Aargh help hoe plaatsen communicatie systeem in motorhelm

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Aargh help hoe plaatsen communicatie systeem in motorhelm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 14:08

Ok ik geef het op, ben nu al ruim een uur aan het worstelen met een communicatie systeem en een motorhelm. Het systeem zelf heb ik inmiddels vast kunnen krijgen en zowaar de binnenvoering gaat nog netjes terug ook.

Maar dan twee oortjes die ik moet plakken aan de binnenkant waarvan een met een microfoon aan een staafje. Alleen hoe dan? Waar laat je als brildrager het staafje en de microfoon buitenlangs, binnendoor? Onder de helm uitsteken of in de helm voor je mond proppen wat me ook niet echt handig lijkt.

Oftewel heeft iemand een idee? :')


Afbeelding

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Aargh help hoe plaatsen communicatie systeem in motorhelm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 14:10

naar de motorshop waar je deze gekocht hebt en erin laten bouwen, heb je ook geen gedoe

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 14:17

Dat wordt wat lastig, kado gekregen en gekocht via internet geen echte winkel dus en al een tijdje geleden ook.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Aargh help hoe plaatsen communicatie systeem in motorhelm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 19:26

Jemig ik kwam er niet uit alleen. Na een andere helm bestuderen met zelfde systeem en heel veel klooien is het gelukt. En helm zit nog goed.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Aargh help hoe plaatsen communicatie systeem in motorhelm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:49

Fijn, zie het nu pas maar ben wel benieuwd hoe je het bevestigd hebt?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 19:56

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het blijkt dat helm de inliner met drukknoopjes vast heeft zitten, heb er daar een van losgemaakt waardoor ik kon voelen en zien hoe alles zat. Het systeem zelf kan alleen helaas op de buitenschelp vastgezet worden omdst anders mijn inliner niet meer vast kan.

Heb de plakker van de microfoon vier keer verplaatst of zo en uiteindelijk iets onder de eerste poging weer terug gezet, de helm van rijder heeft een makkelijker lining en heeft zijn microfoon tussen liner en schuim kunnen wegwerken. Dat lukte me eerst niet. Uiteindelijk het schuimkussentje van de microfoon eraf gehaald waardoor er een plat klein pastic rondje en een dun flexibel stangetje overbleven.

Deze heb ik met veel geschuif en gewurm achter de lining kunnen krijgen en kunnen doorduwen naar voren onder de lining bij mijn mond. Daar het schuimkapje er weer opgezet. Toen bleken de draadjes van microfoon maar systeem te kort dus systeem wat verder naar achter gezet. Nu past het net maar gek genoeg moet draadje onderste boven vast daar zit nu een beetje rare draai in maar alles lijkt te werken.

Foto maak ik zo even.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:43

karuna schreef:
Dat wordt wat lastig, kado gekregen en gekocht via internet geen echte winkel dus en al een tijdje geleden ook.

Een goede motorzaak kan je er wel mee helpen tegen een kleine vergoeding