Wat voor luchtbed/matje/bedje in de tent met kamperen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Wat voor luchtbed/matje/bedje in de tent met kamperen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 11:05

Ik hoop dat t topic hier zo goed staat.

Mijn vrouw en ik moeten helaas weer opzoek naar een nieuw "bed" voor het kamperen van de zomer.

Nu hebben we al 2 keer zo'n zelfopblaasbaar dubbeldik intex luchtbed gehad. Deze waren beide keren na 1 of 2 keer gebruiken al lek. Niet voor herhaling vatbaar dus.

Nu waren we vorige week toevallig even bij de campingwinkel en daar hele mooie matjes gezien. Alleen waren deze 120 per stuk (1 persoons) en dat vonden we toch wel een beetje veel van t goede. Aangezien mijn vrouw nog geen doorgewinterde kampeerder is en ik bang ben dat ze over een paar jaar niet meer wil.

Wat voor "bedje" hebben jullie om mee te kamperen?

We zoeken uiteraard iets zo comfortabel mogelijks van max 100/150 euro
En het liefst iets 2 persoons.

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:13

Die index dingen zijn echt rommel. Ik snap niet dat iedereen die zonodig moet hebben. Toen ik bij de kampeerwinkel om een fatsoenlijk luchtbed vroeg werd ik ook die kant op gewezen "ja die verkopen we het meeste".

Maar ontopic, ik zou voor zo'n ouderwets rubber met canvas bovenlaag luchtbed gaan. Die hebben naar mijn ervaring een vele langere levensduur dan zo'n Intex geval. Zijn wel een stuk dunner natuurlijk als zo'n dubbeldik matras, maar dat verlengt wel meteen z'n levensduur.

Edit: zo een bedoel ik. Dit is een eenpersoons voorbeeld, maar ze zijn ook in tweepersoons verkrijgbaar.
https://www.bol.com/nl/p/eurotrail-box- ... 015507745/
Laatst bijgewerkt door Dorus op 27-03-18 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wat voor luchtbed/matje/bedje in de tent met kamperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:14

Karperbedden. :)

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:14

Ik heb vorig jaar samen met mn vriend deze in de uitverkoop gekocht.
https://www.campz.nl/outwell-cimelia-ze ... 66711.html

Ik was echt klaar met luchtbedden en al helemaal omdat ze zo snel lek gaan. Het nadeel van deze is dat het vrij veel ruimte in beslag neemt maar het slaapt voor mij net zo goed als mn matras thuis. Het bestaat namelijk uit 2 delen, een dun matje met daaroverheen een matras met schuim. Bovendien is de hoes los te ritsen en dus makkelijk te wassen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:16

Waardoor raakten je luchtbedden dan lek?
Heb je er wel een beschermmatje onder liggen?

En anders lekker je eigen matras meenemen :))
Afbeelding

Megane

Berichten: 740
Geregistreerd: 24-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:21


x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:21

https://www.decathlon.nl/p/luchtbed-air ... W_TURKOOIS

Mijn zusje heeft die in de kleine tent.

Onze intex bedjes komen van de action vandaag en die sleep ik al jaren overal mee naar toe :)

Decathlon heeft in het seizoen ook alles in de winkel uitgestald liggen, dus kan je ook testen.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Wat voor luchtbed/matje/bedje in de tent met kamperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:26

Ik heb destijds voor in de paardentrailer op de stangen een lattenbodem en goedkoopste 1p matras bij Ikea gehaald. Die matras gebruik ik ook in de tent, heerlijk! Alleen neemt het wel wat veel ruimte in de auto in :))

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 12:00

Dorus schreef:
Die index dingen zijn echt rommel. Ik snap niet dat iedereen die zonodig moet hebben. Toen ik bij de kampeerwinkel om een fatsoenlijk luchtbed vroeg werd ik ook die kant op gewezen "ja die verkopen we het meeste".

Maar ontopic, ik zou voor zo'n ouderwets rubber met canvas bovenlaag luchtbed gaan. Die hebben naar mijn ervaring een vele langere levensduur dan zo'n Intex geval. Zijn wel een stuk dunner natuurlijk als zo'n dubbeldik matras, maar dat verlengt wel meteen z'n levensduur.

Edit: zo een bedoel ik. Dit is een eenpersoons voorbeeld, maar ze zijn ook in tweepersoons verkrijgbaar.
https://www.bol.com/nl/p/eurotrail-box- ... 015507745/



Mijn zus heeft hiervan de 2persoons van mijn ouders nog steeds. Doet t al 30 jaar!
Wist helemaal niet dat ze die mog verkopen.

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 12:00

upendo schreef:
Karperbedden. :)


Slaapt dat niet super ongezellig?

Tink89
Berichten: 2932
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:04


Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:05

x_Anne_x schreef:
upendo schreef:
Karperbedden. :)


Slaapt dat niet super ongezellig?

