niet mooi/fijn. Het wordt daarnaast snel lelijk, vooral met een hond en klein kind in huis.

Die van de tuinslang kunnen we beter ruilen voor een hogedruk denk ik. Spelen met water is namelijk heel leuk.

De beste kennis, is zelfkennis!

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:34

Ik verwacht dat het kind van 1,5 niet de grootste overlast geeft. En ook een kind van 1,5 kent regels waar hij zich aan moet houden. Dus dan kun je er ook mee praten. Alleen moet je niet verwachten dat hij//zij het een week (of dag) onthoudt. Maar vooral met de oudste kun je prima afspraken maken.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 08:59

Suusje, wij zijn ingebouwd met 5 buren en wij ervaren dagelijks gluurders, echt zielig gewoon en dit zijn geen kinderen :+ , dus geen onschuldige nieuwsgierigheid, maar voyeurisme...ik ken het en het doet me niks....anders heb ik geen leven....een ervan doet ook alles na, dit is toch lachen? Joh dit is Nederland, lekker hutje mutje en lekker gluren.....ga je hierin mee, dan heb je geen leven meer.

iirrssjjee

Berichten: 5913
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:10

Indestal schreef:
Suusje, wij zijn ingebouwd met 5 buren en wij ervaren dagelijks gluurders, echt zielig gewoon en dit zijn geen kinderen :+ , dus geen onschuldige nieuwsgierigheid, maar voyeurisme...ik ken het en het doet me niks....anders heb ik geen leven....een ervan doet ook alles na, dit is toch lachen? Joh dit is Nederland, lekker hutje mutje en lekker gluren.....ga je hierin mee, dan heb je geen leven meer.


Wij wonen achter heerlijk vrij aan n parkje. Bewust daardoor de poort open gelaten (dus alleen het hekwerk, is geen houten poort). Hebben we vervolgens een buurman die constant erdoor naar binnen zit te kijken :+. Maar we vinde het uitzicht te fijn om het daarvoor dicht te gooien. Maar het is echt loei irritant. Zelfs als ik er wat van zeg, stoot ie een paar dagen en dan komt ie weer. Hij kan het gewoon niet laten.... :(

Anoniem

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:35

Hier durft de buurman gewoon in huis komen. Zeker als hij denkt dat we niet thuis zijn. Onlangs stond mijn vriend zijn auto nog op zijn werk en was hij met mijn auto weg. Dus, geen auto’s voor de deur. Zit ik op het toilet, gaat de hond mij toch een eind te keer. Ik van het toilet gevlogen, direct door het huis, zie ik hem nog snel weglopen van de voordeur. Is verdorie niet de eerste keer.

Vroeger, voor de tuin volledig was omheind, liep hij zelfs gewoon de tuin in. Heel erg leuk als je het gezellig aan het maken bent met jou vriend op de bank. Vind hem zo een eikel, echt waar man...

Maar goed, ik zou ook kijken voor bamboe, klimop of iets gelijkaardigs :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:44

DeMolenhoek schreef:
Hier durft de buurman gewoon in huis komen. Zeker als hij denkt dat we niet thuis zijn. Onlangs stond mijn vriend zijn auto nog op zijn werk en was hij met mijn auto weg. Dus, geen auto’s voor de deur. Zit ik op het toilet, gaat de hond mij toch een eind te keer. Ik van het toilet gevlogen, direct door het huis, zie ik hem nog snel weglopen van de voordeur. Is verdorie niet de eerste keer.

Vroeger, voor de tuin volledig was omheind, liep hij zelfs gewoon de tuin in. Heel erg leuk als je het gezellig aan het maken bent met jou vriend op de bank. Vind hem zo een eikel, echt waar man...

Maar goed, ik zou ook kijken voor bamboe, klimop of iets gelijkaardigs :)

Zo'n buurman hebben wij ook. Inmiddels doet ie het al een aantal jaren niet meer. Sinds we mechels hebben :+

Wil nog weleens over schutting kijken. Maar binnenkort komt er stroomdraadje aan bovenkant. Dus dan leert ie het wel af.

Shadow0

Berichten: 43433
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:49

Hehe :D
Buurman: "Waarom hebben jullie een stroomdraad?"
Jullie: "Vanwege de katten"
Buurman: "Jullie hebben toch helemaal geen katten?"
Jullie: "Zo goed werkt het!"

(Ik zou niet zeggen dat het vanwege hem is.)

(Overigens kun je dat dus niet doen bij kinderen. Bij glurende buurmannen heb ik daar niet zoveel moeite mee, maar kinderen van 1,5 en 5, nee. Dan toch liever bamboe of zo'n tarp ofzo.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:51

Shadow0 schreef:
Hehe :D
Buurman: "Waarom hebben jullie een stroomdraad?"
Jullie: "Vanwege de katten"
Buurman: "Jullie hebben toch helemaal geen katten?"
Jullie: "Zo goed werkt het!"

(Ik zou niet zeggen dat het vanwege hem is.)

(Overigens kun je dat dus niet doen bij kinderen. Bij glurende buurmannen heb ik daar niet zoveel moeite mee, maar kinderen van 1,5 en 5, nee. Dan toch liever bamboe of zo'n tarp ofzo.)

Haha onderaan komt ook een draadje. Iets met dat ze naar buren willen graven.

En bovenaan dus ook omdat we bang zijn, dat er eentje er nog eens overheen gaat springen.

Maar bij kinderen is dat inderdaad geen optie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beauty1love, GrapeshotBot en 2 bezoekers