Balkon opleuken, tips?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Balkon opleuken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-18 09:33

Hallo! Ik zie zo gauw geen topic hiervan maar het lijkt me toch dat ik niet de enige ben zonder tuin die het balkon graag gezelliger maakt.

Op het moment heb ik even geen foto, maar ik heb een balkon van ca 1 bij 4 wat op het moment alleen grauw beton is met een stalen raster. Er staat een oude vieze kattenkrabpaal waar dankbaar gebruik van wordt gemaakt := maar dat is het wel.

Wat ik graag wil:
- Iets op de vloer als dat kan?
- Low-maintenance plantjes (plantenbakken heb ik nog)
- Leuke dingen die ik voor de katten kan maken (zonder dat het onveilig wordt natuurlijk). Ik zat al aan een catwalk over de reling te denken maar dat lijkt me erg lastig en eng :o )

Dus, ik dacht, we kunnen misschien wat tips en ideeën uitwisselen? Wat doen jullie met je balkon?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Balkon opleuken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-18 09:36

O fijn :) Ja een van de problemen is dat het inderdaad erg koud aan je voeten aanvoelt...
Maar krijg je dat wel schoon? Het lijkt me dat er allerlei zooi tussen die gleufjes door sijpelt?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Balkon opleuken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-18 12:27

Leuke dingen! We hebben geen muur aan de zijkant, het is aan drie kanten open (en er zit nog een meter tussen de buren). Ik twijfel of ik wel iets wil dat het raster bedekt, in mijn vorige huis konden de katten niet naar beneden kijken (zat een plaat ipv een raster) en dan sprongen ze constant op de reling... Doodeng := Met dat raster doen ze dat niet meer, nu kunnen ze alles al zien :)

@Nancy, daar zat ik ook al aan te denken :) Waar haal je dat voor een beetje een goede prijs/kwaliteit verhouding? En kan je het een beetje schoon houden?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-18 12:47

ClauH schreef:
Wij hebben ook kunstgras. Bij ons in de buurt kan je rest-stukken kopen voor een leuk prijsje.

Verder heb ik nog een grote mand met hortensia's, 2 stoelen en een klein tafeltje met een plantje erop.

Niet te vol en toch erg gezellig.

Edit, ik zie dat je in Delft woont, dat bedrijf zit in Ridderkerk. Ff googlen op kunstgras en Ridderkerk ;-)

Nou toevallig zit er een eindje verderop een kunstgras-showroom hier :D dat van die reststukjes is misschien wel een goed idee, ik zal het er eens vragen!

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-18 21:33


We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Balkon opleuken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-18 15:03

Volgende week zijn de tentamens voorbij en dan heb ik eindelijk tijd *\o/*
Ik wil sowieso een bankje aan de zijkant gaan klussen, zie even niet wie dat gepost had maar wat een goed idee! En dan komt er achter de rugleuning van het bankje een plantenbak waar ik klimop en klimroos in wil zetten die in een net naar boven mogen klimmen tot het 'plafond' :) Dat gaat ook een beetje helpen tegen de wind hoop ik, het is lekker warm nu maar bij één windvlaag is het alweer behoorlijk fris. Dat bankje gaat ook open zijn aan de onderkant zodat de katten nog wel overal heen kunnen kijken.
Verder nog even langs de nepgrasboer om te kijken of ze ook restjes verkopen. En dan gelijk bij de kringloop kijken voor plantenbakken :)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 18:43

Hoe is het intussen met jullie balkonnetjes?

Ik heb er inmiddels veel plantjes op staan. Erg leuk! Heb een lavendel die hard de lucht in is geschoten, dus moest hem verplaatsen, en daardoor kwam er een lekker ligplekje vrij voor deze schattige dame <3
Afbeelding

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Balkon opleuken, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-18 21:34

O dat ziet er gezellig uit!

Ik vind het wel meevallen hoe dicht ik op de buren zit, er zit ruim een meter tussen, misschien wel twee. Bovendien zitten de mensen hier niet zoveel buiten. :)

Aan de andere kant heb ik nu een net opgehangen met klimop en clematis erin maar ik hoop dat die de wind een beetje overleeft :oo Sowieso wil ik dat eens wat steviger maken, het net wappert nu heel erg als het waait.
De clematis groeit wel als kool! Totaal 5-10 cm per dag sinds een paar weken :oo

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers