Apple laptop hulp!? :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 11:56

Carol_Beer schreef:
lovelyfiefy schreef:
Ik speel geen games .
Ik heb Apple eigenlijk omdat ik het voor me fotografie heel erg fijn vind werken.
Ik heb net ook al even gevraagd in de winkel naar laptops met zelfde aantal inch scherm. Maar daar is er 1 van (wat ik in de winkel begreep)
Dus daarin heb ik dan niet veel keuze.
De rest is allemaal kleiner & voor me fotografie vind ik een iets groter scherm wel erg prettig

Games bedoelde ik meer als voorbeeld. Persoonlijk is voor dat soort werk een pc veel handiger (imacs hebben een nog groter scherm dan een macbook :)* ) Maar voor het zelfde geld van een imac of een macBook kun je ook zelf een pc in elkaar zetten met nog veel betere specs, waardoor het ook allemaal sneller opstart en minder hapert etc.


Haha Oke ja zo ver gaat me verstand niet over computers..
Maar ik wil wel graag een laptop omdat ik hem soms ook mee moet kunnen nemen.

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 19:44

Carol_Beer schreef:
lovelyfiefy schreef:
Ik speel geen games .
Ik heb Apple eigenlijk omdat ik het voor me fotografie heel erg fijn vind werken.
Ik heb net ook al even gevraagd in de winkel naar laptops met zelfde aantal inch scherm. Maar daar is er 1 van (wat ik in de winkel begreep)
Dus daarin heb ik dan niet veel keuze.
De rest is allemaal kleiner & voor me fotografie vind ik een iets groter scherm wel erg prettig

Games bedoelde ik meer als voorbeeld. Persoonlijk is voor dat soort werk een pc veel handiger (imacs hebben een nog groter scherm dan een macbook :)* ) Maar voor het zelfde geld van een imac of een macBook kun je ook zelf een pc in elkaar zetten met nog veel betere specs, waardoor het ook allemaal sneller opstart en minder hapert etc.

Maar dan heb je geen Apple.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:33

janderegelaa schreef:
Maar dan heb je geen Apple.

Maakt dat uit dan? Er zijn meer (en betere) programma's voor windows dan voor mac. Niet dat de prgramma's die voor Mac zijn slecht zijn (vaak beter en stabieler zelfs), maar daar zijn er veel minder voor dan voor Windows. Tevens is het mogelijk om MacOS op een pc te draaien, heb je wel wat technische kennis voor nodig, maar tegenwoordig staat alles toch op youtube, dus in dat opzicht maakt dat ook weer niet veel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:25

Waar heb je je laptop toen gekocht TS? En hoe lang heb je hem al?

De discussie wbt mac en windows hou ik me buiten, voor mij ook nooit meer windows. Kan niet eens want mijn programma’s zijn er alleen voor mac (design). Maar ik zou nooit iemand die niet veel nodig heeft persé een mac aansmeren.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 22:29

Jans schreef:
Waar heb je je laptop toen gekocht TS? En hoe lang heb je hem al?

De discussie wbt mac en windows hou ik me buiten, voor mij ook nooit meer windows. Kan niet eens want mijn programma’s zijn er alleen voor mac (design). Maar ik zou nooit iemand die niet veel nodig heeft persé een mac aansmeren.

Voor het zelfde geld heb je een pc die 2x krachtiger is/betere specs heeft. Vanuit Windows kun je ook MacOS draaien. Niet dat ik Mac slecht vind (heb zelf een 2005 iMac, die het nog steeds prima doet), maar dat Windows per see slecht is, is het grootste smeerworstverhaal. :Y)

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 23:01

lovelyfiefy schreef:
FatCat schreef:
Ben je dit al geprobeerd:

Alles USB, SDkaarten etc eruit.
Helemaal afsluiten
batterij eruit
Batterij terug in
heropstarten.


Sorry maar batterij uit een MacBook halen???


Ja dat kan, moet je alleen zo’n schoevendraaiertje hebben. Dan is het vrij eenvoudig.