Ja, of juist extra gezellig omdat er zo weinig ruimte is <<) <<)

Wij hebben zo'n luchtbed in de tweepersoonvariant als Dorus laat zien, van dat ouderwetse canvas dus.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:08

x_Anne_x schreef:
upendo schreef:
Karperbedden. :)


Slaapt dat niet super ongezellig?

Niet als je er een matje overheen legt of samen op een extra brede gaat liggen :))

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:16

Laatst bijgewerkt door mvdende op 27-03-18 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:24

Wij hebben luchtbedden van Thermarest. Die zijn duurder en 1-persoons maar ik ben er zó blij mee. Heb nog nooit zo lekker geslapen op een luchtbed. Meestal lag ik de halve nacht te draaien en werd ik 's ochtends met spierpijn wakker op een ingezakt ding. Nu nergens last van. Voor mij z'n geld dus wel waard. Maar als je een makkelijke slaper bent is er vast een goedkoper alternatief waar je ook al prima op kunt slapen.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Wat voor luchtbed/matje/bedje in de tent met kamperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:27

Mijn man is karpervisser en we gaan regelmatig nachtje weg met de tent. Hier hebben we speciale stretchers voor het "vissen". Liggen heerlijk en je kan ze ook verstellen.
Ze zijn er in diverse prijsklasses en ook wel 2e hands. Je kan er zo op slapen met slaapzak bv en je kan ze helemaal opklappen.
https://www.zunnebeld.nl/hengelsport/fo ... NmEALw_wcB

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 12:27

Nee totaal geen makkelijke slaper dus daarom opzoek naar zo comfortabel mogelijk.

Misschien moeten we toch maar ons budget iets opschroeven.

We gaan iig goed proefliggen.

Heel erg bedankt voor alle goede tips alvast! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:28

Wij hebben 2 van deze:
https://www.obelink.nl/obelink-sleepwel ... qr=Matras&

Sowieso zou ik eens een dagje obelink doen, zelfs als je geen kampeerder bent kom je er wel als kampeerder vandaan :D

Ik moet goed liggen ivm mijn lijf en bovenstaande was de enige die ik goedkeurde.

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Wat voor luchtbed/matje/bedje in de tent met kamperen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 12:31

onze tent komt bij Obelink vandaan. 2 jaar terug onze ogen uitgekeken daar!
Helaas wel behoorlijk end rijden.
We hadden t er over dat t misschien wel een goed idee was om daar weer heen te gaan!
Maar eens een dagje plannen.

Dorus

Berichten: 13208
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:32


mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Wat voor luchtbed/matje/bedje in de tent met kamperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:36

Comfort in de zin van zacht liggen misschien. Niet in de zin van koude s'nachts. Ze zijn veel warmer.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8290
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:06

Wat zijn je opberg mogelijkheden? Ga je met de auto of ga je backpacken?
En hoeveel tijd wil je naast het kamperen kwijt zijn met onderhoud van een matje?

Die selfinflatables zijn handig voor afentoe gebruik maar niet voor 'onderhoud' je moet ze namelijk uitgerold wegleggen omdat ze anders niet meer opblazen en de ventielen gaan snel stuk.

Ook is het handig om te kijken naar warmte en R waarden van matjes. Als het een keer een frisse nacht word en je hebt geen R waarde dan mag je heel dicht tegen elkaar gaan liggen om het warm te houden.

Ikzelf vind twee persoons luchtmatjes moeilijk vervelend. Iedere keer als mijn vriend zich omdraait (en dat is nogal vaak :Y)) ben ik wakker en dat gaat je na een paar dagen echt opbreken. Dus mijn tip is om toch 2 matjes te nemen en gewoon dicht tegen elkaar aan. Eventueel een antislip laag eronder zodat ze niet uit elkaar glijden op gladde tentzeil.

Ik heb zelf een exped 5 lite en een ul M voor de koudere perioden. Door scouting gebruik ik ze vaak en haal ik dus het geld er uit.
Bij veel jeugdleden zie ik thermarest of de goedkopere varianten daarvan maar moet zeggen dat ik er niet van onder de indruk ben. Na een jaar hebben de meesten een nieuwe nodig.

Edit; comfort is altijd wel een ding. Het is geen bed dus het slaapt toch wel ruk. Hoe dikker hoe beter gaat zeker niet altijd op, de binnenkant moet ook degelijk zijn en dat laat met dikkere matten wel eens te wensen over.

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Wat voor luchtbed/matje/bedje in de tent met kamperen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 13:11

Dit jaar zelfs heel decadente met een grote stationauto met zn tweeën :').
Maar deze is op de groei gekocht dus hopelijk ooit de achterbank gevuld met kinderen.

Dus hoeft niet inimini maar hele matrassen meeslepen wordt wat lastiger :')

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Wat voor luchtbed/matje/bedje in de tent met kamperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:17


Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:18

Ik volg even. We hebben nu een luchtbed met accu wat écht ideaal is, maar er zit een soort ingebouwd kussen in wat niet echt lekker is wel een beetje platter na 8 uur.
Wil iets compacts, 2 persoons, comfortabel (beide rugproblemen) en zelf-opblaasbaar. :))