Maar ik ben bang dat het je probleem niet oplost, als ik je verhaal zo hoor... Als de helpdesk je niet kan helpen, misschien toch naar een Apple store gaan? Daar heb ik altijd goede ervaringen mee als er iets was met mijn Apple producten

janderegelaaJarig
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 01:02

Carol_Beer schreef:
janderegelaa schreef:
Maar dan heb je geen Apple.

Maakt dat uit dan? Er zijn meer (en betere) programma's voor windows dan voor mac. Niet dat de prgramma's die voor Mac zijn slecht zijn (vaak beter en stabieler zelfs), maar daar zijn er veel minder voor dan voor Windows. Tevens is het mogelijk om MacOS op een pc te draaien, heb je wel wat technische kennis voor nodig, maar tegenwoordig staat alles toch op youtube, dus in dat opzicht maakt dat ook weer niet veel uit.

De gemiddelde Windows computer is na 6 maanden alweer zo traag als een slak terwijl mijn MacBook Pro van 2011 nog steeds in een klik direct opent. Voor mij nooit meer Windows.

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 04:42

Jans schreef:
Waar heb je je laptop toen gekocht TS? En hoe lang heb je hem al?

De discussie wbt mac en windows hou ik me buiten, voor mij ook nooit meer windows. Kan niet eens want mijn programma’s zijn er alleen voor mac (design). Maar ik zou nooit iemand die niet veel nodig heeft persé een mac aansmeren.


Ik heb mijn laptop sinds 19-06-2016
Nog geen 2 jaar dus.
Heb hem gekocht bij Macbizz, geen idee of je dat bedrijf kent.
Ik heb het bedrijf nu ook gevraagd hoe lang mijn laptop het weer zou doen wanneer zij er dus een nieuwe videokaart in stoppen.
Want dit was ongeveer €250 exc btw.
En s hij het dan maar een half jaar tot een jaar doet, steek ik dat geld liever in een andere laptop.

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 04:43

StormMilagro schreef:
Ja dat kan, moet je alleen zo’n schoevendraaiertje hebben. Dan is het vrij eenvoudig.

Maar ik ben bang dat het je probleem niet oplost, als ik je verhaal zo hoor... Als de helpdesk je niet kan helpen, misschien toch naar een Apple store gaan? Daar heb ik altijd goede ervaringen mee als er iets was met mijn Apple producten


Apple store kan hem niet meer maken
Voor deze laptop worden geen dingen meer gemaakt.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Apple laptop hulp!? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 06:09

Die 300 euro zou ik in een nieuwere macbook stoppen. Zo’n oude macbook is dan total loss lijkt me, de reparatie kost meer dan het ding waard is.

Het was een 15 inch, toch? Er zijn genoeg 15 inch macbooks.

Windows lsptops zijn goedkoper ja, maar dat heeft ook een reden. OSX is geschreven voor en getest op de hardware van de macbook en werkt daar feilloos mee, dat ga je toch niet op een windows apparaat zetten? :')
Hier komt nooit meer een windhoos machine binnen, wát een ergernis! Elk jaar opnieuw formatteren, en ze bleven nog steeds vastlopen, stuk voor stuk.
Mijn imac is van 2010 en daar bewerk ik nog zware video mee..

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Apple laptop hulp!? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:06

250 ex BTW? Mensenlief wat een onzin. Er zijn commercieel geen “goede” AMD chips te krijgen.. De nieuwe revisies zijn nooit te koop geweest in het reguliere kanaal en ook die gingen net zo hard weer stuk.

Beste optie naar mijn mening is reflowen en videokaart uitschakelen. Bij mij is dat 100 euro met 3 maanden garantie. Je verliest wel je externe schermaansluiting zoals gezegd, en je moet je laptop durven opsturen :-)

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 13:32

Choiix schreef:
250 ex BTW? Mensenlief wat een onzin. Er zijn commercieel geen “goede” AMD chips te krijgen.. De nieuwe revisies zijn nooit te koop geweest in het reguliere kanaal en ook die gingen net zo hard weer stuk.

Beste optie naar mijn mening is reflowen en videokaart uitschakelen. Bij mij is dat 100 euro met 3 maanden garantie. Je verliest wel je externe schermaansluiting zoals gezegd, en je moet je laptop durven opsturen :-)


Ze hebben me nu gezegd dat mijn laptop zoals hij nu is €100 waard is.
Want ik dacht anders via hun dan op inruil van deze dus met korting een andere aan te schaffen.

Anoniem

Re: Apple laptop hulp!? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:04

Had je je laptop toen nieuw gekocht? Of al tweedehands, want ik kan mij niet voorstellen dat de inruilwaarde op zo'n macbook maar 100 euro is. Ik heb er eentje uit 2008 liggen waar ik nog meer op terug kan krijgen. Ik zou anders het gewoon eens bij leapp proberen in te ruilen. Of bij Apple zelf: https://www.apple.com/nl/trade-in/

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 14:15

Jans schreef:
Had je je laptop toen nieuw gekocht? Of al tweedehands, want ik kan mij niet voorstellen dat de inruilwaarde op zo'n macbook maar 100 euro is. Ik heb er eentje uit 2008 liggen waar ik nog meer op terug kan krijgen. Ik zou anders het gewoon eens bij leapp proberen in te ruilen. Of bij Apple zelf: https://www.apple.com/nl/trade-in/


Het is een refurbished maar inderdaad zou dat hetzelfde moeten werken als bij leapp dan.
Maar ik zal daar inderdaad ook eens even navraag doen.
Krijg vanavond een tablet te leen van iemand dus dan kan ik dingen even wat makkelijker opzoeken.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:35

Die 250 ex zou ik in een nieuwe laptop stoppen. Want als de laptop die je nu hebt al ouder is heb je al veel meer kans dat na de reparatie weer iets anders kapot gaat.

Ik had het vorige week, laptop stopte er mee en 2 u later mijn telefoon kapot. Kon mijn laptop nog wel laten maken voor 200 a 300 euro maar heb maar gelijk een nieuwe gekocht en een andere telefoon. Duur dagje was dat :+ maar goed ga er nu vanuit dat ik er weer een aantal jaren tegenaan kan.

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 08:29

Jans schreef:
Had je je laptop toen nieuw gekocht? Of al tweedehands, want ik kan mij niet voorstellen dat de inruilwaarde op zo'n macbook maar 100 euro is. Ik heb er eentje uit 2008 liggen waar ik nog meer op terug kan krijgen. Ik zou anders het gewoon eens bij leapp proberen in te ruilen. Of bij Apple zelf: https://www.apple.com/nl/trade-in/


Via Apple zelf krijg ik de melding dat hij niet in aanmerking komt voor inruilen.
Dus dat is jammer.
Bij Leapp kon ik nog niks vinden over inruilen, dus straks na het werk nog maar even verder zoeken.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:54

janderegelaa schreef:
De gemiddelde Windows computer is na 6 maanden alweer zo traag als een slak terwijl mijn MacBook Pro van 2011 nog steeds in een klik direct opent. Voor mij nooit meer Windows.


"computer" is een groot woord hé? :Y) Mijn 3 jaar oude Asus laptop heeft welliswaar bijzonder lage specs, maar de batterij is nog steeds in tegenstelling tot andere laptops nog steeds goed. Ook omdat hij een ssd heeft, start het beestje gewoon in 10 sec. op. Nog sneller dan de macBook pro van een vriend. En op die laptop speel ik ook games, beetje editting, en het lukt allemaal. Tuurlijk heeft ie wel kuren, maar dat zal met een macBook niet anders zijn. Tevens vind ik dat je met Windows wel meer leert dan met een mac. Mijn iMac heeft nog nooit kuren gehad. Nog nooit. Dat ding is gewoon perfect. Zo leer je toch geen ene scheet van het repareren van producten, wat tegenwoordig in de "wegwerpmaatschappij" juist nou zo handig is aangezien die dingen binnen no-time stuk gaan.
Tevens werkt Apple ook zo perfect omdat alleen hun eigen dingetjes erop kunnen draaien, hebben een eigen browser, app store (want er zou maar een programma dat niet getest is erop moeten draaien -O- ). Dat lijkt opzich wel fijn, totdat je gaat bekijken wat de meerwaarde er nou van is, en het rendement. Dan heb ik het niet over 2ehands Apple, maar over een imac van een paarduizend euro. ik bedoel; mijn Dell studio werkt echt even snel (of nog sneller), dan een MacBook pro, terwijl dat ding wel 7 jaar oud is (het model dan). Moeten we dan de pc de schuld geven of de mensen die er mee werken? Als mijn huisgenoot met d'r handen ff een minuutje achter welke pc dan ook zit, is dat ding ook binnen no-time vol met allerlei spyware, bsod's en noem maar op. Das dan ook de reden dat ik ipads heb, kan ze daar wel lekker dingen op downloaden, exe bestanden kunnen toch niet openen op de ipad :Y)

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:06

Carol_Beer schreef:
janderegelaa schreef:
De gemiddelde Windows computer is na 6 maanden alweer zo traag als een slak terwijl mijn MacBook Pro van 2011 nog steeds in een klik direct opent. Voor mij nooit meer Windows.


"computer" is een groot woord hé? :Y) Mijn 3 jaar oude Asus laptop heeft welliswaar bijzonder lage specs, maar de batterij is nog steeds in tegenstelling tot andere laptops nog steeds goed. Ook omdat hij een ssd heeft, start het beestje gewoon in 10 sec. op. Nog sneller dan de macBook pro van een vriend. En op die laptop speel ik ook games, beetje editting, en het lukt allemaal. Tuurlijk heeft ie wel kuren, maar dat zal met een macBook niet anders zijn. Tevens vind ik dat je met Windows wel meer leert dan met een mac. Mijn iMac heeft nog nooit kuren gehad. Nog nooit. Dat ding is gewoon perfect. Zo leer je toch geen ene scheet van het repareren van producten, wat tegenwoordig in de "wegwerpmaatschappij" juist nou zo handig is aangezien die dingen binnen no-time stuk gaan.

Dus jij koopt een Windows om 'm regelmatig eens te kunnen repareren ?
Dat vind ik pas écht goed gevonden :D .

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:11

BigBen schreef:
Dus jij koopt een Windows om 'm regelmatig eens te kunnen repareren ?
Dat vind ik pas écht goed gevonden :D .


Jaaa precies dat dacht ik ook. En ik wil niet heel veel zeggen. Maar ik heb met mijn macbooks nog nooit kuren gehad. Prima werkpaardjes en gaan jaaaaren mee als je er goed mee om gaat.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:27

lovelyfiefy schreef:
StormMilagro schreef:
Ja dat kan, moet je alleen zo’n schoevendraaiertje hebben. Dan is het vrij eenvoudig.

Maar ik ben bang dat het je probleem niet oplost, als ik je verhaal zo hoor... Als de helpdesk je niet kan helpen, misschien toch naar een Apple store gaan? Daar heb ik altijd goede ervaringen mee als er iets was met mijn Apple producten


Apple store kan hem niet meer maken
Voor deze laptop worden geen dingen meer gemaakt.

Voor alles bestaat een oplossing.
Welk systeem draait je laptop ?
Start eens op met Alt ingedrukt.
In principe moet je dan recovery disk als opstartschijf kunnen kiezen.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:30

BigBen schreef:
Dus jij koopt een Windows om 'm regelmatig eens te kunnen repareren ?
Dat vind ik pas écht goed gevonden :D .


Uhm, ja en nee. Wat ik bedoelde te zeggen is dat die kennis die je opdoet bij het repareren, nog wel handig van pas kan gaan komen, aangezien de "wegwerpmaatschappij" steeds "populairder" wordt. Leuk voorbeeld; Aangezien mijn oude, onstabiele Android telefoon niet meer wilde opstarten, heb ik hem op een begeven moment uit elkaar gehaald, en wat bleek; het geheugen was losgekomen van de printplaat, en daardoor startte het moeilijk op (soms wel, soms niet), toen heb ik het weer met erg veel moeite (want het is tegahwoordagh allemaal zo klein, vroegah kon je nog gewoon de buizen etc. zien), maar jet is wel gelukt. Laatst kwam een klasgenoot met een kapotte iPhone SE die volgens hem het helemaal niet meer deed en bla bla bla. Door mijn kennis (van Android hé, niet van Appie, want die doen het altijd perfect :D ), heb ik dat ding kunnen openmaken (wat volgend hem ook al niet zou kunnen 8)7 ), en kunnen repareren. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het meer een smijtprojectiel was dan een iPhone, maar goed, daar ben ik niet de oorzaak van.
Tuurlijk is een perfecte computer wel goed, maar er mist gewoon iets, weet niet hoe ik dat moet zeggen. Bij een Mac doet alles het altijd. Maar als een mac kapot is kun je hem (bijna) never nooit repareren.
Is het je tevens niet opgevallen dat bijna ALLE gamers/ live streamers Windows hebben? En die dingen doen het altijd snel, anders gaan kijkers en fans klagen dat je gameplay poedersuiker is. Nu krijgen ze wel om de zoveel jaar een nieuwe gesponsoord, maar moest het er toch maar ff bij zeggen :j
Nu snap ik wel, als je een full-time job hebt, waar je een krachtige, snelle computer nodig hebt, de mac een ideale uitkomst is, maar dan hoef je Microsoft niet per see er bij te betrekken. :)*
tevens draait het systeem van Apple (MacOS/MacOSX) alleen op hun eigen mooie pareltjes, terwijl Windows op (bijna) alle pc's moet draaien (chromebooks uitgezonderd, maar die dingen zijn echt het laagste van de computer industrie, zelfs de ipad 1 heeft nog meer functies)

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Re: Apple laptop hulp!? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:35

Ik snap je wel. En ik heb net zo goed een hekel aan het idee dat alles metéén maar weggegooid wordt, terwijl het in veel gevallen nog perfect te repareren valt. Maar Windows ? Nooitvanzijnleven. Dan zit ik veel en veel liever met Linux te prutsen.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 11:52

BigBen schreef:
Ik snap je wel. En ik heb net zo goed een hekel aan het idee dat alles metéén maar weggegooid wordt, terwijl het in veel gevallen nog perfect te repareren valt. Maar Windows ? Nooitvanzijnleven. Dan zit ik veel en veel liever met Linux te prutsen.

Ieder systeem heeft zo z'n voor en nadelen. Er zijn echt talloze programma's voor Linux, maar games, man man man, wat een drama. Heb het zelf geprobeerd, met de nadruk daarop. GTA SA duurde zelfs een paar dagen om uberhaubt te weten hoe ik het op linux moest draaien, en toen het kon, haperde het als de neten. Lag niet aan de computer, want editting (video, tekenen, photoshop), kon dat ding wel allemaal aan. Heb nog wel een oude Acer bij de rommelmarkt gevonden, met 1 gb ram, kijk daar is Tinycore linux wel weer handig voor, want Windows 7 is al helemaal een ramp op dat ding (dat het er uberhaubt op draait is al een applaus waard).

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-18 13:00

BigBen schreef:
Voor alles bestaat een oplossing.
Welk systeem draait je laptop ?
Start eens op met Alt ingedrukt.
In principe moet je dan recovery disk als opstartschijf kunnen kiezen.


Ik heb vorige week al met Apple gebeld
Ruim een half uur alle toets combinaties geprobeerd tot een veilige of hoe dan ook opstart
Niks heeft geholpen.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Re: Apple laptop hulp!? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:52

Probeer dit: shift toets links/Ctrl toets/Alt toets én power knop allemaal samen gedurende minstens 10 seconden ingedrukt houden, dan loslaten.

Hiermee reset je de SMC.